Megújul a Lada Niva

Újra lesz 1600-os változat

 

 

 

Karácsony alkalmából az AvtoVaz elnöke bejelentette, hogy 2015-től a klasszikus 1700 cm3-es motorral nem gyártják tovább a Nivát.
1970-ben a Ladák sorozatgyártásának kezdetén megjelenő 1200 cm3-es motor konstrukciójával megegyező, bár az évek során sok fejlesztésen átesett motor helyére új 16 szelepes, benzines erőforrás kerül. Az új blokk a Priorából és a Grantából ismert lesz, kezdetben valószínűleg a 21126-os motorkódú 98 lóerős 145 Nm-es nyomatékkal rendelkező 1.6 literes blokk, majd ezt is leváltva ennek a továbbfejlesztett változata, a változó szívócsőhosszal rendelkező 21127-es blokk, mely 106 lőerő és 148 Nm nyomaték leadására képes.
Várhatóan a jelenleg fejlesztés alatt álló változó szelepvezérléses változat is elérhető lesz addigra, így a legerősebb változat 122 lóerős, 173 Nm-es nyomatékkal rendelkező motor lehet, mely már nagyon alacsony 1000 fordulat/percnél 120 Nm leadására képes.
Az erőforrás mellett a fűtési rendszer is korszerűsítve lesz, illetve az eddig importőrök által beszerelt légkondi már a gyárban kerül az autóba.