1. |
Imaginary Music Lo-Fi Hi-Fi |
|
2. |
Killers Of The Unborn Lo-Fi Hi-Fi |
|
3. |
In The Eye Of The Fire |
|
4. |
Terrorist Child |
|
5. |
Close To The Edge Lo-Fi Hi-Fi |
|
6. |
Dead Lock |
|
7. |
Cultic Regimes |
|
8. |
Heaven Or Nothing Lo-Fi Hi-Fi |
|
9. |
King Of Kings |
|
10. |
Living Dead |
|
|
BARREN CROSS
Atomic Arena
1988 Enigma / 2003 Restless Records
Miközben a 'nagy öregek' közül némelyek (Saint, Stryper, Leviticus)
újraalakulnak, addig mások más módon térnek vissza a köztudatba. A Barren Cross
például régi, ma már ritkaságuk miatt csillagászati árú lemezeinek újrakiadása
révén. Így ami korábban elképzelhetetlennek tűnt - nevezetesen, hogy egy
eredeti BC-lemez birtokosává váljak -, ma már szinte gyerekjáték.
Az 'Atomic Arena' nem teljesen ismeretlen a számomra, hiszen több nótát
megismertem az albumról a zenekar koncertalbumának köszönhetően, aminek egy
részét volt alkalmam hallani párszor néhány éve egy ismerősöm jóvoltából. Az
akkor megismert dalok közé tartozik a nyitó 'Imaginary Music', a 'Killers Of
The Unborn', valamint a 'Close To The Edge' - megannyi ütős heavy metal sláger.
Közhely, de a Barren Cross egyik legnagyobb nevezetessége az énekes Mike Lee
volt, akinek hangja megszólalásig - sőt azután is - Bruce Dickinsonéra
emlékeztetett (aki nem tudja, ki az a Bruce Dickinson, valószínűleg véletlenül
keveredett ide, és azzal se menne sokra, ha elárulnám, ki is az ominózus
úriember). A Barren Cross azonban zenéje révén önmagában, az
összehasonlítgatások nélkül is megállja a helyét, és egyike azon keresztény
csapatoknak, akiknek sikerült a világi piacra is betörniük a '80-as években.
(Az Enigmának egyébként nem volt ismeretlen a szituáció, hiszen a Stryper és a
Guardian is kapcsolatban állt a kiadóval hosszabb-rövidebb ideig.)
'Atomic Arena': már a cím is sokat (sok jót!) sejtető, de a lemez pláne nem
okoz csalódást! (A kimondottan béna borító ellenére se.) Pörgős nóták, jó
zenészek, intelligens szövegek, megfelelően agresszív, kifejező énekes, no meg
az 'elmaradhatatlan' ballada ('Heaven Or Nothing'). A hangzás tipikus '80-as
évek, hála Istennek az Elefante testvérpáros (Dino és John) a Barren Crossból
nem csinált Petrát, mint némely esetekben hajlamosnak bizonyult a dologra.
Súlyos, ma már igencsak mesterkéltnek tűnő dobok, a refrénekbe kellő mértékben
adagolt vokálok, kevés billentyű. Utóbbiért szintén hálásak lehetünk a
Mindenhatónak, hiszen a Barren Cross muzsikájába nemigen fértek volna bele a
szintik, és ezt a producerpáros is belátta. (Talán túl szigorú voltam velük
korábban?) A Barren Cross egy területen különösen sokat fejlődött a bemutatkozó
lemez után, ez pedig a szövegvilág: jóval változatosabb, érdekesebb a
mondanivaló ezúttal, mint a 'Rock For The King'-en volt, ami a célközönséget
figyelembe véve örvendetes és előnyös változás.
A jó zenén túl van még valami, amit mindig megcsodálok a régi lemezeken, ez
pedig a szinte hihetetlen ruha- és frizuraköltemények hada. Egyszerűen alig
bírok magamhoz térni az irdatlanul sok flitter és a töméntelen mennyiségű
hajlakk nyújtotta látványtól. Na jó, nem piszkálom a régieket, bizonyára
rajtunk is hasonlóképp fognak mulatni pár év múlva. Abban viszont biztos
vagyok, hogy az olyan korongok, mint az 'Atomic Arena', soha nem veszítik el az
értéküket, még ha lesznek is, akik megmosolyogják. Hadd mosolyogjanak, mi pedig
örüljünk, hogy a '80-as években is voltak, akik nem a széles utat, a tömegek
által kitaposott ösvényt választották, hanem olyasmit mertek csinálni, amivel
nem számíthattak sztárságra, viszont ami a szívükből jött, épp ezért ma is
tiszteletet és elismerést vált ki az értő közönségből. Éljen.
--kristóf--
|
| Diszkográfia |
|
1986 Rock For The King
1988 Atomic Arena
1989 State Of Control
1990 Hotter Than Hell! Live
1994 Rattle Your Cage
|
|
| Szereposztás |
|
Mike Lee - ének
Ray Parris - gitár
Jim LaVerde- basszusgitár
Steve Whitaker - dob
|
|
| Érdekességképpen
|
|
Az énekes Mike Lee-hez fűződik a Barebones nevű project is.
|
|