1. |
Living For Yesterday |
|
2. |
Darkest Day |
|
3. |
Dwelling In The Out |
|
4. |
The Forgotten |
|
5. |
Adrift |
|
6. |
Night Falls Forever |
|
7. |
Machine Cage |
|
8. |
Letting Go |
|
9. |
The Agony Column |
|
10. |
Along The Way |
|
|
DIGITAL RUIN
Dwelling In The Out
2000 InsideOutMusic
A Digital Ruin első albuma, a 'Listen' a nem éppen fényes jövőbe kalauzolta el
a szerencsés hallgatót, aki jófajta, egyedi ízű, ugyancsak futurisztikus
hangulatú prog metal-ban gyönyörködhetett.
A folytatás, a 'Dwelling In The Out' szintén futurisztikus, borongós
hangulatú lemez, ám nem önmagukat ismétlik rajta a muzsikusok, akiknek száma
mellesleg időközben ötről négyre csökkent az egyik gitáros, Joe Sawyer
távozásával. A 'Dwelling' először is jóval dalközpontúbb a debütalbumnál, itt
nem folynak egymásba a trackek, minden nóta külön egységet alkot, noha a lemez
végig megőrzi sajátos, egyedi hangulatát és stílusát. Súlyosbodott a hangzás
is, vastag, mély gitárok röfögnek folyamatosan, és a keverés is jobb lett. A
témák meglehetősen ritmus-centrikusak, de nehogy félreértse valaki, nem a fogós
dallamok hiányáról beszélek! Sőt, a fogós refrének valósággal egymást érik a
lemezen. A kíséret viszont gyakran az érdekes ritmizálás révén növeli az amúgy
is szinte tapintható feszültséget, és ilyenkor tényleg jól jönnek a már
említett vastag, falbontásra is kiválóan alkalmas gitárok. Ha már úgyis szóba
hoztam a ritmust, végre kiemelhetem a dobos Tim Hart-ot, aki valószínűleg egy
iskolába járhatott Mike Portnoy-jal, ugyanis az ő játékából is hiányoznak az
üresjáratok, a maximumot hozza ki a hangszerből ötletes, technikás játéka
révén. Az énekes Matt Pacheo esetében is bátran párhuzamot húzhatunk a Dream
Theater-rel, ugyanis hangja és stílusa nemritkán - főleg talán a magasabb
részeknél - James Labrie-t juttatja eszembe. Matt az ének mellett billentyűkkel
is foglalkozik, így kijelenthetjük, elég markáns szerepet játszik a banda
hangzásának formálásában, hiszen a futurisztikus billentyűk és a különféle
hangminták még mindig komoly befolyással bírnak.
A szövegek most sem valami életvidámak, mégsem depressziós a lemez
hangulata. Inkább mintha egy lehetséges jövőképet tárna elénk, amelyben az
olyan, általunk ismert értékek, mint a jókedv, szeretet, bizalom helyét a
félelem, a hidegszívűség, az árulás vette át. Ami azt illeti, mintha valóban
fellelhetők lennének efféle tendenciák a mai világban. Sőt, a szövegek
némelyikét bátran vonatkoztathatjuk mai élethelyzetekre is. Mindenesetre
elgondolkodtató az album mondanivalója, és azt hiszem, pusztán esztétikai
szempontból is értékesnek mondható a szövegvilág.
A Digital Ruin ugyan nem futott be valami nagy karriert, de nem hiszem,
hogy a prog világban ennek bármiféle jelentősége lenne, hiszen a színtér
szerelmesei már régen kénytelenek voltak többé-kevésbé beletörődni abba az
értékválságba, ami a zenei piacot és úgy általában a mai kulturális életet
jellemzi manapság. Viszont aki továbbra is a minőséget keresi, és kedveli a
metal zenét, könnyen lehet, hogy jól jár, ha növeli a DR eladási mutatóit -
sajnos már csak posztumusz, mivel az együttes feloszlott.
--kristóf--
|
| Diszkográfia |
|
1997 Listen
2000 Dwelling In The Out
|
|
| Szereposztás |
|
Dave Souza - gitár
Matthew Pacheo - ének, billentyűs hangszerek, hangminták
Michael Keegan - basszusgitár
Timothy Hart - dob, ütőhangszerek
|
|
| Érdekességképpen
|
|
Miután Matthew Pacheo és Michael Keegan kiszállt, a megmaradt tagok Monoblok
néven kezdtek új projectbe.
|
|