vissza

Autó Gobron Brillé
Meghajtás 13,546 ccm-es, 4 hengeres (8 dugattyús),oldalt szelepelt, ben-zines. 4 sebességes váltó. Lánchajtás.
Karburátor Gobron Brillé
Hűtés Radiátor szivattyúval??? (pompe radiateur G. et A.)
Kaszni Hegesztett acél csőváz
Teljesítmény 110 LE
Felfügg. fél elliptikus rugók
Gumik Elöl:870x90, hátul:880x120
Súly (kb.) 998g (2,193lbs)
Hol van?  

 

 

                                   

GOBRON-BRILLIÉ MOTOR
 

Motor

A motorok azt az elvet követték, hogy két dugattyú dolgozott ugyanabban a hengerben egymással szemben. Három hajtókar mozgatta a két dugattyút.

Az alsó- és felsődugattyú hajtókar csapjai 180 fokos szöget zártak be egymással

Az alsó dugattyúk hajtókarjai közvetlenül csatlakoztak a fötengely hajtókarcsapjához, míg a két felső dugattyú kettő tolórúdon keresztül volt összekötve a 180 fokkal eltolt másik kettő hajtókarcsaphoz. Emiatt csökkenhettek az ellensúlyok és a motor tömege, ami tökéletes kiegyensúlyozottságot eredményezett és megszünt mindenféle rezgés.

 A három hajtókarcsap, a hajtókarok, a két vezérműtengely, a vezérlés stb. teljesen burkolt volt és olajfürdőben működött.


 A jobb oldalon voltak a szívószelepek, a másik oldalon szimmetrikusan a kipufógószelepk. A szelepek felcserélhetők voltak. The springs external, are held with their extremity by a basin and a key; a threaded bushing with the top of each valve allows an easy visit.

A motor jobb oldalán helyezkedett el a karburátor, a balon a gyújtómágnes és a vízpumpa..


 

Kuplung

A tengelykapcsoló két surlódó kúppal működött, melyeknek különböző átmérője volt.

A kisebbik kúp requested by six small springs comes to rub in a lubricated basin; a second cone, but larger and furnished with leather, acts by the push of a spring in another basin. The small cone being in advance of two millimetres on the large one, enters under operation before this one; this fact starting occurs, then the large one comes in its turn to be fixed in its basin in order to produce the drive without slip.

The spring of clutch takes its point of support on a side on the tree of the engine, other against the wheel. As these two points of support are interdependent of the tree even, this one does not receive any push.


 

Sebességváltó

Az egész sebességváltó és differenciálmű egyetlen házban foglalt helyet, melyben a tengelyek gólyóscsapágyazásúak voltak

Négy sebességes volt, és természetesen hátramenettel is rendelkezett. A csoportkerék egy négyszögletes tengelyen csúszkált, nagy sebességnél kapcsolókarmokkal direkt módon kapcsolódott. Az összes sebesség egyetlen karral volt kapcsolható.


 

CARBURETTOR

The carburettor is on constant level and fixed fitting placed at the center of the room of carburation. A pillangószelep a keverőtér tetején foglalt helyet, carries on its axis a cam mely mechanikusan működött rudazat segítségével. Egy hosszirányban csúszó gomba állította és változtatta a levegőmennyiséget. The profile of the cam is studied in such way that for each position of the butterfly corresponding at the various speeds of the engine, the position of mobile mushroom produced with the opening of the adjutage a depression sufficient for the drive of the quantity of liquid necessary to a perfect carburation.

A pillangószelep és a gomba pozícióját egyszer kellett beállítani a vezérlőbütyök állásához, és nem volt többet állítható. Az üzemanyagot egy fém szövet és egy elzáróelem szűrte meg, biztosítva a szennyezőanyagok leüllepedését, könnyű szerelést és tisztítást biztosítva.


 
Descriptions extracted the catalague from 1906 of the Gobron-Brillié Cars

vissza