1. |
The Good Times |
|
2. |
There's Room For Everyone |
|
3. |
Building A Better Me Lo-Fi Hi-Fi |
|
4. |
Comes Crashing Lo-Fi Hi-Fi |
|
5. |
Autbiographies |
|
6. |
Mycro |
|
7. |
Come Back Down |
|
8. |
The Battle Of Them Vs. Them Lo-Fi Hi-Fi |
|
9. |
Cheat Me |
|
10. |
Someone See |
|
11. |
The Bad Times (Reprise) |
|
12. |
Overexposed |
|
13. |
The Bad Times |
|
14. |
Truth About It Is Lo-Fi Hi-Fi |
|
15. |
Great Literature |
|
16. |
Nothing New |
|
|
DOGWOOD
Building A Better Me
2000 Tooth & Nail Records
Az 1999-ben megjelent 'More Than Conquerors' révén nagy elvárások elé állította
magát a kaliforniai Dogwood. A következő évben kiadott 'Building A Better Me'-t
vegyes érzelmekkel vártuk. Vajon a 'More Than Conquerors' csak egy szerencsés
véletlen eredménye, vagy a sikert képesek reprodukálni Josh-ék? Illetve:
képesek-e esetleg megfejelni? Egy biztos: mennyiség tekintetében felülmúlták az
előző anyagot. Na és minőségben? Erről megoszlanak a vélemények. Az enyém
szerint érdemes volt megvenni a CD-t.
A hangzás nagyjából maradt mint volt. Talán a gitár karcosabban,
határozottabban szólal meg, és a dob nincs annyira előretolva, mint az előző
korongon, kiegyensúlyozottabbnak tűnik a keverés. A Dogwood-ra mindig is
jellemző vidámság, derűlátás viszont mit sem változott. Örömzene ez az első
pillanattól az utolsóig.
A pörgős nóták közül némileg kilóg a középtempós 'Comes Crashing', illetve
az akusztikus 'The Bad Times (Reprise)'. Ez utóbbi érdekessége, hogy címe
ellenére a lemezen megelőzi a 'The Bad Times'-t. A sok gyors dal dacára érzésem
szerint a Dogwood el tudta kerülni azt a csapdát, amibe sok hasonló stílusú
zenekar bele szokott esni. Gyakran megesik, hogy egy punk-lemezen a dalok
összefolynak, nem igazán lehet egy idő múlva különbséget tenni közöttük. Úgy
érzem, a Dogwood dalainak van karaktere, amiért bizony dicséretet érdemel a
dobos Russ. Az ő tudása is kellett ahhoz, hogy a Dogwood egyénisége
kifejlődhessen. Alátámasztja ezt a '98-as 'self titled' album is, amelyen más
püföli a bőröket. Russ-szal a fedélzeten többet hozhattak volna ki azokból a
dalokból is, ebben biztos vagyok. (Itt jegyezném meg, hogy ezt a lemezt adta ki
később újra a Facedown Records 'This Is Not A New Album' címmel.) A többi
zenész végzi a dolgát, de nem nyújtanak igazán kiemelkedő teljesítményt. Josh
hangja pedig mintha minden lemezzel egyre érdesebbé válna. Ez nem baj, ez is
része a Dogwood karakterének.
A borító külön bekezdést érdemel. Gazdagon illusztrált képeskönyvet kapunk
a CD mellé, a múlt század húszas éveinek stílusában, sárga, gyűröttnek látszó
lapokkal. Minden dalt külön ábrával tettek plasztikusabbá a szövegkönyvben, a
stáblistát pedig a korabeli színházi plakátok mintájára készítették el. Óriási.
Már csak ezért is érdemes megvenni a lemezt. Mindenesetre tisztességesebb módja
a vásárlásra ösztönzésnek, mint a Napster és klónjai beperelése.
--kristóf--
|
| www |
| www.dogwood.ws |
|
| Diszkográfia |
|
1996 Good Ol' Daze
1997 Through Thick And Thin
1998 Dogwood
1999 More Than Conquerors
2000 Building A Better Me
2000 Dogwood/Incomplete Split
2001 Matt Aragon
2001 Live At The Chain Reaction
2003 Seismic
2004 Reverse Then Forward Again
|
|
| Szereposztás |
|
Josh Kemble - ének
Sean O'Donnell - gitár
Jason Harper - basszusgitár
Russell Castillo - dob
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A banda nevét arról a fafajtáról kapta, amelyből a legenda szerint Jézus
Krisztus keresztje is készült; persze a zenekar tagjai nem holmi babonás
emberek, egyszerűen azért maradtak a 'Dogwood' névnél, mert az szerintük jól
cseng.
|
|