Mechanikai részek restaurálása
Az alábbiakban egy valódi restaurálás képeit mutatom be, melyek nagy vonalakban ábrázolják ennek a hatalmas munkának a lépéseit. E sorok írója most kicsit irigyli az autó tulajdonosát... :)
(Restauráláson mi az egyes elemek legkisebb szétszedhető részletig való lebontását, újakra cserélését vagy új állapotúra visszaállítását és gyári állapotúra való összeszerelését értjük. A fogalom ebben az értelemben jelentősen többet takar egy felújításnál, ugyanakkor eltér a múzeumi értelmétől, ahol az eredeti - de sokszor akár hibás - állapot megtartása a cél)
A motor - még a helyén. |
Lekerül
a szelepfedél, csövek...
|
A
hengerfej leemelése...
|
|||
A
motor-váltó egység kiemelése
|
Teljes
szétszedés: leemelik a kartert
|
A
motorblokk és a váltóház megtisztítása
|
|||
A
motor belső alkatrészei - tisztítás és ellenőrzés
|
Tartóelemek:
motortartó lábak, generátorház, olajszűrő - tisztítás után
|
A
motor alsó borítása: tisztítás, fúvatás után
|
|||
Közben
a hajtáslánc végével is foglalkozni kell -
jól látszik a Boge Hydromat szintszabályzó
|
A
hátsó futómű kiszerelése - a bekötési pontok ritkán látszanak ilyen jól
|
Kompletten,
a zsíros-poros szennyeződések mosása után
|
|||
Szétszerelés
|
A
légszűrőház is fúvatásra vár...
|
...akárcsaka
futómű elemei.
|
|||
Gomokfúvás
után.
|
Festés...
|
...gyári
feketére...
|
|||
..ahogyan
kell. Hát nem gyönyörű?
|
Féktartólapok...
|
...kadmiumsárga
nikkelbevonat...
|
|||
...majd
összeszerelés.
|
A
hátsó futómű csuklóinak perselyei ma is beszerezhetők.
|
A
differenciálmű is megújul. Már nem fog kottyanni terhelésváltáskor.
|
|||
Mint
az új.
|
Várja
a beszerelést
|
Egy
darabig nem fog "könnyezni"...
|
|||
A
féktartólap, akár a gyárban
|
Összerakás
|
Felkerül
az új tárcsa is
|
|||
Tisztul
a sok apróság..
|
...új
galvánbevonatot kapnak..
|
...
|
|||
Az
önindító is újul...
|
Mintha
most jött volna a Bosch -tól
|
A
generátor.
|
|||
Új
bevonatok
|
A
jó áramellátás garaciája
|
A
kormánymű - lesz vele is munka.
|
|||
tömítések
|
összerakás
|
Mint
az új. Egy ilyen kellene nekem is. :)
|
|||
Karburátor,
a híres kéttorkú Zenith. Van belőle kettő.
|
Darabokra!
|
Cél
az új állapot!
|
|||
Összerakás
után.
|
Van
kontraszt...
|
A
váltó. Nem kis falat.
|
|||
Szét...
|
darabokra...
|
tisztítani
kell.
|
|||
Összerakás
|
szép...
|
Látványnak
sem rossz.
|
|||
Enni
lehetne a kinyomócsapágy mellől...
|
Cserélni
valók....
|
új
dugattyúk
|
|||
a
főtengely is szabályozva
|
a
blokk fűzése
|
hengerfejtömítés
|
|||
szép!
|
olajpumpa
benn, jöhet a karter!
|
fenn
is van...
|
|||
hengerfej
|
szelepek
benn, jöhetnek a himbák
|
ilyen
volt - az olaj elfedi a kopásokat
|
|||
benn
a vezérmű
|
szívócső
és karburátorok
|
komplett.
|
|||
Ilyen
volt...
|
Ilyen
lett!
|
A restaurálást és a fotózást Kliner Róbert végezte. |
© mb-w108