Lada 1119 Kalina TMS 4wd Turbo

 

 

A TorgMas motorsportnak ismét sikerült összehozni egy nagyon ütős kis autót.

Az 1600 köbcentis motorból 197 lóerőt hoztak ki egy Garrett GT25-ös turbóval. Természetesen a szívómotoron több átalakítás is történt, így például új dugattyúkat, főtengelyt kapott. Emellett a megnövekedett teljesítmény miatti többlet hő elvezetése miatt a hűtőt is nagyobbra cserélték, és olajhűtővel is ellátták az erőforrást.

Természetesen ez eddigi átalakításokkal sem lenne rossz autó a Turbós Kalina, de ez nem volt elég :) Így kapott még egy független hátsó felfüggesztést és hátsókerék hajtást is az első mellé. A hátsó tengelyre egy viszkokuplunggal megy hátra a hajtás, amit kicsit érzékenyebbre hangoltak, így korábban zár mint egy átlag autóban.

Külső megjelenésében ugyanazt az optikai csomagot kapta meg mint 1119-es szívó TMS GTI, annyi különbséggel hogy a motorháztető kicsit más és az első lökhárítóban picit nagyobb a légbeömlő az intercooler miatt. A szép megjelenéshez nagyban hozzájárulnak a 17 colos OZ felnik is. A belső tér sem maradt érintetlen. Szinte minden bőrrel lett borítva. A sportülések a sportkormány, és a sportváltógomb sem maradhatott ki az autóból. A műszerfal teljesen digitális. Egyedül a középkonzolon helyet kapó turbónyomás, olajnyomás és vízhőfok mérő műszerek analógok.

 

[képek]