Lada Granta Cup

A TorgMas tuningcég már elő is állt a Granta pályaautó változatával.

 

 

(katt a képre 800x600)

 

 

A Kalina modellcsaládot nem csak az utcán fogja leváltani az új 2190-es Granta, hanem a versenypályán is. A Kalina számos Rally, Rallycross és pálya versenyautó változatai után a Grantából először a Kalina kupát váltó Granta kupa szériába készített autó született meg.

A TorgMas orosz tuningcég ismét kitett magáért, hiszen egy nagyon komoly versenygép készült a legolcsóbb utcai autónak szánt Lada modellből.

A karosszéria hangsúlyos sárvédőszélesítéseket és új lökhárítókat kapott. Emellett a nemzetközi versenyeken használt tűzpiros fényezés is jól mutat az autón, amit a közelmúltban még a WTCC versenyein is láthattunk a Priorákon.

Az ültetett, becsövezett kasztni alatt természetesen állítható futómű, és elől hátul tárcsafékek vannak. A gyári 14-es felnivel ellentétben, a versenygépen a brutális 9x17 colos könnyűfém felni nagyon feldobja a látványt.

Az autó dinamikájára sem lehet panasz, ugyanis az eddigi Kalina kupán versenyző 1600-os, illetve 1400-as szériaközeli motorok 90-100 lőerőt tudtak.

A Grantában viszont egy Lada 1600 cm3-es, 16 szelepes, turbós erőforrás került, mely 235 lóerejével és 310 Nm-es legnagyobb nyomatékával könnyedén mozgatja az 1030 kg-os karosszériát.

 

[műszaki adatok]