Welcome to Magyar Ifjúság

Search   in  

 Create an AccountHome | Submit News | Your Account | Content | Topics | Top 10  

Korszakváltás

Hírek

Oroszország Hangja


Filmajánló

Könyvajánló

MIÉP

Döglött aknák

Döglött Aknák


Csurka István: Deficit

Csurka István: Deficit


Írószövetségek harca

Csurka István: Írószövetségek harca


Portréfilm Csurka Istvánról

Csurka István: Eredeti helyszín

Új Színház

Új Színház


Csurka István lesz az intendáns Dörner György mellett

Földindulással kezdődne Dörner színházának tavaszi évadja

Dörner György és Pozsgai Zolt az EchoTv-n

Csurka István nyilatkozata + Tarlós István közleménye

Közlemény: a főpolgármester kéri Dörnert, ne alkalmazza Csurkát

Csorja Gergely:
A szakmaiság

Bucz Hunor:
Szívből örülök Dörner kinevezésének


Csorja Gergely:
Náci vagyok, valószínűleg ön is az


Bayer Zsolt:
Húsevő virág


Csorja Gergely: Terror

Dörner György az EchoTv-n

Videó: Fábry Sándor esete a toleránsokkal

Csurka István: Ascher Café

Függetlenség: A szakma

Dózsa László:
Szétrohad az elkorhadt nómenklatúra

Harsányi Gábor:
A fiatalság kiéhezett a magyar drámákra

Jövőnk.info: Mi a bajuk az idegeneknek Dörnerrel és Csurkával?

Csurka István: Színház

Bayer Zsolt: Új Színház

Demokrata-kör

Falusy Márton:
Az Amerikai Népszava újra akcióban:
„…megnyitják az első náci, nyilas színházat - potenciális gyilkosokat nevel”

Újjáéledő Bocskai Színpad


  
Dr. Fenyvessy Zoltán beszéde a Turul-szobornál
Dátum: 2013. August 21. Wednesday, 20:07
Rovat: Dr. Fenyvessy Zoltán
Dr. Fenyvessy Zoltán

TISZTELT HÖLGYEIM ÉS URAIM, KEDVES BARÁTAIM!


Augusztus 20.-ról az embereknek három dolog jut az eszébe:

-Szent István

-az új kenyér ünnepe

-az Alkotmány ünnep

Ki-ki beállítottsága alapján állítja fel a sorrendet ezek között, mi pedig a harmadikat – az Alkotmány ünnepét – nyugodtan el is felejthetjük. Egyrészt mert azt az Alkotmányt, amelyre augusztus 20.-át rá akarták húzni a nemzetellenesek, mi sosem ismertük el a magunkénak, másrészt pedig már hivatalosan is hatályon kívül helyezte azt az Országgyűlés.



Az új kenyér ünnepével már némileg más a helyzet. Bár azt is a kommunizmus idején vezették be, de ebben már nincs olyan ideológiai töltés, amely miatt feltétlen el kellene vetnünk. Sőt, új elemmel is meg lehet tölteni. Ma már a történelmi Magyarország különböző részeiben (a csonka- és az elszakított területeken) megtermett búzát összeöntve sütik meg a magyarok kenyerét, és a megmaradt búzalisztet odaadják Böjte Csabának, hogy segítsék vele áldozatos tevékenységét. Ez nem csak nagyon szép gesztus, de igen sok, egyébként elkallódó gyermekből nevelnek hasznos magyar polgárt.


De az új kenyérrel kapcsolatos régi hagyományon sincs szégyellni valónk. Az én szülőfalumban gyermekkoromban nem a búzát aratni mentek az emberek, hanem az „életet”. Akkor még sokfelé úgy hívták a búzát, mert az aratás meghatározta a következő évre az élet minőségét. Jó aratás esetén különösebb gond nélkül nézhettek a következő év elé, gyenge aratási eredmény esetén viszont el kellett gondolkodni azon, hogy mivel is egészítse ki a családfő a család bevételeit (pl. cselédnek álljon, vagy 1-2 gyermekét szánja erre).



