|
Marrakeshi visszatekintő A szerencse ismét nem a Lada mellett állt |
|
|
|
Az időjárás miatt törölt pénteki teszt ellenére egész jól indult a marrakeshi hétvége a Ladának. Igaz Dudukalot váltó Kozslovszkij még csak ismerkedett az autóval, de a szombati első szabadedzésen Thompson egy ígéretes 4. helyet autózott 1:46,702-vel. Tulajdonképpen ennél sokkal jobbat is mehetett volna, hisz utolsó gyors körén mind az első, mind a második szektorban is saját rekorddal érkezett a kör végéhez, ám az utolsó kanyarban sárga zászló miatt el kellett vennie és így nem fejezte be a legjobbnak ígérkező mért körét. Az edzést Müller nyerte 1:46,093-as idővel. A
második szabadedzésen Thompson 9. helyen 1:46,196-os, Kozslovszkij a 19.
helyen végzett 1:48,540-es idővel. Mivel Thompson autóján kívül még két autó is megsérült a Q1-ben, így a Q2 utolsó pillanatáig idő nélkül 10. helyen álló Thompson úgy tűnt a vasárnapi fordított rajtsorrend miatt a pólból indulhat a második futamon a Lada Grantával, ám Monje Seatját összerakták annyira a szerelők, hogy a pályára tudott vele gurulni, bár mért körre alkalmatlan volt a törött futóműves Seattal, de a szabályok értelmében Thompson elé sorolta a számítógép, mivel Thompson ki sem tudott gurulni a pályára. Ezzel sajnos elbukta a Lada az első pólját. Thompson tehát mindkét vasárnapi futamon a 11. helyről, míg csapattársa Kozslovszkij a 22. helyről vághatott neki a versenyeknek. Mivel ez az utcai pálya nem túl előzésbarát, így sok esélye nem maradt a Ladának előre jutni. Thompson végig szorosan Coronel mögött haladva a 10. helyen ért célba az első futamon. Kozslovszkij pedig a 16. lett. A második futamon Monje indult az élről aki szombaton kiszorította Thompsont az első helyről. Az erősebb Hondák és Chevik pár kör alatt bedarálták a Seatot, és Monje máris Thompson mögött találta magát a 11. helyen. Majd egy elmért féktáv miatt hátulról telibe találta a Ladát, emiatt mindketten kiestek. Kozslovszkij befejezte a futamot a 13. helyen.
Az autó tehát továbbra is versenyképesnek tűnik, de a szerencse még nem szegődött a csapat mellé. Reméljük a következő futamokon ez másképp alakul. A hétvégi szlovákiaringi futamon életbe lépő súlykompenzáció miatt ráadásul 20kg-al lehetnek könnyebbek a Ladák a minimumsúlyhoz képest. Ez is segítheti őket a jobb eredmény elérésében. |
|
|