Autó Típusa | VAZ 21054 | |||
Karosszéria | Típusa | VAZ 2105 | ||
Ajtók száma | 4 a | |||
Hosszúság | 4136 mm | |||
Szélesség | 1670 mm | |||
Magasság | 1388 mm | |||
Tengelytávolság | 2424 mm | |||
Nyomtáv elöl | 1365 mm | |||
Nyomtáv hátul | 1321 mm | |||
Szabad magasság | 170 mm | |||
Menetkész tömeg | 1030 kg | |||
Megengedett legnagyobb össztömeg | 1430 kg | |||
Felfüggesztés elöl | Független, alsó és felső keresztlengőkarokon elhelyezett tekercsrugós felfüggesztés, hidraulikus lengéscsillapítással és torziós keresztstabilizátorral. | |||
Felfüggesztés hátul | Merev híd tekercsrugókkal, teleszkópos lengéscsillapítással, 4 hosszanti lengőkarral, Panhard keresztlengőkarral. | |||
Kormánymű | Globoidcsigás kormánymű. Fordulási kör: 11,8 méter | |||
Üzemanyagtartály | 39 l | |||
Leírás | 4 ajtós, önhordó acélkarosszéria. | |||
Motor | Típusa | VAZ 2106 | ||
Hengerek száma | 4 | |||
Szelepek száma | 8 | |||
A hengerfurat átmérője | 79 mm | |||
A dugattyú lökethossza | 80 mm | |||
Hengerűrtartalom | 392,1 cm3 | |||
Motor űrtartalma | 1568,5 cm3 | |||
Hengerfej típusa | VAZ 21011 | |||
Égéstér űrtartalma | 50,1 cm3 | |||
Sűrítési viszony | 1:8,8 | |||
Szeleptányér átmérője | Szívó: | 37 mm | ||
Kipufogó: | 31,5 mm | |||
Szelepmozgás (a szelephézag beleszámítása nélkül) | Szívó: | 9,728 mm | ||
Kipufogó: | 9,728 mm | |||
Szelepek nyitása, zárása (0,3 mm-es ellenőrző hézag esetén a szelepemelő himba és a vezérműtengely bütykei között) | Szívó: | nyit | 12o felső holtpont előtt | |
zár | 40o alsó holtpont után | |||
Kipufogó: | nyit | 42o alsó holtpont előtt | ||
zár | 10o felső holtpont után | |||
Hézag a szelepemelő himba és a vezérműtengely bütykei között | Hidegen: (18o C- 20o C) | 0,14-0,16 mm | ||
Melegen: (80o C- 95o C) | 0,18-0,20 mm | |||
Porlasztó | Kétkamrás Weber-32 DSZR | |||
Gyújtási sorrend | 1 - 3 - 4 - 2 | |||
Előgyújtás (a felső holtpont előtt) | 3 - 5o | |||
Gyertyák hőértéke | 220 - 240o C | |||
Önindító teljesítménye | 1,3 KW | |||
Generátor maximális teljesítménye (váltakozó áramú) | 770 W | |||
Olajnyomás (a motor hűtőrendszerében 85o C hőmérsékletű hűtőfolyadéknál) | 3,5 - 4,5 kp/cm2 | 3,43 - 4,41 bar | ||
Legkisebb üresjárati fordulatszám | 750 - 800 1/min | |||
Legnagyobb forgatónyomaték | 12,5 MKp / 122,6 Nm | (3400 1/min) | ||
Legnagyobb teljesítmény | 57 KW / 78 Le | (5600 1/min) | ||
Leírás | 4 hengeres, vízhűtéses, soros Otto-motor elöl hosszában elhelyezve. Öt helyen csapágyazott főtengely. OHC-vezérlés, lánccal hajtva. Weber típusú kéttorkú karburátorral. Hagyományos megszakítóval szerelt mechanikus gyújtás, vákuumos előgyújtásszabályzóval. | |||
Erőátvitel | Tengelykapcsoló | 1 tárcsás, száraz, hidraulikus működtetésű | ||
A sebességváltó, és áttételi arányai | 5 fokozatú mechanikus | |||
I. fokozat |
3,67 | |||
II. fokozat |
2,10 | |||
III. fokozat |
1,36 | |||
IV. fokozat |
1,00 | |||
V. fokozat |
0,82 | |||
Hátrameneti fokozat |
3,53 | |||
A differenciálmű áttétele |
3,9 vagy 4,1 | |||
Hajtott kerék |
hátsó | |||
Fékrendszer | Elöl | tárcsafék, szervorásegítéssel | ||
Hátul | szimplex rendszerű dobfék, fékerőszabályzóval, szervorásegítéssel | |||
Fékút (80km/h-ás sebességről) | 35 méter | |||
Legnagyobb sebesség | 166 km/h | |||
Gyorsulás (0-100 km/h) | 16 s |