A Lada Sport Magyarországon létesíti európai bázisát
"le tudtam ülni tárgyalni a LADA Sport vezetőjével és vele kezdtük el a beszélgetéseket"
  
	
	"Azt gondolom, hogy nagyon jó időben kezdtük el a munkát, hiszen a WTCC-ben 
	is előkerültek a Ladák, már eredményeket is tudnak felmutatni és rallyban is 
	egy új típussal állt elő a gyár. A Kalina különböző felszereltségben lett 
	nemzetközileg homologizáltatva.
	Van belőle N-es autó, van A csoportos, van már kit-car és jövőre S1600 és 
	S2000 lehet a következő lépcső."
  
	"A tárgyalás alapja az volt, hogy szeretnénk Magyarországról elindítani az 
	európai képviseletet. Értelem szerűen saját tőkével és kapcsolatokkal 
	támogatni az egész projektet. Cserébe természetesen gyári támogatást, 
	kizárólagosságot és hátteret kérünk. Tetszett a gyáriaknak az ötlet, 
	megszületett a megállapodás, aminek a részletei épp kidolgozás alatt vannak. 
	Még eben a hónapban aláírásra kerülnek a papírok.
	Magyarországon alakult erre egy cég, amelyik ezeket a jogokat fogja 
	viselni."
  
	
	"Innen könnyebb elindulni Európába, mint Oroszországból. Éppen ezért 
	létesítünk Budapest mellett egy központot, ami az európai Lada Sport otthona 
	lesz. Ott lehet majd megtekinteni a versenyautókat, ott lesz az 
	alkatrészbázis is, illetve maga a műhely ahol a versenyautók építése, 
	karbantartása fog zajlani."
  
	"Szeretném, ha tovább élne a Ladák iránti rajongás. Magam is nagy kedvelője 
	vagyok a hátsókerekes történetnek, de legyen egy kicsit modernebb változata 
	is a típusnak.
	Áldozni szeretnénk a marketingre is, meg vagyok győződve róla, hogy ezek az 
	elsőkerekes Ladák is fognak úgy üvölteni, úgy harapni, hogy könnyű lesz 
	szeretni őket.
	Oroszországban több éve bizonyítottak már ezek az autók pályabajnokságokon, 
	rallybajnokságban. Sikeresek, nagyon jók a visszajelzések. Nem 
	elképzelhetetlen a jövőben, hogy a gyorsasági bajnokságban csináljunk Kalina 
	kupát, ezeket a dolgokat még körbe kell járni. A LADA pénzügyileg jelentősen 
	barátibb árat tud mutatni, mint a korábbi kupasorozatok számai. Szerencsére 
	a gyár megmaradt annál az ártáblázatnál, ami korábban is jellemezte és az 
	üzemeltetése is jóval olcsóbb."
A teljes interjú Ivanov Ivánnal, a TmSport Europe vezetőjével
a http://www.duen.hu oldalon ITT olvasható.
képek: NGSA.ru