borító

1.

Living For Yesterday

2.

Darkest Day

3.

Dwelling In The Out

4.

The Forgotten

5.

Adrift

6.

Night Falls Forever

7.

Machine Cage

8.

Letting Go

9.

The Agony Column

10.

Along The Way

Vissza a lemezajánlókhoz

DIGITAL RUIN
Dwelling In The Out
2000 InsideOutMusic

A Digital Ruin első albuma, a 'Listen' a nem éppen fényes jövőbe kalauzolta el a szerencsés hallgatót, aki jófajta, egyedi ízű, ugyancsak futurisztikus hangulatú prog metal-ban gyönyörködhetett.
A folytatás, a 'Dwelling In The Out' szintén futurisztikus, borongós hangulatú lemez, ám nem önmagukat ismétlik rajta a muzsikusok, akiknek száma mellesleg időközben ötről négyre csökkent az egyik gitáros, Joe Sawyer távozásával. A 'Dwelling' először is jóval dalközpontúbb a debütalbumnál, itt nem folynak egymásba a trackek, minden nóta külön egységet alkot, noha a lemez végig megőrzi sajátos, egyedi hangulatát és stílusát. Súlyosbodott a hangzás is, vastag, mély gitárok röfögnek folyamatosan, és a keverés is jobb lett. A témák meglehetősen ritmus-centrikusak, de nehogy félreértse valaki, nem a fogós dallamok hiányáról beszélek! Sőt, a fogós refrének valósággal egymást érik a lemezen. A kíséret viszont gyakran az érdekes ritmizálás révén növeli az amúgy is szinte tapintható feszültséget, és ilyenkor tényleg jól jönnek a már említett vastag, falbontásra is kiválóan alkalmas gitárok. Ha már úgyis szóba hoztam a ritmust, végre kiemelhetem a dobos Tim Hart-ot, aki valószínűleg egy iskolába járhatott Mike Portnoy-jal, ugyanis az ő játékából is hiányoznak az üresjáratok, a maximumot hozza ki a hangszerből ötletes, technikás játéka révén. Az énekes Matt Pacheo esetében is bátran párhuzamot húzhatunk a Dream Theater-rel, ugyanis hangja és stílusa nemritkán - főleg talán a magasabb részeknél - James Labrie-t juttatja eszembe. Matt az ének mellett billentyűkkel is foglalkozik, így kijelenthetjük, elég markáns szerepet játszik a banda hangzásának formálásában, hiszen a futurisztikus billentyűk és a különféle hangminták még mindig komoly befolyással bírnak.
A szövegek most sem valami életvidámak, mégsem depressziós a lemez hangulata. Inkább mintha egy lehetséges jövőképet tárna elénk, amelyben az olyan, általunk ismert értékek, mint a jókedv, szeretet, bizalom helyét a félelem, a hidegszívűség, az árulás vette át. Ami azt illeti, mintha valóban fellelhetők lennének efféle tendenciák a mai világban. Sőt, a szövegek némelyikét bátran vonatkoztathatjuk mai élethelyzetekre is. Mindenesetre elgondolkodtató az album mondanivalója, és azt hiszem, pusztán esztétikai szempontból is értékesnek mondható a szövegvilág.
A Digital Ruin ugyan nem futott be valami nagy karriert, de nem hiszem, hogy a prog világban ennek bármiféle jelentősége lenne, hiszen a színtér szerelmesei már régen kénytelenek voltak többé-kevésbé beletörődni abba az értékválságba, ami a zenei piacot és úgy általában a mai kulturális életet jellemzi manapság. Viszont aki továbbra is a minőséget keresi, és kedveli a metal zenét, könnyen lehet, hogy jól jár, ha növeli a DR eladási mutatóit - sajnos már csak posztumusz, mivel az együttes feloszlott.


--kristóf--

Diszkográfia

1997 Listen

2000 Dwelling In The Out


Szereposztás

Dave Souza - gitár

Matthew Pacheo - ének, billentyűs hangszerek, hangminták

Michael Keegan - basszusgitár

Timothy Hart - dob, ütőhangszerek


Érdekességképpen
Miután Matthew Pacheo és Michael Keegan kiszállt, a megmaradt tagok Monoblok néven kezdtek új projectbe.