|   | 
	Ezen a hétvégén került 
	megrendezésre az immár 18. alkalommal megtartott moszkvai autószalon. A sok 
	autómárka között természetesen megtalálhattuk az orosz autógyártás jelenlegi 
	legnagyobb képviselőjét a Ladát is. Sok újdonságot mutatott be a márka, 
	melyek közül a legtöbbről már előzetesen is kerültek napvilágra fotók, de 
	volt olyan modell is amit csak most láthatott meg a közönség.Az utcai változatok közül legelsőként említsük meg a Kalina Cross-t melynek 
	a módosított futómű segítségével 23mm-el nőt a hasmagassága a sima kombi 
	kivitelhez képest. Természetesen kicsit frissült a külső és belső arculata 
	is. Ennek a típusnak egy újabb Sport változata is itt mutatkozott be. A 
	sportváltozat a Kalina NFR névre keresztelt méregzsák, melyet kis méretének 
	köszönhetően nagyon dinamikusan mozgat a 140 lóerős 1.6-os motor. Nagyon jól 
	mutat az átszabott spoilerszett rajta és a 17"-os könnyűfém kerekek is 
	javítják az összhatást. A karosszériát itt 20mm-el leültették, a futómű 
	keményebbre hangolt a széria változatnál. A fékek jóval erősebbek, hátul is 
	tárcsafékek lassítják, a nulláról százas sprintet 8,5 másodperc alatt 
	teljesíti a gép.
 A Steve Mattin által tervezett új designú autók közül mindenki a Priorát 
	2015-ben váltó Vestrára volt kíváncsi. A Lada egyből a WTCC-s változattal 
	együtt mutatta be az utcai kivitelt, így adva még nagyobb hírverést az amúgy 
	is várva várt modellnek. A technikai információkban ugyan nem bővelkedünk, 
	de az biztos, hogy a Priorából ismert 1.6 literes Lada benzinmotor hajtja 
	majd a típust, 87 és 122 lóerős közötti változatokban. A legerősebb motorban 
	lesz először a Lada saját fejlesztésű változó szelepvezérléses technikája. A 
	gyártás jövő szeptemberben indul majd meg, 2016-ig párhuzamosan fut majd a 
	Priorával, majd később leváltva azt. Viszont a verseny változatot már év 
	elejétől láthatja a közönség a Túraautó Világbajnokság futamain. A Lada 
	Sport jövőre főszponzort is vált így a Lukoil domináns vörös színe 
	citromsárgára változik a Rosneft olajipari vállalattal történő együttműködés 
	miatt. A versenyautót elnézve ez nem különösebben zavaró, mert így is 
	gyönyörű lett.
 A 2012-ben bemutatott X-Ray Concept egy új változatát is bemutatták. Ez már 
	sorozatgyártásra érett ötajtós változatnak néz ki, a hírek szerint a 
	Renaulttal közös padlólemezre épült, bár technikai infókat itt sem árultak 
	el a gyáriak.
       |   |