Autó Típusa | VAZ 2101 | |||
Karosszéria | Típusa | VAZ 2101 | ||
Ajtók száma | 4 a | |||
Hosszúság | 4043 mm | |||
Szélesség | 1611 mm | |||
Magasság | 1382 mm | |||
Tengelytávolság | 2424 mm | |||
Nyomtáv elöl | 1349 mm | |||
Nyomtáv hátul | 1305 mm | |||
Szabad magasság | 170 mm | |||
Menetkész tömeg | 995 kg | |||
Legnagyobb megengedett össztömeg | 1355 kg | |||
Felfüggesztés elöl | Független, alsó és felső keresztlengőkarokon elhelyezett tekercsrugós felfüggesztés, hidraulikus lengéscsillapítással és torziós keresztstabilizátorral. | |||
Felfüggesztés hátul | Merev híd tekercsrugókkal, teleszkópos lengéscsillapítással, 4 hosszanti lengőkarral, Panhard keresztlengőkarral. | |||
Kormánymű | Globoidcsigás kormánymű. Fordulási kör: 11,8 méter | |||
Üzemanyagtartály | 39 l | |||
Leírás | 4 ajtós, önhordó acélkarosszéria. | |||
Motor | Típusa | VAZ 2101 | ||
Hengerek száma | 4 | |||
Szelepek száma | 8 | |||
A hengerfurat átmérője | 76 mm | |||
A dugattyú lökethossza | 66 mm | |||
Hengerűrtartalom | 299,4 cm3 | |||
Motor űrtartalma | 1197,6 cm3 | |||
Hengerfej típusa | VAZ 2101 (1980 után VAZ 21011-es hengerfejjel gyártják) | |||
Égéstér űrtartalma | 38,38 cm3 (41,3 cm3) | |||
Sűrítési viszony | 1:8,8 (1:8,25) | |||
Szeleptányér átmérője | Szívó: | 37 mm | ||
Kipufogó: | 31,5 mm | |||
Szelepmozgás (a szelephézag beleszámítása nélkül) | Szívó: | 9,728 mm | ||
Kipufogó: | 9,728 mm | |||
Szelepek nyitása, zárása (0,3 mm-es ellenőrző hézag esetén a szelepemelő himba és a vezérműtengely bütykei között) | Szívó: | nyit | 12o felső holtpont előtt | |
zár | 40o alsó holtpont után | |||
Kipufogó: | nyit | 42o alsó holtpont előtt | ||
zár | 10o felső holtpont után | |||
Hézag a szelepemelő himba és a vezérműtengely bütykei között | Hidegen: (18o C- 20o C) | 0,14-0,16 mm | ||
Melegen: (80o C- 95o C) | 0,18-0,20 mm | |||
Porlasztó | Kétkamrás Weber-32 DSZR | |||
Gyújtási sorrend | 1 - 3 - 4 - 2 | |||
Előgyújtás (a felső holtpont előtt) | 5 - 7o | |||
Gyertyák hőértéke | 220 - 240o C | |||
Önindító teljesítménye | 1,3 KW | |||
Generátor maximális teljesítménye (váltakozó áramú) | 770 W | |||
Olajnyomás (a motor hűtőrendszerében 85o C hőmérsékletű hűtőfolyadéknál) | 3,5 - 4,5 kp/cm2 | 3,43 - 4,41 bar | ||
Legkisebb üresjárati fordulatszám | 750 - 800 1/min | |||
Legnagyobb forgatónyomaték | 8,9 MKp / 87 Nm | (3400 1/min) | ||
Legnagyobb teljesítmény | 44 KW / 60 Le | (5600 1/min) | ||
Leírás | 4 hengeres, vízhűtéses, soros Otto-motor elöl hosszában elhelyezve. Öt helyen csapágyazott főtengely. OHC-vezérlés, lánccal hajtva. Weber típusú kéttorkú karburátorral. Hagyományos megszakítóval szerelt mechanikus gyújtás, centrifugális előgyújtásszabályzóval. | |||
Erőátvitel | Tengelykapcsoló | 1 tárcsás, száraz, hidraulikus működtetésű | ||
A sebességváltó, és áttételi arányai | 4 fokozatú mechanikus | |||
I. fokozat |
3,75 | |||
II. fokozat |
2,30 | |||
III. fokozat |
1,49 | |||
IV. fokozat |
1,00 | |||
Hátrameneti fokozat |
3,87 | |||
A differenciálmű áttétele |
4,3 | |||
Hajtott kerék |
hátsó | |||
Fékrendszer | Elöl | tárcsafék | ||
Hátul | szimplex rendszerű dobfék, fékerőszabályzóval | |||
Fékút 80 km/h sebességről (teljes terheléssel) | 38 m | |||
Legnagyobb sebesség | 142 km/h | |||
Gyorsulás (0-100 km/h) | 20 s | |||
Fogyasztás (80km/h-ás sebességnél) | 8 liter/100km |