1. |
Taste The Red Hands Lo-Fi Hi-Fi |
2. |
The Dream Club Murders Lo-Fi Hi-Fi |
|
3. |
New Medicines |
|
4. |
Vanus Empty |
|
5. |
Bury The Difference Lo-Fi Hi-Fi |
|
6. |
Molotov |
|
7. |
Glass In The Trees |
|
8. |
Dimmer Light |
|
9. |
Hostages Lo-Fi Hi-Fi |
|
10. |
Modern Morbid Prophecies |
|
11. |
A Hoax To Live For |
|
|
DEAD POETIC
New Medicines
2004 Solid State Records / 2004 Golf Records
A Dead Poetic jó pontokat szerzett nálam már az első lemezével, a 2002-es 'Four
Wall Blackmail'-lel is, pedig a tagok akkoriban érettségiztek csupán. Az azóta
eltelt két év során nyilván még tovább értek, fejlődtek a fiúk, úgyhogy
kíváncsian vártam a 'New Medicines' című új albumot.
Az első nóta, amit a lemezről hallottam, a címadó 'New Medicines' volt.
Nagymértékben a Blindside-ra emlékeztetett a stílusa, amin rendesen
meglepődtem, mivel ekkora változásra azért nem számítottam. Utána jött a 'Vanus
Empty', ami már jobban beleillett a képbe - dallamos emo, erősen slágergyanús.
A 'Glass In The Trees' és a 'The Dream Club Murders' is a screamo-vonalba
sorolta a gárdát, úgyhogy helyben is voltunk, nagyjából ilyesmit vártam a Dead
Poetictől.
A nyitó 'Taste The Red Hands' ezzel együtt rögtön rá is cáfolt minden
várakozásomra, mikor végre az egész lemezhez hozzájutottam, ugyanis jó
szigorúan indul, és utána lendületes, bár dallamosabb a folytatás is. A már
említett 'The Dream Club Murders' dallamközpontú, de szintén tempósabb darab,
és Brandon ebben is ki-kiereszti a hangját. Harmadikként a címadó nóta jön,
amihez mellesleg klip is készült, utána pedig ismét egy korábban megismert
darab, a slágergyanús 'Vanus Empty'. A 'Bury The Difference' úgy kezdődik, akár
egy Brandtson-dal, még Brandon is úgy zendít rá, mintha magát Myk Portert
hallanám; a refrén felé haladva majd azt elérve a Brandtson-jelleg elvész. A
'Molotov' a 'Four Wall Blackmail'-t idézi, bár a második gitár miatt teltebb,
mozgalmasabb a hangzása, mint a bemutatkozó korong dalaié volt. A 'Glass In The
Trees' lírai, komoly hangvételű dal, de a 'Dimmer Light' még visszafogottabb. A
'Hostages' aztán jó súlyosan indul, és ezen a ponton a zenekar megint a
Blindside-ra emlékeztet. A 'Modern Morbid Prophecies' dallamvilága némileg
kilóg az albumról, de nem kellemetlenül, inkább pikánsan fűszerezve a feltálalt
menüt. A záró 'Hoax To Live For' viszonylag lendületesebb, erőteljesebb nóta,
utána pedig rejtetten kapunk még egy akusztikus gitáretűdöt - amit bátran
lehagyhattak volna a CD-ről, annyira nem illik rá, és tulajdonképpen nem növeli
az értékét. Még a hangulata se igazán olyan, hogy utána az embernek ismét kedve
lenne elindítani a lemezt a lejátszóban; a 'Hoax'-szal jobban jártunk volna
zárásként.
Ettől az apróságtól, meg az irtózatosan randa borítótól eltekintve
örömteli, amit a Dead Poetic fölmutatott második nagylemezén. A tagok
egyénileg, és a csapat együtt is fejlődött, az új gitáros, Todd Osborn érkezése
se vált éppen a zenekar hátrányára. A 'New Medicines' érettebb, változatosabb
anyag, mint a 'Four Wall Blackmail'; amit elvesztettünk a borítón, megnyertük
magán a lemezen.
--kristóf--
|
| www |
| www.deadpoetic.com |
|
| Diszkográfia |
|
2002 Four Wall Blackmail
2004 New Medicines
2006 Vices
|
|
| Szereposztás |
|
Brandon Rike - ének
Zach Miles - gitár
Todd Osborn - gitár
Chad Shellabarger - basszusgitár
Josh Shellabarger - dob
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A 'New Medicines' a Billboard Heatseaker's Chart 15. helyén debütált.
|
|