|
Diszkográfia:
 You Can't Trust A Ladder - 2005
The Myriad - 2004
Which Of You - 2003
Until We Meet Again - 2002
Tagok:
Scott Davis - dob
Jeremy Edwardson - ének, gitár
John Schofield - basszusgitár
Steven Tracy - gitár, billentyűk
Jonathan Young - gitár
www:
A banda hivatalos honlapja
Vissza az interjúkhoz
|
|
Fókuszban: a The Myriad
(csak itt, csak Nektek)
Pár szóban bemutatnád a bandát?
Steven: Hogyne! A nevem Steven Tracy, gitározom és programokat készítek, Jon
Young ugyancsak gitáros Jeremy Edwardson-nel együtt, aki még énekel és
programokat is készít. John Schofield a mi csodás basszusgitárosunk, Scott
Davis pedig ott ül hátul a doboknál.
Pár hete jelent meg új albumotok, a 'You Can't Trust A Ladder' a Floodgate
Records gondozásában. Mondanál valamit röviden a lemezről? Mire számíthatnak a
hallgatók?
Steven: A lemez olyan dalok gyűjteménye, amelyek a banda utazásának utóbbi
mintegy egy évét dokumentálják. Azon voltunk, hogy olyan őszinte albumot
készítsünk, amelyben benne vannak a reményeink és csalódásaink, meg minden a
kettő között. Általában igyekszünk a dolgokat nem szájbarágósan megfogalmazni,
hogy a hallgatók a saját élményeikhez tudják kapcsolni őket. Reméljük, hogy az
album mindenki számára valami személyeset tud jelenteni, aki hallgatja.
A lemez egyszerre lett bizonyos értelemben retrospektív, ugyanakkor mégis
friss. Kik a fő zenei hatásaitok?
Steven: Sok európai zenét hallgatunk: Catherine Wheel, Radiohead, Coldplay,
Muse, Snow Patrol, Kent. Nem tudjuk pontosan, miért van ez, de mindig is jobban
tudtunk az Amerikán kívüli zenékkel azonosulni.
Amennyire én tudom, minden zenekari tag kiveszi a részét a dalok megírásából.
Ez hogy történik: mindenki közreműködik minden dal megírásában, vagy az egyes
dalokat különböző tagok írják?
Steven: Van egy olyan módszerünk, amire úgy szeretünk hivatkozni, hogy a
'The Myriad Szűrő'. Általában egyikünknek van egy ötlete vagy dalvázlata, amit
a csapat elé tár. Többnyire a stúdióban komponálunk, szóval elkezdjük egymásra
fektetni a részeket, programozunk, játszadozunk a dallamokkal, aztán meglátjuk,
hogy olyasmi jön-e ki belőle, ami illeszkedik a képbe. Általában gyorsan el
tudjuk dönteni, hogy egy dalkezdeményből tényleg dal lesz-e. Ugyan az ötletek
származhatnak egy embertől, a végeredmény nem lesz teljes, amíg mindenki hozzá
nem tette a részét. Az utóbbi néhány évben megtanultuk, mennyire fontos, hogy
minden tag 'bélyege' rajta legyen egy dalon. Nem mintha mondjuk egyedül nem
tudnék megírni egy dalt, de biztos lehetsz benne, hogy az csak töredéke lenne
annak, amit együtt tudnánk létrehozni.
Részesültetek formális zenei képzésben, vagy 'csak úgy', magatoktól, barátoktól
tanultatok zenélni?
Steven: A dobosunk, Scott abszolút iskolapárti. Nagyon fegyelmezett, ha
oktatásról és gyakorlásról van szó. Jómagam a főiskolán zenére szakosodtam, de
nem voltam elég fegyelmezett a gyakorláshoz... Végül zeneírogatásra adtam a
fejemet. Azt hiszem, mindegyikünk túl volt több-kevesebb zeneórán, mikor
indultunk, mégis azt mondanám, hogy jobbára önmagunk tanárai voltunk.
