| Autó Típusa | VAZ 21074 Rally | |||
| Homologizáció ideje | 1989 április 1. | |||
| Kategória | A csoport | |||
| Karosszéria | Típusa | VAZ 2107 | ||
| Ajtók száma | 4 a | |||
| Hosszúság | 4145 mm +-1% | |||
| Szélesség | 1620 mm +-1% | |||
| Magasság | 1388 mm +-1% | |||
| Szélesség az első tengelynél | 1595 mm +-1% | |||
| Szélesség az hátsó tengelynél | 1595 mm +-1% | |||
| Túlnyúlás elöl | 664 mm +-1% | |||
| Túlnyúlás hátul | 1057 mm +-1% | |||
| Tengelytávolság | 2424 mm +-1% | |||
| Nyomtáv elöl | 1365 mm | |||
| Nyomtáv hátul | 1321 mm | |||
| Szabad magasság | 170 mm | |||
| Felfüggesztés elöl | Független, alsó és felső keresztlengőkarokon elhelyezett tekercsrugós felfüggesztés, hidraulikus lengéscsillapítással és torziós kanyar-stabilizátorral. | |||
| Felfüggesztés hátul | Merev híd tekercsrugókkal, teleszkópos lengéscsillapítással, 4 hosszanti lengőkarral, Panhard keresztlengőkarral és torziós kanyar-stabilizátorral. | |||
| Az első kanyar-stabilizátor átmérője | 18 - 30 mm | |||
| A hátsó kanyar-stabilizátor átmérője | 12 - 20 mm | |||
| Kormánymű | Globoidcsigás kormánymű, áttétel: 16,4 | |||
| Üzemanyagtartály | 39 l | |||
| Leírás | 4 ajtós, önhordó acélkarosszéria. | |||
| Motor | Típusa | VAZ 2106 | ||
| Hengerek száma | 4 | |||
| Szelepek száma | 8 | |||
| A hengerfurat átmérője | 79 mm | |||
| A hengerfurat maximális átmérője | 79,6 mm | |||
| A dugattyú lökethossza | 80 mm | |||
| Hengerűrtartalom | 392,1 cm3 | |||
| Maximális hengerűrtartalom | 398,1 cm3 | |||
| Motor űrtartalma | 1568,5 cm3 | |||
| Maximális motor űrtartalom | 1592,45 cm3 | |||
| Égéstér űrtartalma | 43 cm3 | |||
| Porlasztó | Kétkamrás, DAAZ 2107 | |||
| Szívó és kipufogó csatornák átmérője | Szívó: | 29,5 mm | ||
| Kipufogó: | 28,4 mm | |||
| Szeleptányér átmérője | Szívó: | 37 mm | ||
| Kipufogó: | 31,5 mm | |||
| Szelepszár átmérője | Szívó | 8 mm | ||
| Kipufogó | 8 mm | |||
| Szelephossz | Szívó: | 112,5 +-0,25 mm | ||
| Kipufogó: | 113 +-0,25 mm | |||
| Szelepmozgás (a szelephézag beleszámítása nélkül) | Szívó: | 9,728 mm | ||
| Kipufogó: | 9,728 mm | |||
| Hézag a szelepemelő himba és a vezérműtengely bütykei között (Hideg motornál, 20-25 oC) | Szívó: | 0,15 mm | ||
| Kipufogó: | 0,15 mm | |||
| A főtengely legkisebb tömege | 10500 g | |||
| A hajtókarok legkisebb tömege | 620 g | |||
| A lendkerék legkisebb tömege a fogaskoszorúval | 4500 g | |||
| Leírás | 4 hengeres, vízhűtéses, soros Otto-motor elöl hosszában elhelyezve. Öt helyen csapágyazott, könnyített főtengely. Könyített lendkerék, ékszíjtárcsa. Kovácsoltvas dugattyú, hengerkar. OHC-vezérlés, lánccal hajtva, sport-vezérműtengellyel. Weber típusú kéttorkú karburátorral. Hagyományos megszakítóval szerelt gyújtás, vákuumos előgyújtásszabályzóval. | |||
| Erőátvitel | Tengelykapcsoló | 1 tárcsás, száraz, hidraulikus működtetésű | ||
| Sebességváltó | 4 fokozatú mechanikus | 5 fokozatú szekvenciális | ||
|
I. fokozat |
3,667 | 2,37 | ||
|
II. fokozat |
2,100 | 1,72 | ||
|
III. fokozat |
1,361 | 1,43 | ||
|
IV. fokozat |
1,000 | 1,19 | ||
|
V. fokozat |
- | 1,00 | ||
|
Hátrameneti fokozat |
3,526 | 2,37 | ||
|
A differenciálmű áttétele |
4,44 vagy 4,77 | |||
| Hajtott kerék | hátsó | |||
| Fékrendszer | Elöl | Típusa | tárcsafék, szervórásegítéssel | |
| Tárcsaátmérő | 252,7 mm | |||
| A tárcsa minimális vastagsága | 10 mm | |||
| Munkahenger átmérője | 2 x 48 mm (kerekenként) | |||
| A tárcsa súrlódó felülete | 594 cm2 (kerekenként) | |||
| Hátul | Típusa | szimplex rendszerű dobfék, fékerőszabályzóval, szervorásegítéssel | ||
| A dob átmérője | 250 mm | |||
| A dob szélessége | 50 mm | |||
| Munkahenger átmérője | 2 x 20,64 mm (kerekenként) | |||
| A dob súrlódó felülete | 248 cm2 (kerekenként) | |||
| A főfékhenger belső átmérője | 19,05 mm | |||