1. |
Renouncement |
|
2. |
The Usurper |
|
3. |
Carnival Of Madness |
|
4. |
Ichabod Lo-Fi Hi-Fi |
|
5. |
Forest Of Horrors |
|
6. |
Race Of Hypocrisy Lo-Fi Hi-Fi |
|
7. |
As I Turned Away |
|
8. |
Whispers Of Chaos Lo-Fi Hi-Fi |
|
9. |
Strength Of The Innocent |
|
10. |
Retaliatory Strike |
|
11. |
Frantic Lo-Fi Hi-Fi |
|
|
BETRAYAL
The Passing
1993 Wonderland
A sátánizmusból megtért Marcus Colon thrash-bandája, a Betrayal kezdettől fogva
szívügyének tekintette, hogy a sátánizmus valóságáról és az okkultizmus valós
veszélyeiről informálja az abban érdekelt fiatalokat és az azt komolyan nem
vevő közvéleményt egyaránt. Persze a megváltás örömhírét sem 'felejtették el'
megosztani a hallgatósággal, hogy a kép teljes legyen.
A 'The Passing' folytatja ezt a hagyományt, bár a témagazdagság nőtt a
bemutatkozó korong óta. Ám ami még szembetűnőbb, az a zenei fejlődés. Ez nem
kis mértékben az új dobosnak, illetve a sokat javult dobhangzásnak is
köszönhető. A pergődob végre nem egy lukas fazékra hajaz, és a lábdobot is
hallani. Öröm a cinek kellemes, lágy hangzása, amit viszont sikerült
'átörökíteni' az első lemezről. Jeff Mason pedig igazi szívem szerint való
dobos; nemcsak a lábdobokat 'zsigereli ki', de remek ötletekkel örvendeztet meg
mindvégig, újra és újra meghallgattatva velem a lemezt. A másik Jeff, a
basszusgitáros Jeff Lain sem akar lemaradni társa mögött, jó párszor csupán
miatta hallgattam végig a 'Passing'-et. (Ráadásul Jeff Lain a szerzője kedvenc
nótámnak, a 'Whispers Of Chaos'-nak.) Ilyen ritmusszekcióval eddig ritkán
hozott össze a jó sorsom. Az új gitáros, Bob McCue felnőtt a feladathoz,
szólói - akárcsak a Marcus által játszottak - technikásak,
egyszersmind fülbemászóan dallamosak. A negyedik zenész, a banda főnökeként
talán méltatlanul a sor végére hagyott Marcus N. Colon már a 'Renaissance'-on
megmutatta, hogy komolyan veszi szakmáját. A dalszerzést és a gitározást
tekintve egyaránt.
Ezúttal is ő a legtöbb nóta szerzője - mind a zenét, mind a szöveget
illetően. Zenei téren nagy előrelépés figyelhető meg: bár ezúttal az 'Escaping
The Altar'-hoz hasonló epikus, nagy volumenű munkát nem találunk a korongon, a
dalok jóval kidolgozottabbaknak, változatosabbnak tűnnek. Jók a kis ötletek is,
amelyekkel néhány számot földobtak: a 'Renouncement'-ben hallható ipari zenét
idéző zajok, effektek, az 'As I Turned Away'-be meghívott vendégénekes, a
Precious Death-es Chris Scott és a két dalban közreműködő deliverance-es Jimmy
Brown, a 'Race Of Hypocrisy' közepén megbúvó finom jazz-betét, az 'Ichabod'-ot
színesítő politikai szónoklat, vagy a 'Forest Of Horrors' végén hallott
beszélgetés a pszichiáter és a bolondnak beállított szemtanú között. Utóbbi
nóta érdekessége, hogy a már említett 'Escaping The Altar' folytatása. Ezúttal
a szemtanú beszámolóját hallhatjuk, aki tanúja volt a fekete mise borzalmainak.
Bár ez valós sztorik alapján írt kitalált történet, a 'The Usurper' megtörtént
esetet mesél el a sátánista gyilkos Ricky Kassóról. Megtörtént eset az 'As I
Turned Away' alapja is, csakhogy itt nem maradunk happy end nélkül: Marcus
történetét ismerhetjük meg, aki először Istentől elfordulva sátánizmusba
keveredett, majd belátva tévedését visszatért az Úrhoz. Közéleti témák is
terítékre kerülnek: az amerikai politikai élet züllése ('Ichabod'), vagy éppen
a gyermekekkel szembeni visszaélések ('Strength Of The Innocent'). A
'Renouncement' a Krisztusban lévő új életről szól, míg a 'Retaliatory Strike'
egy igazi csatadal.
Idáig egy árva szót sem ejtettem az énekes Chris Ackermanről, pedig
méltánytalan lenne, ha nem emelném ki kellemes csalódásomat vele kapcsolatban.
Az előző lemezen kissé fárasztó volt, ahogy monoton hangon, kevés átéléssel
végigkiabálta a műsoridőt. Most aztán mindent jóvátett: a két lemez közti
fejlődésnek fontos része az ő feljavulása is. Végre úgy hallhatjuk a
szövegeket, hogy azok valósággal meg is elevenednek előttünk, átélhetjük a
bennük lévő drámákat is.
A Betrayal jó példája annak, hogyan tud egy jó zenekar még jobbá válni két
lemez között. Kár, hogy a 'Passing' után leálltak; a 'Leaving Nevermore' Marcus
'nem túl erős' (khm...) industrial/gothic kísérlete, a 'The Passing Of Time'
pedig régi anyagokat tartalmaz.
--kristóf--
|
| www |
| www.betrayalmusic.com |
|
| Diszkográfia |
|
1991 Renaissance By Death
1993 The Passing
1999 Leaving Nevermore
2001 The Passing Of Time
|
|
| Szereposztás |
|
Chris Ackerman - ének
Marcus N. Colon - gitár, vokál
Bob McCue - gitár
Jeff Lain - basszusgitár
Jeff Mason - dob
|
|
| Érdekességképpen
|
|
Marcus Colon és Jeff Mason a Deliverance-ben is játszott egy időben.
|
|