|
Ígéretesnek indult a Lada 2013-as szezonja a Túraautó Világbajnokságban a
hétvégi monacoi futamon.
James Thompson hozta a tőle elvárt szerepet, míg csapattársa Alekszej
Dudukalo kevésbé, de erre később kitérek.
Szombaton két szabadedzés és az időmérő várt a versenyzőkre. Thompson az
első szabadedzésen magabiztosan a legjobb tízben autózva végül a 7. helyen
zárt a Ladával, 1:59.308-as idővel. Az autó jól ment, főleg a gyors
szektorok kedveztek a Ladának. Az első szektorban például a győztes Müller
tudta csak megverni 0,061 ezred másodperccel Thompsont. Pedig Müller a
hétvégén fölényesen verte a teljes mezőnyt a Chevrolettel. A pályán három
helyre telepített végsebességmérők eredményei alapján pedig a Lada a
Chevroletekkel volt komoly versenyben. Nem hiába nyilatkozta még a téli
tesztek során a csapatfőnök Shapovalov, hogy az autó a gyors pályákon lesz
különösen ütőképes.
A második szabadedzés hasonló eredményeket hozott, Thompson végig a 4.
pozíció körül volt a Ladával, majd az idő lejártakor a 9. helyen zárta a
rangsort 1:59.119-es köridővel.
Az időmérő edzésre délután három órakor került sor. Ekkor hajtottak ki a
pályára és megkezdődött a kvalifikáció első része. Thompson első mért köre a
hétvége addigi legjobbja volt tőle, 1:58.722, mellyel a 4. helyre ugrott az
épp aktuális állásnál. Közben Dudukalo is befejezte első mért körét mely
1:59.303 volt. Ekkor jött a hétvége legszörnyűbb pillanata a Lada Sport
számára, ugyanis a célegyenes végén Dudukalo épp Michelisz Norbit akarta
megelőzni, hogy a Norbi előtt haladó Thomspon szélárnyékát ki tudja
használni a következő mért körben, de a féktávot olyan rövidre választotta,
hogy füstölő kerekekkel, az épp békésen kanyarodó Thompson oldalába
csapódott. Dudukaló bal első futóműve kitört, így a pályabírók emelték ki az
autót a célegyenes végéről, míg Thompson a megsérült hátsó futómű miatt
oldalazva megtett egy teljes kört a boxig.
Az angol autójának azonnal nekilátott a csapat, hiszen egy mért köre
ellenére, a többiek ugyan tovább kőröztek a pályán, de úgy tűnt neki ez is
elég lesz a Q2-be való továbbjutáshoz. Így is történt, a 12 továbbjutóból a
10. helyre volt elég az egyetlen teljesített mért köre. A Lada csapat
mindent beleadva, kicserélte a hátsó futóművet és a Q2-re visszaküldték
Thompsont a pályára a pilóta szerint is inkább "banánra" hasonlító autóval,
és így volt ideje még egy kört teljesíteni. Ez nem is sikerült rosszul, mert
a tökéletesnek nem nevezhető versenygéppel ismét a hétvégén futott legjobb
körét rakta össze, így az 1:58.699 a 9. helyre lett elég végül.
Utólag Dudukalot a baleset, Tarquinit pedig egy koccanás miatt 5
rajthellyel hátrébb sorolták büntetésből, így Thompson 9. helye a 8-ra
módosult.
Ennek alapján, a vasárnapi első futamon a 8., míg a második futamon a 2.
helyről rajtolhatott volna Thompson a Ladával. Ami a körülményeket tekintve
nagyszerű lehetett volna. Azonban sajnos, az időmérő után a csapat
megvizsgálta az autót és javíthatatlannak minősítette, mivel a bukókeret is
megsérült. Emellett Dudukalo autójának sérülését is ki kellett volna
pofozni. Ugyan utóbbi javítható lett volna a helyszínen, de a csapat mégis
úgy döntött ezt a hétvégét beáldozzák és inkább ezzel egy napot nyerve - ami
fontos logisztikai szempontból - a két hét múlva esedékes marokkói futamra
koncentrálnak. Emiatt a szezonnyitó monzai versenyeken sajnos nem láthatott
Ladákat a közönség.
Sajnos nagyon rosszul alakult a hétvége, pedig az autó nagyon ütőképesnek
ígérkezik. Most a csapat visszavonult a központi bázisára és Thompsonnak új
karosszériát építenek, Dudukalo autóját pedig kijavítják. Nagyon sok munkája
lesz a csapatnak, de ha minden jól megy készen lesznek két hét alatt.
Ami Dudukalot illeti, felrepültek a hírek, hogy Marokkóban egy másik pilóta
veszi át a helyét az óriási baki miatt. A Lukoil Racing igazgatója egy
nyilatkozatában azt mondta, hogy szívesen kipróbálnák a fiatal, 23 éves
Mihail Kozslovszkijt, de erre még Shapovalovnak is áldását kell adni.
Hivatalos döntés még nincs.
Minden esetre akármilyen felállással is, de két autó mindenképp ott lesz
Marokkóban, és reméljük nagyobb szerencséje lesz a csapatnak, mint
Olaszországban.
|
|