|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moszkvai autószalon 2010
Idén is augusztus végén került megrendezésre a 2010-es moszkvai autószalon.
A nemzetközi rendezvényen mintegy 80 cég, több mint 600 autóját állították ki. Az autókiállítás rendelkezésre álló 100 ezer négyzetméteren elterülő standokra 1,5 milliót meghaladó számú néző volt kíváncsi.
Természetesen a hazai Lada sem hiányozhatott a többi nemzetközi márka közül.
Az egyik újdonság a Renaultal való együttműködésből született Lada R90-es modell, melynek alapjául a Dacia Logan szolgál. 2012-től szeretnék Oroszországban forgalmazni az új típust, ami kizárólag 1.6 literes benzinmotorral lenne elérhető, öt illetve hétszemélyes kivitelben. Az R90 várhatóan 350 ezer rubelbe fog kerülni.
A gyár már teszteli a Lada 2190 Granta névre hallgató szintén 2012-től gyártásba kerülő modellt is, mely a kínálat legolcsóbbja lenne. A Granta mely tulajdonképpen egy Kalina kissé átformált verziója, 220 ezer rubelért lesz kapható alapfelszereltségben.
A most kiállított autók között érdekesség volt még a Lada Priora Coupe verziója is, de itt mutatkozott be a kissé felfrissített Priora hűtőmaszk és lökhárító, illetve az új műszeregység, mely integrált navigációs képernyőt kapott.
Kiállításra került még a Lada standján a klasszikus formájú, már korábban bemutatott Lada Niva is, jelenlegi nevén Lada 4x4.
Ezen az autón is változtattak néhány
dolgot. A műszeregység modernebb lett, a 2110-es szériából került át,
változtattak az üléseken és az oldalsó kárpitokon. A hátsó futómű
hosszbekötőinek felső bekötési pontjait áthelyezték, emiatt kisebb szöget
zárnak be a bekötőrudak. A hátsó lengéscsillapítókat is áthelyezték a hátsó híd
két szélső pontjára, ezen változtatások miatt az autó szilárd útburkolaton
stabilabbá vált. A motor maradt az eddigi megszokott hengerenkénti
befecskendezős 1.7 literes. Az autó külső megjelenésében csak az első
indexekkel egybeépített helyzetjelzők, a hűtőmaszk és a visszapillantó tükrök
változtak meg, így megmaradt a klasszikus, jól ismert forma.