| Autó Típusa | VAZ 21011 | |||
| Karosszéria | Típusa | VAZ 21011 | ||
| Ajtók száma | 4 a | |||
| Hosszúság | 4043 mm | |||
| Szélesség | 1611 mm | |||
| Magasság | 1382 mm | |||
| Tengelytávolság | 2424 mm | |||
| Nyomtáv elöl | 1349 mm | |||
| Nyomtáv hátul | 1305 mm | |||
| Szabad magasság | 170 mm | |||
| Menetkész tömeg | 995 kg | |||
| Megengedett legnagyobb össztömeg | 1355 kg | |||
| Felfüggesztés elöl | Független, alsó és felső keresztlengőkarokon elhelyezett tekercsrugós felfüggesztés, hidraulikus lengéscsillapítással és torziós keresztstabilizátorral. | |||
| Felfüggesztés hátul | Merev híd tekercsrugókkal, teleszkópos lengéscsillapítással, 4 hosszanti lengőkarral, Panhard keresztlengőkarral. | |||
| Kormánymű | Globoidcsigás kormánymű. Fordulási kör: 11,8 méter | |||
| Üzemanyagtartály | 39 l | |||
| Leírás | 4 ajtós, önhordó acélkarosszéria. | |||
| Motor | Típusa | VAZ 21011 | ||
| Hengerek száma | 4 | |||
| Szelepek száma | 8 | |||
| A hengerfurat átmérője | 79 mm | |||
| A dugattyú lökethossza | 66 mm | |||
| Hengerűrtartalom | 323,5 cm3 | |||
| Motor űrtartalma | 1294 cm3 | |||
| Hengerfej típusa | VAZ 21011 | |||
| Égéstér űrtartalma | 41,3 cm3 | |||
| Sűrítési viszony | 1:8,8 | |||
| Szeleptányér átmérője | Szívó: | 37 mm | ||
| Kipufogó: | 31,5 mm | |||
| Szelepmozgás (a szelephézag beleszámítása nélkül) | Szívó: | 9,728 mm | ||
| Kipufogó: | 9,728 mm | |||
| Szelepek nyitása, zárása (0,3 mm-es ellenőrző hézag esetén a szelepemelő himba és a vezérműtengely bütykei között) | Szívó: | nyit | 12o felső holtpont előtt | |
| zár | 40o alsó holtpont után | |||
| Kipufogó: | nyit | 42o alsó holtpont előtt | ||
| zár | 10o felső holtpont után | |||
| Hézag a szelepemelő himba és a vezérműtengely bütykei között | Hidegen: (18o C- 20o C) | 0,14-0,16 mm | ||
| Melegen: (80o C- 95o C) | 0,18-0,20 mm | |||
| Porlasztó | Kétkamrás Weber-32 DSZR | |||
| Gyújtási sorrend | 1 - 3 - 4 - 2 | |||
| Előgyújtás (a felső holtpont előtt) | 5 - 7o | |||
| Gyertyák hőértéke | 220 - 240o C | |||
| Önindító teljesítménye | 1,3 KW | |||
| Generátor maximális teljesítménye (váltakozó áramú) | 770 W | |||
| Olajnyomás (a motor hűtőrendszerében 85o C hőmérsékletű hűtőfolyadéknál) | 3,5 - 4,5 kp/cm2 | 3,43 - 4,41 bar | ||
| Legkisebb üresjárati fordulatszám | 750 - 800 1/min | |||
| Legnagyobb forgatónyomaték | 9,6 MKp / 94 Nm | (3400 1/min) | ||
| Legnagyobb teljesítmény | 50 KW / 68 Le | (5600 1/min) | ||
| Leírás | 4 hengeres, vízhűtéses, soros Otto-motor elöl hosszában elhelyezve. Öt helyen csapágyazott főtengely. OHC-vezérlés, lánccal hajtva. Weber típusú kéttorkú karburátorral. Hagyományos megszakítóval szerelt mechanikus gyújtás, centrifugális előgyújtásszabályzóval. | |||
| Erőátvitel | Tengelykapcsoló | 1 tárcsás, száraz, hidraulikus működtetésű | ||
| A sebességváltó, és áttételi arányai | 4 fokozatú mechanikus | |||
|
I. fokozat |
3,75 | |||
|
II. fokozat |
2,30 | |||
|
III. fokozat |
1,49 | |||
|
IV. fokozat |
1,00 | |||
|
Hátrameneti fokozat |
3,87 | |||
|
A differenciálmű áttétele |
4,3 | |||
|
Hajtott kerék |
hátsó | |||
| Fékrendszer | Elöl | tárcsafék | ||
| Hátul | szimplex rendszerű dobfék, fékerőszabályzóval | |||
| Legnagyobb sebesség | 145 km/h | |||
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 18 s | |||
| A fékút hossza teljes terheléssel 80 km/h sebességről | 38 m | |||
| Fogyasztás (80 km/h-ás sebességnél) | 8,2 liter/100km | |||