Lada Priora WTCC!

Közeleg a Priorák bevetése.

 

A múlt hónapban már napvilágot látott több honlapon is a Lada gyári csapatának Priora versenyautójáról néhány rajz, de eddig az autóról képeket nem láthatott a közönség.

     
 
     

Most azonban felbukkant három, a szélcsatornás tesztelés során készített kép az autóról. Ugyan még nem a versenyeken megszokott festés van az autón, de a formája többé-kevésbé látszik.

A tervezők meghagyták az autó legfőbb vonalait csak a lökhárítókat módosították és testes kerékjárati íveket kapott az autó hogy a széles nyomtáv ellenére a 9" széles kerekek ne lógjanak ki az versenyautó alól. Az AVTOVAZ valós méretű szélcsatornájában történt aerodinamikai tesztelés után az autót jelenleg zárt versenypályán tesztelik.

         
   
         

Az AVTOVAZ sportrészlegének vezetője azt nyilatkozta hogy a szélcsatornás eredmények nagyon jók, az autó jól kiegyensúlyozott ami a pályaversenyzésnél nagyon fontos. Emellett a légellenállási tényezője is kimagaslóan jó, ami szintén a jó időeredmények alapkövetelménye.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elfogadta az autó benyújtott homologizációját mely 2009. június 1-től lép érvénybe.

Június 25-én még egy vizsgáló bizottság fogja átnézni a versenyautókat hogy megfelelnek-e a homologizációnak, ezek után a július 3-ai portugáliai hétvégén fog bemutatkozni a Priora.

Az addig soron következő csehországi futamon még a 21106-osokkal fog versenyezni a gyár, melyekben már a mostani hétvégén, Valenciában megrendezet futamon is új, erősebb motor dolgozott. Az első szabadedzésen Jaap Van Lagen bíztató időt tudott elérni. Az 1:46,378-as ideje a 16. helyre volt elég a 25 fős mezőnyben. Sajnos ezek után az új motorral gondjai támadtak. Olajnyomás problémák miatt a második szabadedzésen nem tudott elindulni és az időmérő edzésen sem tudott értékelhető kört megtenni. Ennek ellenére indulhatott a versenyeken ahol szintén akadtak technikai problémái. Tehát van még mit fejleszteni az autón. Remélhetőleg a következő június 25-ei brnoi futamon már jobban fog teljesíteni a 21106-os, és az azt követő futamon pedig színre léphet az új Priora ami nagy előrelépést jelenthet a csapat számára.

 

A képgalériába felkerült jópár kép a gyári fényezésű Lada 21106-osról.

[megnézem őket]