1. |
Diabolic Shadow Lo-Fi Hi-Fi |
|
2. |
World's Deception |
|
3. |
Babylon's Kingdom Lo-Fi Hi-Fi |
|
4. |
Holy Supper |
|
5. |
Hymn Of The Refuge |
|
6. |
Ecclesia Anorexia Lo-Fi Hi-Fi |
|
7. |
Criticize Lo-Fi Hi-Fi |
|
8. |
Reincarnation Of Death |
|
|
DECISION D
Razón de la Muerte
1992 Crypta
Nem sok zenekar lehet, amelyik extrémebb módon feszegette volna a
thrash metal mint műfaj határait a holland Decision D-nél. Különösen
a banda második, 'Moratoria' című korongja teszi próbára a hallgató
befogadóképességét. Mindez nem csupán a zenészek kísérletezőkedvének,
de legalább annyira az énekes Edwin Ogenio még többszöri hallás után
is szinte hihetetlen teljesítményének is köszönhető. A pali vagy
nagyon sokáig és szakszerűen képezte a hangját, vagy olyan őstehetség,
amilyen nem terem minden szélmalom alatt. Esetleg mindkettő.
A 'Razón de la Muerte' zeneileg kifejezetten slágeros a
'Moratoria'-hoz viszonyítva, ám Edwin már itt
földbegyökerezős-álleejtős álmélkodásra késztetett produkciójával.
Azért a 'slágeros' jelzővel is bánjunk csínján, hiszen a dalok közül
csupán három esik a hat perc alatti hosszúságtartományba, és bőven
akad példa megnyúlt instrumentális bevezetőkre, érdekes ritmusokra,
váltásokra, satöbbire, ahogy az egy rendes thrash albumtól jobbára el
is várható. Ám a témák fogósak, a technikás szólók is bővelkednek
dallamokban, és úgy egyáltalán egész könnyen befogadható a muzsika.
Egészen addig a pontig, amíg fel nem csendül Edwin halálsikolytól
szoprán operaénekesnő-imitátoron át hörghurutos Darth Vaderig mindent
felvonultató orgánuma - mindez gyakran néhány pillanaton belül...
Innentől kezdve vagy önfeledten szórakozunk az énekesen, vagy... Vagy
megdermedten, üres tekintettel nézünk magunk elé, hogy 'most akkor
miről is van szó tulajdonképpen?', majd ahogy szállnak tova a percek,
és kezdünk magunkhoz térni, fokozatosan elhatol a tudatunkig, hogy
valami olyat hallunk, amilyet még talán soha, de hogy később sem
sokszor, az biztos, és hogy voltaképpen igen szerencsésnek mondhatjuk
magunkat, hogy volt, aki stúdióban rögzítse ezt az egészet. Mert Edwin
Ogenio-t és a Decision D-t hallani kell. Legalábbis mindazoknak, akik
extrém metal rajongónak vallják magukat. Ráadásul valami hihetetlen
meggyőződés sugárzik Edwinből, ahogy ontja magából a szavakat. Jóllehet
a szövegek szinte szóról szóra követik a Szentírást, érezni, hogy ez
nem a banda fantáziátlanságának a következménye. Bizony, hogy nem!
Ahogy a Decision D-t hallgatom, szinte megelevenedik körülöttem az
apokaliptikus káosz, látom és érzem Babilon bukását, ahogy Edwin
mintegy prófétaként kihirdeti az ítéletet, átérzem a helyzet
fontosságát, amint Jézusnak az Utolsó vacsorán elmondott szavait
hallom, és ha valaki nem tudná, mi is az az istenfélelem, hát itt
megtudhatja.
Mivel nem nyilvánvaló, hozzáteszem, hogy a banda nevének második
tagja az angol 'day', azaz 'nap' (mint időegység) szó rövidítése, azaz
a 'Decision D' nem más, mint a 'döntés napja'. Én a magam részéről máig
örömmel gondolok arra a napra, amikor úgy döntöttem, hogy szerencsét
próbálok a holland banda bemutatkozó korongjával. Aki nyitott az
extrémre, vagy egyszerűen csak önfeledt szórakozásra vágyik, kövesse a
példámat bátran.
--kristóf--
|
| Diszkográfia |
|
1992 Razón de la Muerte
1993 Moratoria
1995 The Last Prostitute
|
|
| Szereposztás |
|
Edwin Ogenio - ének
Daniel Bootsma - gitár
Stijn Bollinger - gitár
Peter Zaal - dob
Gerard Vanderree - basszusgitár
|
|
| Érdekességképpen
|
|
Edwin pásztor a 'Pleasure Of God' nevű gyülekezetben.
|
|