|
Ezen a hétvégén került
megrendezésre az immár 18. alkalommal megtartott moszkvai autószalon.
A sok
autómárka között természetesen megtalálhattuk az orosz autógyártás jelenlegi
legnagyobb képviselőjét a Ladát is. Sok újdonságot mutatott be a márka,
melyek közül a legtöbbről már előzetesen is kerültek napvilágra fotók, de
volt olyan modell is amit csak most láthatott meg a közönség.
Az utcai változatok közül legelsőként említsük meg a Kalina Cross-t melynek
a módosított futómű segítségével 23mm-el nőt a hasmagassága a sima kombi
kivitelhez képest. Természetesen kicsit frissült a külső és belső arculata
is. Ennek a típusnak egy újabb Sport változata is itt mutatkozott be. A
sportváltozat a Kalina NFR névre keresztelt méregzsák, melyet kis méretének
köszönhetően nagyon dinamikusan mozgat a 140 lóerős 1.6-os motor. Nagyon jól
mutat az átszabott spoilerszett rajta és a 17"-os könnyűfém kerekek is
javítják az összhatást. A karosszériát itt 20mm-el leültették, a futómű
keményebbre hangolt a széria változatnál. A fékek jóval erősebbek, hátul is
tárcsafékek lassítják, a nulláról százas sprintet 8,5 másodperc alatt
teljesíti a gép.
A Steve Mattin által tervezett új designú autók közül mindenki a Priorát
2015-ben váltó Vestrára volt kíváncsi. A Lada egyből a WTCC-s változattal
együtt mutatta be az utcai kivitelt, így adva még nagyobb hírverést az amúgy
is várva várt modellnek. A technikai információkban ugyan nem bővelkedünk,
de az biztos, hogy a Priorából ismert 1.6 literes Lada benzinmotor hajtja
majd a típust, 87 és 122 lóerős közötti változatokban. A legerősebb motorban
lesz először a Lada saját fejlesztésű változó szelepvezérléses technikája. A
gyártás jövő szeptemberben indul majd meg, 2016-ig párhuzamosan fut majd a
Priorával, majd később leváltva azt. Viszont a verseny változatot már év
elejétől láthatja a közönség a Túraautó Világbajnokság futamain. A Lada
Sport jövőre főszponzort is vált így a Lukoil domináns vörös színe
citromsárgára változik a Rosneft olajipari vállalattal történő együttműködés
miatt. A versenyautót elnézve ez nem különösebben zavaró, mert így is
gyönyörű lett.
A 2012-ben bemutatott X-Ray Concept egy új változatát is bemutatták. Ez már
sorozatgyártásra érett ötajtós változatnak néz ki, a hírek szerint a
Renaulttal közös padlólemezre épült, bár technikai infókat itt sem árultak
el a gyáriak.
|
|