|   | 
	Karácsony alkalmából az AvtoVaz 
	elnöke bejelentette, hogy 2015-től a klasszikus 1700 cm3-es 
	motorral nem gyártják tovább a Nivát.1970-ben a Ladák sorozatgyártásának kezdetén megjelenő 1200 cm3-es 
	motor konstrukciójával megegyező, bár az évek során sok fejlesztésen átesett 
	motor helyére új 16 szelepes, benzines erőforrás kerül. Az új blokk a 
	Priorából és a Grantából ismert lesz, kezdetben valószínűleg a 21126-os 
	motorkódú 98 lóerős 145 Nm-es nyomatékkal rendelkező 1.6 literes blokk, majd 
	ezt is leváltva ennek a továbbfejlesztett változata, a változó 
	szívócsőhosszal rendelkező 21127-es blokk, mely 106 lőerő és 148 Nm nyomaték 
	leadására képes.
 Várhatóan a jelenleg fejlesztés alatt álló változó szelepvezérléses változat 
	is elérhető lesz addigra, így a legerősebb változat 122 lóerős, 173 Nm-es 
	nyomatékkal rendelkező motor lehet, mely már nagyon alacsony 1000 
	fordulat/percnél 120 Nm leadására képes.
 Az erőforrás mellett a fűtési rendszer is korszerűsítve lesz, illetve az 
	eddig importőrök által beszerelt légkondi már a gyárban kerül az autóba.
 
 
 |   |