A mechanikus Bosch befecskendező felépítése

 

A hathengeres SE modellek befecskendező egysége egy komplex mechanikus elem. Nagyon jó képeket találtam róla a weben!

Látható, hogy egy bonyolult egységről van szó, mely szinte minden terhelésállapotban ideálishoz közeli keverékképzési feltételeket képes biztosítani.

A pumpa másik oldala...

Kétféle kivitel létezett olajozás szempontjából: a korai verziónál a pumpa mechanikus elemeit saját olajkarteréből kente, melyben időnként pótolni kellett a kenőolajat (alsó kép). A későbbinél kizárólag a motorolaj kente a mozgó alkatrészeket (felső kép), így az olajellátás minden körülmények között elégséges volt - nem bízták a használóra...

A hideg üzem szabályozó eleme. A felső házban (a képen "coolant housing" felirattal) a hűtővíz áramlik. Melegíti a termosztátot, mely egy rudazatot és egy levegőszelepet mozgat. A pumpa házában egy nyomórúdon (képen "plunger") keresztül egy rudazatot mozgat, mely dúsabb keveréket bitosít, a levegőszelep pedig plusz levegőt ad ehhez egy kicsi levegőszűrőn keresztül ((air filter"). Ha a motor felmelegedett, a termosztát teljesen lenyomja a rudazatot, és a levegőszelep is lezár, beáll a normál üzem.

© mb-w108