És augusztus közepe táján jött el az az idő, amikor az aratás utáni munkálatokban odáig jutottak, hogy eljöhetett az ideje az új kenyér sütésének. Nem volt tehát nehéz összehozni az új kenyér sütésének idejét a népben egyébként is erősen gyökerező Szent István iránti kultusszal.


Két erős hagyomány hozta tehát létre augusztus 20.-ra az új kenyér ünnepét. Hiába a kommunizmus idején vezették be és ezzel akarták helyettesíteni Szent István hatását, szerintem ezzel nem gyengítették, hanem erősítették azt. Hiszen az akkor csak Istvánként vagy I. Istvánként emlegetett királyunk napján is a hívek (felekezettől függetlenül) azt imádkozták, hogy „A mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma” – és ez jó párszáz évvel korábbi, mint a hivatalos új kenyér ünnepe.


Ami pedig Szent Istvánt illeti, nem akarom az Önök által már amúgy is ismert életművét felsorolni; nem akarom helyretenni a fiához intézett – félremagyarázói által többször is szándékosan rosszul értelmezett – intelmeit; nem akarom az ősi „pogány” vallás és a kereszténység ütközőjeként őt beállítani; és végképp nem akarom leegyszerűsíteni helyzetét Koppány és az ő közötti konfliktusra. Ha egy kicsit jobban megvizsgáljuk az akkori környezetet, akkor az eddig is jól ismert – ma úgy mondanánk: külpolitikai – helyzeten túl (a pápai hatalom kiterjesztésének a szándéka, a Német-Római Császárság azon törekvése, hogy a magyarokat ki kell irtani), a belső helyzet sem volt túl rózsás. Ezért Istvánnak két választása volt:


1.: - Egyesíti a magyarságot és ellenáll, mint annak idején dicső

őse Árpád tette … vagy…


2.: - Ha az első pont nem sikerül, akkor színleg behódol – hogy a

magyarságot a pusztulástól megmentse.


1. pont: Az egyesítés kicsit bajosan ment volna – esélytelen volt. Miért is? Mert amíg Árpád hívó szavára az egész nemzet egyszerre mozdult a honvédelem nemes célja érdekében, addig 90 évvel később az ő kortárs fejedelmei a saját pecsenyéjüket sütögették – még egymástól is függetlenül….


Koppány: A Balatonról délre (le egészen a mai Zágrábig) és nyugatra eső területeken saját fejedelemséget tartott fent.


Prokuj Gyula: Erdélyi fejedelem, Istvántól függetlenül gyakorolta hatalmát.


Ajtony vezér: Törzsi államot hozott létre az Al-Duna és a Maros tájékán Marosvár székhellyel, Istvántól függetlenül gyakorolta hatalmát.


Vata törzsfő: Szállásbirtoka a Kőrösök vidékén volt, Békés központtal. Istvántól függetlenül gyakorolta hatalmát…


Tehát van 5 külön álló fejedelemségünk – és az Árpád-féle nemzeti egységnek csak a halovány emléke….


Azt hiszem belátható, hogy ilyen helyzetben csak erős kézzel és erős akarattal lehetett esély az ország és népe (mert akkor még nemzetről nem igen beszélhettünk) megmentésének. Az ország vagy darabokra hull, és úgy nyilván nem tud ellenállni egy komolyabb támadásnak, vagy bármi áron egyben kell tartani, - akár a „helyi kiskirályok” hatalmának megtörése árán is. István ezt választotta, - és az idő őt igazolta. Ezért nagyobb a tisztelete minden királyunknál (még az ország területét megnövelő Nagy Lajosnál, vagy az igazságos – de ugyancsak kemény kezű – Mátyásnál is. Megérdemli tehát, hogy szentként tiszteljük, és áldassék a neve.


