Az autó jó volt, a hétvége kevésbé

Ezzel a mondattal jellemezhető az első WTCC-s hétvége a Lada Sport szempontjából

 



Katt a képekre a nagyításhoz! (1200x800)

 

 

 

Ígéretesnek indult a Lada 2013-as szezonja a Túraautó Világbajnokságban a hétvégi monacoi futamon.
James Thompson hozta a tőle elvárt szerepet, míg csapattársa Alekszej Dudukalo kevésbé, de erre később kitérek.

Szombaton két szabadedzés és az időmérő várt a versenyzőkre. Thompson az első szabadedzésen magabiztosan a legjobb tízben autózva végül a 7. helyen zárt a Ladával, 1:59.308-as idővel. Az autó jól ment, főleg a gyors szektorok kedveztek a Ladának. Az első szektorban például a győztes Müller tudta csak megverni 0,061 ezred másodperccel Thompsont. Pedig Müller a hétvégén fölényesen verte a teljes mezőnyt a Chevrolettel. A pályán három helyre telepített végsebességmérők eredményei alapján pedig a Lada a Chevroletekkel volt komoly versenyben. Nem hiába nyilatkozta még a téli tesztek során a csapatfőnök Shapovalov, hogy az autó a gyors pályákon lesz különösen ütőképes.
A második szabadedzés hasonló eredményeket hozott, Thompson végig a 4. pozíció körül volt a Ladával, majd az idő lejártakor a 9. helyen zárta a rangsort 1:59.119-es köridővel.

Az időmérő edzésre délután három órakor került sor. Ekkor hajtottak ki a pályára és megkezdődött a kvalifikáció első része. Thompson első mért köre a hétvége addigi legjobbja volt tőle, 1:58.722, mellyel a 4. helyre ugrott az épp aktuális állásnál. Közben Dudukalo is befejezte első mért körét mely 1:59.303 volt. Ekkor jött a hétvége legszörnyűbb pillanata a Lada Sport számára, ugyanis a célegyenes végén Dudukalo épp Michelisz Norbit akarta megelőzni, hogy a Norbi előtt haladó Thomspon szélárnyékát ki tudja használni a következő mért körben, de a féktávot olyan rövidre választotta, hogy füstölő kerekekkel, az épp békésen kanyarodó Thompson oldalába csapódott. Dudukaló bal első futóműve kitört, így a pályabírók emelték ki az autót a célegyenes végéről, míg Thompson a megsérült hátsó futómű miatt oldalazva megtett egy teljes kört a boxig.
Az angol autójának azonnal nekilátott a csapat, hiszen egy mért köre ellenére, a többiek ugyan tovább kőröztek a pályán, de úgy tűnt neki ez is elég lesz a Q2-be való továbbjutáshoz. Így is történt, a 12 továbbjutóból a 10. helyre volt elég az egyetlen teljesített mért köre. A Lada csapat mindent beleadva, kicserélte a hátsó futóművet és a Q2-re visszaküldték Thompsont a pályára a pilóta szerint is inkább "banánra" hasonlító autóval, és így volt ideje még egy kört teljesíteni. Ez nem is sikerült rosszul, mert a tökéletesnek nem nevezhető versenygéppel ismét a hétvégén futott legjobb körét rakta össze, így az 1:58.699 a 9. helyre lett elég végül.
Utólag Dudukalot a baleset, Tarquinit pedig egy koccanás miatt 5 rajthellyel hátrébb sorolták büntetésből, így Thompson 9. helye a 8-ra módosult.
Ennek alapján, a vasárnapi első futamon a 8., míg a második futamon a 2. helyről rajtolhatott volna Thompson a Ladával. Ami a körülményeket tekintve nagyszerű lehetett volna. Azonban sajnos, az időmérő után a csapat megvizsgálta az autót és javíthatatlannak minősítette, mivel a bukókeret is megsérült. Emellett Dudukalo autójának sérülését is ki kellett volna pofozni. Ugyan utóbbi javítható lett volna a helyszínen, de a csapat mégis úgy döntött ezt a hétvégét beáldozzák és inkább ezzel egy napot nyerve - ami fontos logisztikai szempontból - a két hét múlva esedékes marokkói futamra koncentrálnak. Emiatt a szezonnyitó monzai versenyeken sajnos nem láthatott Ladákat a közönség.
Sajnos nagyon rosszul alakult a hétvége, pedig az autó nagyon ütőképesnek ígérkezik. Most a csapat visszavonult a központi bázisára és Thompsonnak új karosszériát építenek, Dudukalo autóját pedig kijavítják. Nagyon sok munkája lesz a csapatnak, de ha minden jól megy készen lesznek két hét alatt.
Ami Dudukalot illeti, felrepültek a hírek, hogy Marokkóban egy másik pilóta veszi át a helyét az óriási baki miatt. A Lukoil Racing igazgatója egy nyilatkozatában azt mondta, hogy szívesen kipróbálnák a fiatal, 23 éves Mihail Kozslovszkijt, de erre még Shapovalovnak is áldását kell adni. Hivatalos döntés még nincs.
Minden esetre akármilyen felállással is, de két autó mindenképp ott lesz Marokkóban, és reméljük nagyobb szerencséje lesz a csapatnak, mint Olaszországban.