Sofőr Ernest A. D. Eldridge
Autó Fiat "Mehistopheles"
Dátum/Sebesség 1924. július 12. / 146.01 mph
Hely Arpajon, Franciaország
Motor

21714 ccm-es, 6 hengeres A-12BIS repülőgép motor.

Teljesítmény 300 LE 1400-as fordulaton.
Súly 1000 kg (2200 lbs)
Hol van most Fiat Centro Storico, Turin, Olaszország

 

 



A Fiat Mefistofele életét 1908-ban kezdte, mint Fiat SB 4 lánchajtású Grand Prix autó, melynek majd 18 literes, két különálló de összekapcsolt hengerblokkú motorja volt. 1922-ben John Duff kezei közé került, aki Brookland-ban versenyzett.John Duff

Harry Ricardo készített egy garnitúra alumínium dugattyút és megemelték a motor sűrítési arányát. Májusban Duff  befejezte a harmadik "Brooklands 100 Mile Handicap" versenyét. A következő versenyen, a motor egyik blokkja levált a forgattyúsházról. Mikor a motor szétrobbant, a motorháztető leszakadt az autóról, és majdnem elvitte Duff fejét. Motoralkatrészek borították a pályát. Végül Duff roncsként adta el az autót és beállt Bentley-hez.

Az összetört darabokat egy különleges karakter, Ernest Eldridge szerezte meg. Ránézett a 18 literes motorra  és arra a következtetésre jutott, hogy ez egy kicsit kicsi.. Eldridge szerzett egy 21.7 literes hathengeres Fiat repülőgép motort, amit belepréselt a meghosszabbított    Mephistopheles karosszériájába. A történethez tartozik, hogy egy londoni busz karosszériájának elemeit használta az átalakításhoz. Ennek ellenére az átalakított autó nem volt durva munka. Elég elegánsra sikeredett az új kaszni.

Eldridge a motor öblítésén is javított, mely hengerenként 4 szelepet kapott, és ez 320 LE-re emelte a teljesítményét.. Természetesen még lánchajtású volt és nem voltak első fékek.

Mephistopheles 2 - Rear.1924 júliusában két csapat találkozott Arpajon-ban. Az ellenfél a Delage társaság volt, akiknél René Thomas volt a sofőr. Bizonyos helyzetekben a Mephistopheles-t ördögien nehéz volt kezelni de Arpajon egyenes útján még eléggé kezes volt. Egy újságíró szerint a sofőr minden erejére szükség volt, hogy az autó ne kígyózzon az út egyik szélétől a másikig. Ennek ellenére Eldridge beállított az új 143.26 mph-ás rekordot.

Ekkor azonban a Delage csapat tiltakozott, hogy a Fiat-nak nincs hátramenete. Ez tény volt és a szabályok előírták a hátrameneti fokozatot. A Mephistopheles idejét nem érvényesítették. Eldridge elvonult egy  párizsi műhelybe, míg Thomas  Arpajon-ban maradt, és megszerezte az új hivatalos rekordot.. A Delage-t a cég fő párizsi kiállító termébe vitték a Champs Elysées-re és büszkén mutogatták.

Eldridge visszament Arpajon-ba, a Mephistopheles-vel amely valami rejtélyes mechanizmussal képes volt hátrafelé mozogni bár ezt nehézkesen és görcsösen tette.

Eldrige az utas/szerelőjével, John Ames-val - még egyszer végigszáguldott az úton, peremtől peremig, de gyorsabb volt, mint valaha. Beállította a repülőstarttal mért egy kilométeren a 146.013 mph-ás új rekordot.

Fiat A-12 bis


Fiat A-12 bis
Gyártás dátuma: 1917
Ország: Olasz
Magasság: 1130 mm
Szélesség: 560 mm
Hossz: 1780 mm
Súly: 415 Kg (szárazon)
Furatx
Löket:160x180