Lada Priora CNG Plus

Kilátásban egy újabb alternatíva a Ladánál.

 

 

 

 

 

Európában egyre gyakoribbak  a gázzal hajtott autók, melyek főként LPG-vel működnek. Most a Ladánál is felütötte a fejét a gázautó sorozatgyártásának lehetősége. Igaz az LPG helyett a CNG (Compressed Natural Gas) megoldásra voksoltak.

A Priora 1600 cm3-es 16 szelepes benzines motorját alakították át, így a benzin üzemanyag mellett sűrített földgázzal is üzemeltethető. A két darab gáztartályt melyekbe együtt 23 m3 gáz tankolható a csomagtér padlója alá helyezték el. A 43 literes benzintartály megmaradt a széria Priorákból ismert helyen, a hátsó ülés alatt.

Mivel Oroszországban a CNG gáz körülbelül harmad áron kapható a benzinhez képest, ezért az autó üzemeltetési költsége jelentősen lecsökkenthető egy sima benzines változathoz képest.

Az autó motorja benzin üzemben 98 Le-s és 160 g/km széndioxid kibocsátást produkál. A hatótávolsága a 600km-t is meghaladhatja, végsebessége pedig 183km/h.

Gázüzemben az autó teljesítménye 88Le-re, károsanyagkibocsátása 120-130 g/km-re mérséklődik. A végsebessége is kis mértékben csökken, 175km/h-ra, de ezeket a költséghatékony üzemeltetés kompenzálja a majdani vásárlóknak. Gázzal egyébként 330km-t tud megtenni az autó, így az együttes hatótávolsága közel 1000km.

A gyáriak elmondása szerint teljesíti az euró 4 és 5-ös károsanyagkibocsátási szabványokat, így az autót exportra is szeretnék termelni. Bár európában nem túl nagy a CNG kutak hálózata, de Németországban és Olaszországban, ahol európa legtöbb sűrített földgázos kútja található, kelendő is lehet majd.

A várható sorozatgyártás kezdetét 2012-es év elejére tervezik.

 

 

[ugrás a képtárba]