|
Karácsony alkalmából az AvtoVaz
elnöke bejelentette, hogy 2015-től a klasszikus 1700 cm3-es
motorral nem gyártják tovább a Nivát.
1970-ben a Ladák sorozatgyártásának kezdetén megjelenő 1200 cm3-es
motor konstrukciójával megegyező, bár az évek során sok fejlesztésen átesett
motor helyére új 16 szelepes, benzines erőforrás kerül. Az új blokk a
Priorából és a Grantából ismert lesz, kezdetben valószínűleg a 21126-os
motorkódú 98 lóerős 145 Nm-es nyomatékkal rendelkező 1.6 literes blokk, majd
ezt is leváltva ennek a továbbfejlesztett változata, a változó
szívócsőhosszal rendelkező 21127-es blokk, mely 106 lőerő és 148 Nm nyomaték
leadására képes.
Várhatóan a jelenleg fejlesztés alatt álló változó szelepvezérléses változat
is elérhető lesz addigra, így a legerősebb változat 122 lóerős, 173 Nm-es
nyomatékkal rendelkező motor lehet, mely már nagyon alacsony 1000
fordulat/percnél 120 Nm leadására képes.
Az erőforrás mellett a fűtési rendszer is korszerűsítve lesz, illetve az
eddig importőrök által beszerelt légkondi már a gyárban kerül az autóba.
|
|