Szent István érdeme nem csak az ország megmentése, hanem a hazai törvénykezés megteremtése is. Azokra az alapokra ma is lehet alapozni a törvénykezést – természetesen hozzá igazítva a mai körülményekhez. Ezért néhány szervezet nyilatkozatot fogadott el a következő szöveggel:


NYILATKOZAT


Mi, aláíró szervezetek képviselői kinyilvánítjuk, hogy létrehozzuk a „Nemzeti Szövetséget”, mint választási összefogást.


Célul tűztük ki a magyar történeti alkotmány maradéktalan helyreállítását, mely biztosítja nemzetünk felemelkedését.


Várjuk a Nemzetben gondolkodó és érte tenni akaró szervezetek csatlakozását. Nemzettársainkat arra kérjük, hogy a Nemzeti Szövetség szervezetein keresztül támogassák a nemzeti egység létrejöttét.


A nyilatkozatot a Kisgazdapárton és a MIÉP-en kívül aláírta az Ősi Magyar Szövetség Párt, a Szabad Magyarországért Mozgalom, a Szent Korona Lovagrend és a Pálos Nemzetőr Szolgálat.


A megbeszélésen más szervezetek képviselői is jelen voltak, tehát bővülhet az együttműködés. De mivel az ördög mindig a részletekben rejlik, az is lehet, hogy nem lesz belőle életképes együttműködés. Mert hiába a közös nevező egy témában – a történelmi magyar Alkotmány helyreállítására törekvésben – ha ma az embereket a mindennapi életükben érintő ügyekben esetleg másként gondolkodnak az egyes szervezetek.

Vagy ilyen témákkal nem is akarnak foglalkozni, csak az ősi törvényekkel. Szerintünk az ősi jogok helyreállítására ugyanúgy szükség van, mint a mai gondokra megoldást javasolni. Ez egy kezdeményező csíra, majd meglátjuk, hogy megerősödik-e, vagy elsorvad.


A MIÉP szívesen részt vesz egy olyan kezdeményezésben, amely nemcsak hátra, hanem előre is tekint. Amely megszólal mai aktuális témákban. Hogy csak 1-2 friss ügyet említsek: hány OTP kisrészvényes itta meg annak a levét, hogy Csányi Sándor az OTP vezérigazgatójaként eladta OTP részvényeit, azt a hiedelmet keltve ezzel, hogy az OTP bajban van, és mindjárt esett is vagy 20 %-ot az árfolyama: vagy, hogy a művészeti szabadság álcája alatt ne lehessen klasszikus magyar művek kiforgatásával kigúnyolni a magyarságot (most pl. Alföldi Róbert által), miközben Csurka István tényfeltáró drámáját még mindig nem lehet előadni, mert azt cenzúrázzák, a magyar gúnyolást pedig nem;vagy hogy a Kormány bejelentette, hogy a megölt cigányok családjait megsegíti – de azt nem jelentette be, hogy Szögi Lajos és a többi megölt magyar családjait is megsegítené. Miért? Mert az sokkal több lenne? Vagy azért, mert azok „csak magyarok”? És lehetne sorolni a példákat.


A MIÉP olyan együttműködést szeretne, és olyanban venne részt szívesen, amelyik nem valami ellen (pl. a Kormány ellen) lépne fel, hanem valamiért – az ország és a nemzet jogaiért, jogainak érvényesítéséért, gyarapodásáért, megerősödéséért szövetkezne. Egyebek mellett ez is témája lesz a MIÉP Országos Gyűlésének a jövő hónapban.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET.

Budapest, 2013. augusztus 20.



 
Kapcsolódó linkek
· Több hír: Dr. Fenyvessy Zoltán
· Több hír: magyarifjusag


Legolvasottabb hír ebben a rovatban:
Dr. Fenyvessy Zoltán:

Dr. Fenyvessy Zoltán beszéde a Turul-szobornál


Hír értékelése
Értékelés: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a hírt:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


Parancsok

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat


"A magyar vér oly nagy értéke Európának és a szabadságnak, hogy óvnunk kell minden cseppjét."


 




PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke terméktámogatás nélküli szabad szoftver, amelyre a GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.12 másodperc