Búcsú a Kalina sedantól

Május elsején befejeződött a 1118-as Kalina gyártása.

 

 

 

Május elsején egy 2004-ben kezdődő korszak zárul le a Lada berkein belül. A 1118-as Kalinák gyártása 2004 november 18-án kezdődött meg Togliattiban, egy vadonatúj üzemcsarnok átadása után. A világszínvonalú Eisenmann és Kuka járműipari robotokat gyártó cégek számos új megoldást az alábbi típusnál mutattak be az üzem átadásakor.

Ezek a gépek fognak leállni közel 7 év után, hogy a karosszéria üzem átállhasson a Granta sedan gyártásának megkezdéséhez, melyet még idén szeptemberre időzítenek.

Éves szinten 400.000 db-ra irányozták elő a termelést, mivel ez a típus fogja kiváltani a Klasszik (2105/2107) és a Szamara után megmaradó űrt a modelpalettán.

A kereskedőknél várhatóan az év végén kapható lesz a sedan változat, melynek alapára 220.000 rubel lesz. Természetesen lesznek jobban felszerelt típusok is, de azokért a vevőknek már jobban a zsebükbe kell nyúlni.

Ami a motorválasztékot illeti, kezdetben három erőforrás áll majd rendelkezésre. Mindhárom teljesen Lada fejlesztésű, 1600 cm3-es erőforrás. Egy 80 és egy 90 lóerős 8 szelepes, illetve egy a Priorából is ismert 98 lóerős, 16 szelepes benzinmotorral lesz kapható.

 

(katt a képekre a nagyításhoz 1600x1200)

 

 

[műszaki adatok 1.6 8V]

 

[műszaki adatok 1.6 16V]