1. |
Burgundy Lo-Fi Hi-Fi |
2. |
The Corporate Enthusiast |
|
3. |
A Green Desire |
|
4. |
Four Wall Blackmail Lo-Fi Hi-Fi |
|
5. |
August Winterman Lo-Fi Hi-Fi |
|
6. |
Ollie Otson |
|
7. |
Bliss Tearing Eyes |
|
8. |
Stereochild |
|
9. |
Arlington Arms Lo-Fi Hi-Fi |
|
10. |
Tell Myself Goodbye |
|
|
DEAD POETIC
Four Wall Blackmail
2002 Solid State Records
Végre egy friss hang! A New Lebanon-i (Ohio, USA) Dead Poetic meglepően érett,
egyedinek mondható zenével tört be a piacra. A bemutatkozó korong a
legjelentősebb keresztény szigorú zenei kiadó, a seattle-i székhelyű Solid
State Records gondozásában látta meg a szülőszoba világítását. A mintegy öt
évre visszatekintő történelme során több névváltozáson átesett zenekar álma így
valóra vált - azonban nem ők az egyetlenek, akik jól jártak a lemezszerződéssel.
A 'Four Wall Blackmail' egyaránt kedvező fogadtatásra talált úgy a kritikusok,
mint a rajongók körében.
De mitől is olyan különleges a Dead Poetic zenéje? Nem hiszem, hogy egy
mondatban megválaszolható a kérdés. (Habár néhány közéleti személyiségre
gondolva kissé elbizonytalanodtam ez utóbbi megállapításomat illetően.) Talán
kezdjük azzal, mit is hallhatunk a 'Four Wall Blackmail'-en. Modern indie rock
/ HC hibridet, ami önmagában nem egy nagy szenzáció, manapság sokan
próbálkoznak ilyesmivel, mások már évek óta ezt csinálják (pl. Narcissus,
Hopesfall). Az egyediség talán a lemez hangulatából fakad. Egyfajta különös,
mindent átjáró nyugalmat, békességet lehet érezni még a gyorsabb dalokban is.
Talán a holland The Spirit That Guides Us jut eszembe, mint legközelebbi rokon
a hangzást illetően, de a Dead Poetic megszólalása érezhetően 'amerikaibb' (a
Word helyesírás-ellenőrzője szerint 'amerikaiabb'.) Másik fontos eltérés, hogy
Brandon Rike egyedül felelős az énekért - mind a dallamos, mind a Dan Weyandtot
(Zao) idéző ordítós részekért. De nehogy azt gondoljuk, hogy csak az ősi 'ha ló
nincs, szamár is jó' alapon osztották rá mindkét szerepkört. Nem: Brandon
kifogástalanul látja el feladatát mindvégig, szó nincs szükségmegoldásról. Az
ének mellett Brandonra hárult a szövegek írása is, melyek a banda nevéhez
méltóan költőiek. Azért nem kell túl nagy fantázia hozzá, hogy kitaláljuk,
miről szólnak, elég ötletesek viszont ahhoz, hogy az összbenyomást tovább
javítsák.
A zenészek közül a gitáros Zach Miles dolga a legegyszerűbb a dalok
tanulásakor, lévén ő a fő zeneszerző. Különösebben nem technikázza szét az
albumot, de mindig van egy-két jó ötlete, amivel földobja a nótákat. A dobos
Josh alaposan kitesz magáért, nincs üresjárat a játékában. A másik
Shellabarger, Chad is rendesen kiveszi a részét a ritmusszekció munkájából a
feszes alapok megteremtésében. A felvételek a Poynter's Palace stúdióban (hol
máshol?) készültek, azaz a keveréssel sincs gond.
Igazából egyetlen problémám van a lemezzel, konkrétabban a hetedik számmal. A
mindössze egy akusztikus gitárt és éneket felvonultató 'Bliss Tearing Eyes'
talán a kelleténél egy icipicit hosszabbra sikeredett, és így megtöri a zene
folytonosságát. (Persze biztos vannak, akik ezt másképp gondolják.)
Mindenesetre ezzel együtt is az év egyik kellemes meglepetése a 'Four Wall
Blackmail' a Dead Poetic-től.
--kristóf--
|
| www |
| www.deadpoetic.com |
|
| Diszkográfia |
|
2002 Four Wall Blackmail
2004 New Medicines
2006 Vices
|
|
| Szereposztás |
|
Brandon Rike - ének
Zach Miles - gitár
Chad Shellabarger - basszusgitár
Josh Shellabarger - dob
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A zenekar neve egy régi daluk címe volt eredetileg, jelentése pedig a
következő: a 'dead' annyit tesz, 'halott', és arra utal, hogy az embernek meg
kell halnia önmaga, a saját önzése számára, a 'poetic' ('költői') pedig
ugyanazt az ellentétet hozza be a zenekar nevébe, ami a zenéjére is jellemző.
|
|