A szövegeitek érdekesek és intelligensek. Ki 'felel értük'?
Steven: A szövegekre is az igaz, ami a dalokra: valaki megírja őket, aztán
jöhet a 'szűrő'. Általában mindannyiunknak van ötlete a megfogalmazást, a
szavak megválasztását illetően.
Mi ad inspirációt az íráshoz?
Steven: Jellemzően abból merítünk inspirációt, ami körülöttünk történik. Ha
egy szöveg nem Jeremy-től [az énekestől - a szerk.] származik, általában
szánunk rá némi időt, hogy elmagyarázzuk neki, mi történt, mikor írtuk, és
megpróbáljuk vázolni a számára a pillanatot, amikor megfogant az ötlet, hogy át
tudja érezni a megfelelő hangulatot.
A lemez producere Aaron Marsh, a Copeland frontembere volt. Ismertétek már
korábban is, vagy hogy lett épp ő a produceretek? Vagy nem is ti, hanem a kiadó
választotta?
Steven: A kiadónk jelezte, hogy Aaron-t érdekli a dolog, de ránk hagyta a
döntést. Igazán tiszteltük Aaron érzékét a struktúra és a dallamok iránt, és
tudtuk, hogy sokat hozzá tud tenni az egészhez. A felvétel óta Aaron a barátunk
lett, és örülünk, hogy évente többször is láthatjuk fesztiválokon,
koncerteken.
Hogy látod, hozott a lemez megjelenése némi változást a turnééletbe?
Steven: Igen, mindenképpen hozott változást... hálásak lehetünk, mert
leginkább jót! Lehetőségünk nyílott megismerni egy csomó új embert, és
kapcsolatokat kialakítani a zene területén. Semmi nincs, ami sokkal jobb lenne
annál, mikor az ember élőben játszik, és mindenki ott áll elöl együtt énekelve
a zenekarral. Fantasztikus ez a kapcsolat nekünk, a zenekarnak, és reméljük, a
hallgatóknak is. Ha le akarjuk sarkítani, ez az egész a kapcsolatról szól, és
kimondhatatlanul szerencsésnek érezzük magunkat, hogy lehetőségünk van új
embereket megismerni, együtt lenni velük, és együtt énekelni a dalokat negyven
percen keresztül esténként.
Mesélnél nekünk valami érdekeset a turnéval kapcsolatban?
Steven: Rengeteg ilyen történik mindig, de volt egy olyan, amit soha nem
felejtek el. Már régóta úton voltunk, és hazafelé tartottunk. A
hangtechnikusunk, Joe betett egy U2-albumot, és mi mind teli tüdőből [vagy úgy
is mondhatnánk, hogy teli torokból, khm... - a szerk.] énekeltünk. Az jutott
eszembe, hogy jóllehet egy bandában játszunk, de ezek a srácok elsősorban a
barátaim, akiknek a társaságában szeretem tölteni az időmet. Az ilyen és ehhez
hasonló pillanatok segítenek át a nehéz időszakokon, és ebbe a pillanatba
mindig kapaszkodni tudok majd.
Mivel töltitek az időt a zenekaron kívül?
Steven: Négyünk házas, szóval igyekszünk minél több időt tölteni turnén
kívül a nejünkkel. Szeretjük a filmeket, szeretünk olvasni, koncertre járni...
és Scott nem tud élni a súlyzói nélkül. Ezért valószínűleg fogok kapni tőle,
ha-ha!
Nos, több kérdéssel nem készültem mára. Valamit szeretnél még hozzátenni a
fentiekhez?
Steven: Talán azt mondanánk, hogy nagyon várjuk azt a napot, amikor
találkozhatunk azokkal, akik ezt olvassák. Amint korábban is említettem,
számunkra ez az egész a kapcsolatról szól. Anélkül üresnek hatna, amit
csinálunk. A mielőbbi viszlát!
A mielőbbi!
--kristóf--
|
Fotóalbum
 The Myriad
|