| Autó Típusa | VAZ 2106 | |||
| Karosszéria | Típusa | VAZ 2106 | ||
| Ajtók száma | 4 a | |||
| Hosszúság | 4116 mm | |||
| Szélesség | 1611 mm | |||
| Magasság | 1388 mm | |||
| Tengelytávolság | 2424 mm | |||
| Nyomtáv elöl | 1365 mm | |||
| Nyomtáv hátul | 1321 mm | |||
| Szabad magasság | 170 mm | |||
| Menetkész tömeg | 1030 kg | |||
| Megengedett legnagyobb össztömeg | 1430 kg | |||
| Felfüggesztés elöl | Független, alsó és felső keresztlengőkarokon elhelyezett tekercsrugós felfüggesztés, hidraulikus lengéscsillapítással és torziós keresztstabilizátorral. | |||
| Felfüggesztés hátul | Merev híd tekercsrugókkal, teleszkópos lengéscsillapítással, 4 hosszanti lengőkarral, Panhard keresztlengőkarral. | |||
| Kormánymű | Globoidcsigás kormánymű. Fordulási kör: 11,8 méter | |||
| Üzemanyagtartály | 39 l | |||
| Leírás | 4 ajtós, önhordó acélkarosszéria. | |||
| Motor | Típusa | VAZ 2106 | ||
| Hengerek száma | 4 | |||
| Szelepek száma | 8 | |||
| A hengerfurat átmérője | 79 mm | |||
| A dugattyú lökethossza | 80 mm | |||
| Hengerűrtartalom | 392,1 cm3 | |||
| Motor űrtartalma | 1568,5 cm3 | |||
| Hengerfej típusa | VAZ 21011 | |||
| Égéstér űrtartalma | 50,1 cm3 | |||
| Sűrítési viszony | 1:8,8 | |||
| Szeleptányér átmérője | Szívó: | 37 mm | ||
| Kipufogó: | 31,5 mm | |||
| Szelepmozgás (a szelephézag beleszámítása nélkül) | Szívó: | 9,728 mm | ||
| Kipufogó: | 9,728 mm | |||
| Szelepek nyitása, zárása (0,3 mm-es ellenőrző hézag esetén a szelepemelő himba és a vezérműtengely bütykei között) | Szívó: | nyit | 12o felső holtpont előtt | |
| zár | 40o alsó holtpont után | |||
| Kipufogó: | nyit | 42o alsó holtpont előtt | ||
| zár | 10o felső holtpont után | |||
| Hézag a szelepemelő himba és a vezérműtengely bütykei között | Hidegen: (18o C- 20o C) | 0,14-0,16 mm | ||
| Melegen: (80o C- 95o C) | 0,18-0,20 mm | |||
| Porlasztó | Kétkamrás Weber-32 DSZR | |||
| Gyújtási sorrend | 1 - 3 - 4 - 2 | |||
| Előgyújtás (a felső holtpont előtt) | 3 - 5o | |||
| Gyertyák hőértéke | 220 - 240o C | |||
| Önindító teljesítménye | 1,3 KW | |||
| Generátor maximális teljesítménye (váltakozó áramú) | 770 W | |||
| Olajnyomás (a motor hűtőrendszerében 85o C hőmérsékletű hűtőfolyadéknál) | 3,5 - 4,5 kp/cm2 | 3,43 - 4,41 bar | ||
| Legkisebb üresjárati fordulatszám | 750 - 800 1/min | |||
| Legnagyobb forgatónyomaték | 12,5 MKp / 122,6 Nm | (3400 1/min) | ||
| Legnagyobb teljesítmény | 57 KW / 78 Le | (5600 1/min) | ||
| Leírás | 4 hengeres, vízhűtéses, soros Otto-motor elöl hosszában elhelyezve. Öt helyen csapágyazott főtengely. OHC-vezérlés, lánccal hajtva. Weber típusú kéttorkú karburátorral. Hagyományos megszakítóval szerelt mechanikus gyújtás, vákuumos előgyújtásszabályzóval. | |||
| Erőátvitel | Tengelykapcsoló | 1 tárcsás, száraz, hidraulikus működtetésű | ||
| A sebességváltó, és áttételi arányai | 4 fokozatú mechanikus | |||
|
I. fokozat |
3,242 | |||
|
II. fokozat |
1,989 | |||
|
III. fokozat |
1,289 | |||
|
IV. fokozat |
1,000 | |||
|
Hátrameneti fokozat |
3,340 | |||
| A differenciálmű áttétele | 4,1 v. 3,9 | |||
| Hajtott kerék | hátsó | |||
| Fékrendszer | Elöl | tárcsafék, szervorásegítéssel | ||
| Hátul | szimplex rendszerű dobfék, fékerőszabályzóval, szervorásegítéssel | |||
| Fékút (80km/h-ás sebességről) | 35 méter | |||
| Legnagyobb sebesség | 155 km/h | |||
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 16 s | |||