Thompson bemutatkozott a Hungaroringen

Lada a WTCC-ben és a Granta kupában

 

 

 

 

 

 

Az elmúlt hétvégén zajlott a Túraautó Világbajnokság magyarországi futama a Hungaroringen. A magyar szurkolók nagy örömére két hazai pilótának is szurkolhattunk, Michelisz Norbert mellett Wéber Gábor is indult. Ám volt ennek a hétvégének egy különlegessége is, mivel itt állt először rajthoz idén James Thompson is aki a legújabb fejlesztésű Ladát, a Grantát vezette.

Az újonnan bemutatkozó autó nagyon rövid idő alatt készült el, ezért igazából tesztelve sem volt még, mindössze kedden este 30 perc tesztelési lehetősége volt a csapatnak Magny Course-ban, amely ugyan nagyon kevés, de picit segítette a felkészülést. Természetesen a szabályok értelmében új belépőként az autót 40 kg-os plusz súllyal is megjutalmazták a hétvégi futamra. Ezek után vághattak neki a kihívásokkal teli hétvégének.

Thompson a szombat reggeli szabadedzésen kilenc kört teljesítve a 19. időt autózta 1:57.379-es eredménnyel. Az első helyezett Müllertől 1.785 másodpercet kapva.

A második szabadedzésen már javult a helyzet és a jobban eltalált beállításokkal sikerült megszerezni a 9. helyet 1:56.705-ös idővel. A mezőny elég szoros volt, a 6. helyezett Oriola és a 9. helyen lévő Thompson között csak 87 ezred volt a különbség.

Ezután következhetett az időmérő első része. Thompson kigurult a Ladával és első mért körével a 9. helyre ugrott a listában, viszont ezután lassulni kezdett és a pálya széli fűre húzódott. Sajnos fel kellett adnija az időmérőt. Az autóban benzinellátási problémák léptek fel.

Ezzel az egyetlen mért körével, mely 1:56.527 volt, a 15. lett az időmérő első etapjának leintésekor, így a 15. helyről kezdhette volna másnap mindkét futamot. Ám közben a többi pilótát sújtó, illetve a második futamon a Lada plusz öt helyes rajtbüntetése miatt, az első futamon a 13, míg a második futamon a 21. helyről vághatott neki a versenyeknek.

Az első futamon jó repülőrajtot véve, a 10. helyért csatázva az autó ismét megadta magát. Ezúttal a boxba gurulva kényszerült kiállni Thompson.

A második futamon a parc fermé szabály megsértése miatt kapott plusz öt helyes rajbüntetés után nehéz helyzetből a mezőny végéről indulva, sajnos pont Wéber Gáborral ütköztek, ami után Wéber áthajtásos büntetést kapott, míg Thompson feladta a versenyt.

A hétvége így nem alakult túl szerencsésen a Lada Motorsportnak, de a kevés tesztelés ellenére, a csapatfőnök és Thompson is nagyon pozitívan nyilatkozott az autóról. A potenciál érezhetően benne van a kocsiban, csak még többet kell dolgozni, és minél többet menni vele.

A következő ausztriai futamot kihagyja a csapat, hogy legyen idejük értékelni a szerzett tapasztalatokat, és kisebb fejlesztéseket végre tudjanak hajtani, majd újra rajthoz állnak Portugáliában, június 2-3-án. Remélhetőleg több szerencsével :)

 

A hétvége további érdekességei voltak a Túraató Világbajnokság betétfutamaként, most először külföldön debütáló Lada Granta kupa, melyben magyar résztvevőknek is szurkolhatott a közönség. A jól felkészült versenyzőinknek és a hazai  pályának köszönhetően a pole pozíciót és a versenygyőzelmet is magyar páros söpörte be.

 

A futamok mellett a Lada debütálása alkalmából a pálya területén megrendezett Lada típuskiállításban is gyönyörködhettek az arra járók, olyan különlegességet is megcsodálva, mint például a nagyon kevés darabszámban készült, gyári Lada Szamara kabrió.

 

Az alábbi linkekre kattintva, megnézhetők a hétvégén készült képek: Hungaroring 2012 május 4-5-6.