|   |   
	Ígéretesnek indult a Lada 2013-as szezonja a Túraautó Világbajnokságban a 
	hétvégi monacoi futamon.James Thompson hozta a tőle elvárt szerepet, míg csapattársa Alekszej 
	Dudukalo kevésbé, de erre később kitérek.
 
 Szombaton két szabadedzés és az időmérő várt a versenyzőkre. Thompson az 
	első szabadedzésen magabiztosan a legjobb tízben autózva végül a 7. helyen 
	zárt a Ladával, 1:59.308-as idővel. Az autó jól ment, főleg a gyors 
	szektorok kedveztek a Ladának. Az első szektorban például a győztes Müller 
	tudta csak megverni 0,061 ezred másodperccel Thompsont. Pedig Müller a 
	hétvégén fölényesen verte a teljes mezőnyt a Chevrolettel. A pályán három 
	helyre telepített végsebességmérők eredményei alapján pedig a Lada a 
	Chevroletekkel volt komoly versenyben. Nem hiába nyilatkozta még a téli 
	tesztek során a csapatfőnök Shapovalov, hogy az autó a gyors pályákon lesz 
	különösen ütőképes.
 A második szabadedzés hasonló eredményeket hozott, Thompson végig a 4. 
	pozíció körül volt a Ladával, majd az idő lejártakor a 9. helyen zárta a 
	rangsort 1:59.119-es köridővel.
 
 Az időmérő edzésre délután három órakor került sor. Ekkor hajtottak ki a 
	pályára és megkezdődött a kvalifikáció első része. Thompson első mért köre a 
	hétvége addigi legjobbja volt tőle, 1:58.722, mellyel a 4. helyre ugrott az 
	épp aktuális állásnál. Közben Dudukalo is befejezte első mért körét mely 
	1:59.303 volt. Ekkor jött a hétvége legszörnyűbb pillanata a Lada Sport 
	számára, ugyanis a célegyenes végén Dudukalo épp Michelisz Norbit akarta 
	megelőzni, hogy a Norbi előtt haladó Thomspon szélárnyékát ki tudja 
	használni a következő mért körben, de a féktávot olyan rövidre választotta, 
	hogy füstölő kerekekkel, az épp békésen kanyarodó Thompson oldalába 
	csapódott. Dudukaló bal első futóműve kitört, így a pályabírók emelték ki az 
	autót a célegyenes végéről, míg Thompson a megsérült hátsó futómű miatt 
	oldalazva megtett egy teljes kört a boxig.
 Az angol autójának azonnal nekilátott a csapat, hiszen egy mért köre 
	ellenére, a többiek ugyan tovább kőröztek a pályán, de úgy tűnt neki ez is 
	elég lesz a Q2-be való továbbjutáshoz. Így is történt, a 12 továbbjutóból a 
	10. helyre volt elég az egyetlen teljesített mért köre. A Lada csapat 
	mindent beleadva, kicserélte a hátsó futóművet és a Q2-re visszaküldték 
	Thompsont a pályára a pilóta szerint is inkább "banánra" hasonlító autóval, 
	és így volt ideje még egy kört teljesíteni. Ez nem is sikerült rosszul, mert 
	a tökéletesnek nem nevezhető versenygéppel ismét a hétvégén futott legjobb 
	körét rakta össze, így az 1:58.699 a 9. helyre lett elég végül.
 Utólag Dudukalot a baleset, Tarquinit pedig egy koccanás miatt 5 
	rajthellyel hátrébb sorolták büntetésből, így Thompson 9. helye a 8-ra 
	módosult.
 Ennek alapján, a vasárnapi első futamon a 8., míg a második futamon a 2. 
	helyről rajtolhatott volna Thompson a Ladával. Ami a körülményeket tekintve 
	nagyszerű lehetett volna. Azonban sajnos, az időmérő után a csapat 
	megvizsgálta az autót és javíthatatlannak minősítette, mivel a bukókeret is 
	megsérült. Emellett Dudukalo autójának sérülését is ki kellett volna 
	pofozni. Ugyan utóbbi javítható lett volna a helyszínen, de a csapat mégis 
	úgy döntött ezt a hétvégét beáldozzák és inkább ezzel egy napot nyerve - ami 
	fontos logisztikai szempontból - a két hét múlva esedékes marokkói futamra 
	koncentrálnak. Emiatt a szezonnyitó monzai versenyeken sajnos nem láthatott 
	Ladákat a közönség.
 Sajnos nagyon rosszul alakult a hétvége, pedig az autó nagyon ütőképesnek 
	ígérkezik. Most a csapat visszavonult a központi bázisára és Thompsonnak új 
	karosszériát építenek, Dudukalo autóját pedig kijavítják. Nagyon sok munkája 
	lesz a csapatnak, de ha minden jól megy készen lesznek két hét alatt.
 Ami Dudukalot illeti, felrepültek a hírek, hogy Marokkóban egy másik pilóta 
	veszi át a helyét az óriási baki miatt. A Lukoil Racing igazgatója egy 
	nyilatkozatában azt mondta, hogy szívesen kipróbálnák a fiatal, 23 éves 
	Mihail Kozslovszkijt, de erre még Shapovalovnak is áldását kell adni. 
	Hivatalos döntés még nincs.
 Minden esetre akármilyen felállással is, de két autó mindenképp ott lesz 
	Marokkóban, és reméljük nagyobb szerencséje lesz a csapatnak, mint 
	Olaszországban.
 
 |   |