|
|
|
|
|
|
Lada-Renault szövetség |
|
|
|
|
December 8-án kiderült végre hogy a Lada a Renaultal írta alá együttműködési szerződést. |
|
|
|
|
|
|
|
A Lada a Fiattal, és a Magna-Steyerel is tárgyalt a közelmúltban, de most azonban december 8-án kiderült hogy Carlos Ghosn (a Renault elnöke) és Sergey Chemezov (az AvtoVaz igazgatótanácsának elnöke) kötöttek szerződést Togliattiban.
A szerződés értelmében a Renault segíti az orosz autógyárat modelljeinek korszerűsítésében, új modellek kifejlesztésében, valamint kölcsönösen megosztják egymással technológiai tudásukat.
A Renault vállalta, hogy megtartja az orosz és a volt szovjet tagállamok területén még mindig legnagyobb mennyiségben fogyó autómárka vezető szerepét.
A Lada részvényeinek 50%-át a Russian Technologies nevű cég birtokolta, aminek a felét vette meg most a Renault, ezért egyenlő szavazati joga lesz a Russian Technologies-el.
A sajtóközlemény szerint a technológiai megoldások cseréje mellett, marketing területén is megosztja majd tudását a két autógyár, emellett a renault elkötelezte magát hogy növeli a Lada versenyképességét és minőségét.
A december 8-án aláírt szerződésben konkrétumok is elhangoztak, mégpedig hogy a Renault, padlólemezeket, motorokat és sebességváltókat szállítana új orosz partnerének.
A Lada jelenleg is az Orosz autópiac dinamikusan növekvő, legnagyobb autógyártója. Eladásai az utóbbi években is évi 1 millió autó felett voltak.
Tavaly a Lada nyeresége elérte a 71 millió eurót, és 330 millió dollár értékben jelenleg is gyártanak közösen személyautókat a General Motorsal, de ennek ellenére nagy szüksége volt egy tőkeerős befektetőre.