MAN TGA
Ez a szép Piros MAN TGA 24(?).460-as egy hát igen érdekes célra van kialakítva amit ilyen szép teherautoknál igen ritkán látunk.
A 460 Lóerős motor gondoskodik a megfelelő huzoerőről.Valójában a 24(?)-es szám azt jelzi, hogy hány tonnát képes a teherautó vinni a három tengelyén.
Igazából egy ekkora MAN kb.40-44Tonnával is képes járni vagy akár többel is de ez a műszakilak megengedett súly.
AZ MAN mint az tudjuk nemrég 2001-ben gyerte el a TGA-val a truck of the year címet amely igen nagy kitűntetés volt a TGA életében.
A TGA tipusnak 5 féle fülkevarjánsa van amelyek a különböző célú felhasználási területekre készülnek.
M-Fülke:Könnyű konstrukciójú nappali fülke , rövid főleg Aruterítő fuvarokban használják.
L-Fülke:Megfelelő kényelmet nyujto fülke, ha a gépkocsivezető egy-egy éjszakát tölt el benne.A fülke viszonylag künnyű , hátul egy fekhelyet alakítottak ki.
Fixes gépkocsikhoz és nyergesekhez egyaránt ajánja a gyártó.Hossza:2280mm
Szélessége:2240mm
LX:Flotta járművekhez ideális magasított fülke két fekhellyel két sofőr számára.A fülke paraméterei naggyából egyeznek az L fülkével
XL-Fülke:Alacsonytetős kivitel, ugyanolyan felszereltséggel mint az XXL vátozat.Egy gépkocsivezetős hosszú távú fuvarokhoz, egy 220 cm hosszú fekhellyel.
Hosszusága:2280mm
Szélessége:2500mm
XXL-fülke:Kimondottan hosszú fuvarokhoz,két személy részére.A fülke belmagassága 210cm.Az alsó fekhely 220 de még a felső fekhely is 215 cm.
Hosszúsága:2280mm
Szélessége:2500mm
A TGA típuskínálat a 4x2-estől a 8x8-asig terjed.
A 6x4-es típusok uj variánsát jelenítik meg a hajtott és kormányzott tengelyeknek.
6x2-es fülkésvázal rendelhetők 9tonna terhelhetőségű, hátsó beépítésű, kormányzott segédtengellyel.
A hátsó kormányzott tengelyek kormányműve 40km/h felett automatán kikapcsol és egyenes állásban reteszelődik.
Ez a megoldás szűk rakodótéren nagymértékben megkönnyíti a manőverezést, akár 3,5 méterrel csökken a fodrulásikör-átmérő és jelentősen csökken az abroncskopás is.
Még nem tértünk ki a motorteljesítményekre és az erőátvitelre.
Előszőr is meg kell említenem , hogy a TGA-kban D28-as motor dolgozik természetesen Euro3-as.
A 12 Literesek:228kW(310LE),265kW (360LE), 301kW(410LE),12,8 literesek: 353kW(480LE) és 390kW(530LE).
A legutóbbi kettő viszont csak az XL és XXL tipusú fülkékhez rendelhető.Itt a 460 és az 510 LE-s motorok teljesítményét növelték meg 20-20 LE-vel.
A 310 és 360 Lóerős kivitelek (D2866LF27/28) rendelhetők sűrített földgázüzemű változatban is, melyek teljesítménye 245, illetve 310LE
Az MAN V10-es elrendezésű, 18,3 literes, 485 kilowattos(660Le) csúcsmotorját a 250 tonna szerelvényösztömemig alkalmazható, négytengelyes nehézvontatóhoz kínálja.
A sebbeségváltó a ZF-től származik,16 sebességes, az 5 féle motor nyomatékához tökéletesen igazodik.Rendelhető 12 fokozatú váltó is rendelhető:ZF 12 AS 2301 típusú (TipMatic),teljesen automatikus,
ennek előnyei főleg nehéz terepviszonyok között mutatkozik, mellesleg közúton sem rossz, mert a söförnek eggyel kevesebb helyre kell koncentrálnia.
 |
 |
Ezen a három képen a TGA különböző felhasználási területein alkalmazható kocsik képeit láthatjuk.
 |