Egy kis Becker rádiótörténet

 

Becker Aerophon

Becker Autophon
Becker Europa TR
Becker Grand Prix

A Becker autórádiók története szinte magának az autórádiónak a története is. Az 1945 -ös szerény ittersbach -i kezdés óta a Becker mára a legnevesebb gyártók beszállítója lett, mint a Mercedes, a BMW vagy a Ferrari. Persze a W108/109 modellek idejében egy Ferrariban nem a rádió, egy BMW -ben pedig nem a presztízs volt az amit bárkinek is eszébe jutott keresni...

A Becker márka szülőatyja Max Egon Becker volt, aki 1945 -ben készítette el első rádióját. Ez egy repülőgépre való vevőkészülék volt, melyet hamarosan, 1948 -ban követett autórádiója, mely elsők között jelent meg a piacon. Ezek 1949 -től kerültek Mercedesekbe.

A vállalat a fejlesztésekre és a minőségre helyezte mindig a hangsúlyt, nem a darabszámokra, így minden modelljük ezt tükrözi. A relatíve kis kibocsátási mennyiség mellett a felsőkategóriás piacon nem szabad tévedni...

Hogy honnan kapták nevüket a modellek? Legtöbbjük híres versenypályákról, mint Avus, Silverstone, Mexico, Monaco...

Fontosabb mérföldkövek:

1945 Max Egon Becker megalapítja elektromos műhelyét Pforzheimben.

1945 A legelső Becker rádió elkészülte, melyet repülőgépekbe szántak, Becker Aerophon néven.

1948 Az első Becker autórádió, a Becker Autophon.

1949 A Becker Car Radio GmbH megalapítása Karlsbad / Ittersbach -ban, ahol a mai napig is székelnek.

1949 A Mercedes-Benz az első partnerük, a szállított rádiók a Becker AS49, az AS5065 és a Becker Solitude.

1952 Elnyerik a Legjobb Autórádió díját a Becker Monacoval a Monte Carlo Rally -n.

1953 Az első teljesen automata keresős autórádió - Becker Mexico.

1954 A Becker újra díjazott a Monte Carlo Rally -n az új Mexicoval.

1963 Az első teljesen tranzisztorizált autórádió, a Becker Monte Carlo.

1969 Az első kazettás magnóval kombinált autórádió, a Becker Mexico Olympia és a Becker Europa Stereo.

1969 Az első kétcsatornás erősítővel szerelt vevő, a Becker Europa.

1970 A schaidt -i gyár megnyitása.

1973 A "Traffic Radio Decoder", a külön sugárzott forgalmi információk azonosítására.

És így tovább napjainkig, amikor már fedélzeti navigációk és hasonló fejlesztések a fő célterület...

 

© mb-w108