Mechanikai részek restaurálása

 

Az alábbiakban egy valódi restaurálás képeit mutatom be, melyek nagy vonalakban ábrázolják ennek a hatalmas munkának a lépéseit. E sorok írója most kicsit irigyli az autó tulajdonosát... :)

(Restauráláson mi az egyes elemek legkisebb szétszedhető részletig való lebontását, újakra cserélését vagy új állapotúra visszaállítását és gyári állapotúra való összeszerelését értjük. A fogalom ebben az értelemben jelentősen többet takar egy felújításnál, ugyanakkor eltér a múzeumi értelmétől, ahol az eredeti - de sokszor akár hibás - állapot megtartása a cél)

A motor - még a helyén.

Lekerül a szelepfedél, csövek...
A hengerfej leemelése...
A motor-váltó egység kiemelése
Teljes szétszedés: leemelik a kartert
A motorblokk és a váltóház megtisztítása
A motor belső alkatrészei - tisztítás és ellenőrzés
Tartóelemek: motortartó lábak, generátorház, olajszűrő - tisztítás után
A motor alsó borítása: tisztítás, fúvatás után
Közben a hajtáslánc végével is foglalkozni kell - jól látszik a Boge Hydromat szintszabályzó
A hátsó futómű kiszerelése - a bekötési pontok ritkán látszanak ilyen jól
Kompletten, a zsíros-poros szennyeződések mosása után
Szétszerelés
A légszűrőház is fúvatásra vár...
...akárcsaka futómű elemei.
Gomokfúvás után.
Festés...
...gyári feketére...
..ahogyan kell. Hát nem gyönyörű?
Féktartólapok...
...kadmiumsárga nikkelbevonat...
...majd összeszerelés.
A hátsó futómű csuklóinak perselyei ma is beszerezhetők.
A differenciálmű is megújul. Már nem fog kottyanni terhelésváltáskor.
Mint az új.
Várja a beszerelést
Egy darabig nem fog "könnyezni"...
A féktartólap, akár a gyárban
Összerakás
Felkerül az új tárcsa is
Tisztul a sok apróság..
...új galvánbevonatot kapnak..
...
Az önindító is újul...
Mintha most jött volna a Bosch -tól
A generátor.
Új bevonatok
A jó áramellátás garaciája
A kormánymű - lesz vele is munka.
tömítések
összerakás
Mint az új. Egy ilyen kellene nekem is. :)
Karburátor, a híres kéttorkú Zenith. Van belőle kettő.
Darabokra!
Cél az új állapot!
Összerakás után.
Van kontraszt...
A váltó. Nem kis falat.
Szét...
darabokra...
tisztítani kell.
Összerakás
szép...
Látványnak sem rossz.
Enni lehetne a kinyomócsapágy mellől...
Cserélni valók....
új dugattyúk
a főtengely is szabályozva
a blokk fűzése
hengerfejtömítés
szép!
olajpumpa benn, jöhet a karter!
fenn is van...
hengerfej
szelepek benn, jöhetnek a himbák
ilyen volt - az olaj elfedi a kopásokat
benn a vezérmű
szívócső és karburátorok
komplett.
Ilyen volt...
Ilyen lett!

A restaurálást és a fotózást Kliner Róbert végezte.

© mb-w108