Moszkvai autószalon 2010

 

 

Idén is augusztus végén került megrendezésre a 2010-es moszkvai autószalon.

A nemzetközi rendezvényen mintegy 80 cég, több mint 600 autóját állították ki. Az autókiállítás rendelkezésre álló 100 ezer négyzetméteren elterülő standokra 1,5 milliót meghaladó számú néző volt kíváncsi.

 

Természetesen a hazai Lada sem hiányozhatott a többi nemzetközi márka közül.

Az egyik újdonság a Renaultal való együttműködésből született Lada R90-es modell, melynek alapjául a Dacia Logan szolgál. 2012-től szeretnék Oroszországban forgalmazni az új típust, ami kizárólag 1.6 literes benzinmotorral lenne elérhető, öt illetve hétszemélyes kivitelben. Az R90 várhatóan 350 ezer rubelbe fog kerülni.

A gyár már teszteli a Lada 2190 Granta névre hallgató szintén 2012-től gyártásba kerülő modellt is, mely a kínálat legolcsóbbja lenne. A Granta mely tulajdonképpen egy Kalina kissé átformált verziója, 220 ezer rubelért lesz kapható alapfelszereltségben.

A most kiállított autók között érdekesség volt még a Lada Priora Coupe verziója is, de itt mutatkozott be a kissé felfrissített Priora hűtőmaszk és lökhárító, illetve az új műszeregység, mely integrált navigációs képernyőt kapott.

Kiállításra került még a Lada standján a klasszikus formájú, már korábban bemutatott Lada Niva is, jelenlegi nevén Lada 4x4.

Ezen az autón is változtattak néhány dolgot. A műszeregység modernebb lett, a 2110-es szériából került át, változtattak az üléseken és az oldalsó kárpitokon. A hátsó futómű hosszbekötőinek felső bekötési pontjait áthelyezték, emiatt kisebb szöget zárnak be a bekötőrudak. A hátsó lengéscsillapítókat is áthelyezték a hátsó híd két szélső pontjára, ezen változtatások miatt az autó szilárd útburkolaton stabilabbá vált. A motor maradt az eddigi megszokott hengerenkénti befecskendezős 1.7 literes. Az autó külső megjelenésében csak az első indexekkel egybeépített helyzetjelzők, a hűtőmaszk és a visszapillantó tükrök változtak meg, így megmaradt a klasszikus, jól ismert forma.

 

[képek]