1. |
Screams Of The Undead |
|
2. |
I Have Seen Where It Grows |
|
3. |
Infected Lo-Fi Hi-Fi |
|
4. |
My Throat Is An Open Grave Lo-Fi Hi-Fi |
|
5. |
Through The Black Lo-Fi Hi-Fi |
|
6. |
Turn Your Back And Run |
|
7. |
And The Sky Went Red |
|
8. |
As We Wept |
|
9. |
A Broken Upper Hand |
|
10. |
The Gauntlet Lo-Fi Hi-Fi |
|
|
DEMON HUNTER
Demon Hunter
2002 Solid State Records
A Demon Huntert jóval megelőzte a híre. Mindez köszönhető volt a banda körüli
titkolózásnak, annak, ahogy a kiadó igyekezett felcsigázni a hallgatóságot.
Sokáig csak a hírek és a pletykák szállingóztak a bandával kapcsolatban, de
zenét azt nem nagyon lehetett hallani tőlük. A Demon Hunter szinte a semmiből
került a Solid State palettájára. A zenekar felállását a mai napig titok övezi,
de a sajtófotókból és a videofelvételből gyakorlatilag igazolva láthatjuk a
pletykát, mely szerint a Clark fivérek (mindkettő ex-Training For Utopia)
állnak a DH hát-, vagyis inkább előterében. Persze azon mázlisták, akiknek
lehetőségük volt ellátogatni a társulat valamely koncertjére, már lezártnak
tekinthetik a kérdést, ám a glóbusz ezen féltekén hátrányosabb helyzetben
érezhetjük magunkat ilyen téren.
A bemutatkozó korong előtt egy Solid State-es válogatáson, majd hamarosan
pár hivatalosan is letölthető mp3 révén szembesülhettünk a gárda muzsikájával.
A Demon Huntert addig leginkább Slipknot-paródiaként jellemezték azok a
kritikusok, akiknek volt szerencséjük hallani, és annyiban igazuk volt, hogy a
DH valamelyest csakugyan emlékeztet a Slipknotra zenei szempontból. (No meg a
szereposztás körüli ködösítés is közös pontnak tekinthető.) A DH azonban több
egyszerű klónnál, még ha túlzott eredetiséggel valóban nem is hozható
összefüggésbe. A banda legénysége tudja, hogyan kell jó dalokat írni, bár a
lemez egésze nem nagyon emelkedik ki az átlagból, amolyan jó közepes. Csakhogy
van rajta két olyan lassú nóta, amelyek számomra mindenképpen a lemez lokális
csúcspontjait jelentik, de úgy általában is nagyon jól eltalált szerzeménynek
tartom őket. Ez a két track, a 'My Throat Is An Open Grave', valamint a záró
'The Gauntlet' üt legjobban szíven a lemezről, és nemegyszer külön is meg
szoktam hallgatni őket. A zúzósabb darabok között is vannak kedvencek, a
legnagyobb talán a 'Through The Black'.
A csapat neve alapján azt gondoltam, ultrakeresztény, hiperszellemi
szövegvilágra kell számítanunk, ám a Demon Hunter más utat választott. A
szövegek inkább költőiek, és nem igazán radikális evangéliumi üzenetet találunk
bennük. Mindazonáltal így is pozitív kicsengésűek, és többé-kevésbé teljesítik
a banda célkitűzését, hogy megcsillantsák a reményt egy sötét világban. Meg
ugyebár egy olyan zenei műfajban, amelyre túlnyomórészt a sötét ideológiák
jellemzőek sajnos.
A hangzás tökéletes, a stúdiómunka igényes és ötletes, de hát meglepő is
lenne, ha nem így lenne egy olyan korongon, amelynek születésénél Aaron
Sprinkle bábáskodott. A borítóterv és a fotó is a jól bevált Solid State-es /
Tooth & Nail-es stílust követi, hiszen a seattle-i Asterik Studio és Kris
McCaddon munkáiról van szó. A modern metal és a Solid State-es bandák
rajongóinak tehát valószínűleg a Demon Hunter sem fog csalódást okozni, de akár
nyitottabb hardcore-arcok is próbálkozhatnak vele.
Jó vadászatot!
--kristóf--
|
| www |
| www.demonhunter.net |
|
| Diszkográfia |
|
2002 Demon Hunter
2004 Summer Of Darkness
2005 The Tryptich
|
|
|
| Érdekességképpen
|
|
Az 'Infected'-hez videoklip is készült, amely aztán rákerült az 'MTV2
Headbanger's Ball' című válogatásra.
|
|