2x55W-os autóerősítő Philips TDA1562-es IC-vel

      Autóba tervezett erosítőnél a legnagyobb problemát az alacsony tapfeszültség okozza. A 12V-os akkumlátorfeszültség még hidkapcsolású erösítővel is csak meglehetősen csekély kimenőteljesítményt tud biztosítani. Ennek áthidalására a gyári autóerősítőkben inverteres feszültségátalakitást használnak, melynek segítségével megemelik a tapfeszt a megfelelő szintre. Sajnos az inverter egyben zavarforrás is, és bonyolultabbá teszi az erősitő kapcsolását. További problema a házi készitésnél az inverterben alkalmazott ferritmagos transzformator vasmagjának beszerzése, és annak korrekt méretezése.

Az itt bemutatott kapcsolás a Philips TDA1562Q IC-jével készült. A Philips mérnökei más oldalrol közelítették meg a problémát, és megoldásnak ezt a H-osztélyunak nevezet tokot tervezték. A tok ugynevezett "Supply lift" áramkört tartalmaz, melynek segítségével a kimeneti feszültségcsúcsoknál a szükséges többletfeszültséget a tokhoz kapcsolt két darab nagykapacitású kondenzátor biztosítja.


A TDA1562 jellemző adatai:

Tápfeszültség8..18 V
Bemeneti impedancia150 kOhm
Kimeneti impedancia4..8 Ohm
Sávszélesség20...20000 Hz
Kimenőteljesitmény55 W (THD = 0.5%)
70 W (THD = 10%)
Max. disszipált teljesítmény60 W
Erősítésfix 26 dB
Bemeneti érzékenység (Zout = 4 Ohm, Pki= 55 W)750 mVeff
Beépitett védelmekhömegfutás, rövidzár, koppanás
Egyébdiagnosztika kimenet (hő és rovidzár védelem, nincs terhelés, THD>10%)


A tokokat szigetelve szereljuk a hűtőbordára. A hűtőfelület legyen legalább 2000 cm2 felületü (a két tokra együtt). Ha ventilatort is használunk, akkor ennek fele is elegendő.


Doksik:



A TDA1562 IC beszerzése:


Képek:




Ird meg kérdésed vagy véleményed:






.