Moszkvai autószalon 2014

Sok újdonságot mutatott be a Lada

 

 

 

 

 

Ezen a hétvégén került megrendezésre az immár 18. alkalommal megtartott moszkvai autószalon.

A sok autómárka között természetesen megtalálhattuk az orosz autógyártás jelenlegi legnagyobb képviselőjét a Ladát is. Sok újdonságot mutatott be a márka, melyek közül a legtöbbről már előzetesen is kerültek napvilágra fotók, de volt olyan modell is amit csak most láthatott meg a közönség.
Az utcai változatok közül legelsőként említsük meg a Kalina Cross-t melynek a módosított futómű segítségével 23mm-el nőt a hasmagassága a sima kombi kivitelhez képest. Természetesen kicsit frissült a külső és belső arculata is. Ennek a típusnak egy újabb Sport változata is itt mutatkozott be. A sportváltozat a Kalina NFR névre keresztelt méregzsák, melyet kis méretének köszönhetően nagyon dinamikusan mozgat a 140 lóerős 1.6-os motor. Nagyon jól mutat az átszabott spoilerszett rajta és a 17"-os könnyűfém kerekek is javítják az összhatást. A karosszériát itt 20mm-el leültették, a futómű keményebbre hangolt a széria változatnál. A fékek jóval erősebbek, hátul is tárcsafékek lassítják, a nulláról százas sprintet 8,5 másodperc alatt teljesíti a gép.
A Steve Mattin által tervezett új designú autók közül mindenki a Priorát 2015-ben váltó Vestrára volt kíváncsi. A Lada egyből a WTCC-s változattal együtt mutatta be az utcai kivitelt, így adva még nagyobb hírverést az amúgy is várva várt modellnek. A technikai információkban ugyan nem bővelkedünk, de az biztos, hogy a Priorából ismert 1.6 literes Lada benzinmotor hajtja majd a típust, 87 és 122 lóerős közötti változatokban. A legerősebb motorban lesz először a Lada saját fejlesztésű változó szelepvezérléses technikája. A gyártás jövő szeptemberben indul majd meg, 2016-ig párhuzamosan fut majd a Priorával, majd később leváltva azt. Viszont a verseny változatot már év elejétől láthatja a közönség a Túraautó Világbajnokság futamain. A Lada Sport jövőre főszponzort is vált így a Lukoil domináns vörös színe citromsárgára változik a Rosneft olajipari vállalattal történő együttműködés miatt. A versenyautót elnézve ez nem különösebben zavaró, mert így is gyönyörű lett.
A 2012-ben bemutatott X-Ray Concept egy új változatát is bemutatták. Ez már sorozatgyártásra érett ötajtós változatnak néz ki, a hírek szerint a Renaulttal közös padlólemezre épült, bár technikai infókat itt sem árultak el a gyáriak.