1. |
Burn Me To The Ground |
|
2. |
The Latest Fad Lo-Fi Hi-Fi |
|
3. |
What's The Use |
|
4. |
Kneel Down And Fight Lo-Fi Hi-Fi |
|
5. |
Against All |
|
6. |
Contemplating Spiritual Suicide |
|
7. |
The Pursuit Of Happiness Lo-Fi Hi-Fi |
|
8. |
Give Credit Where Credit Is Due Lo-Fi Hi-Fi |
|
9. |
No Apology |
|
10. |
10,000 Angry Hardcore Kids |
|
11. |
Identity Crisis |
|
12. |
Educate The Ignorant |
|
13. |
Wormwood |
|
|
FEWLEFTSTANDING
Wormwood
2001 Takehold Records / 2002 Solid State Records
Az 1999-es év egyik nagy szenzációja volt a keresztény hardcore világában a
FewLeftStanding nevű, addig ismeretlen zenekar bemutatkozó albuma, a
'Regeneration Of Self'. A Living Sacrifice új érájának rajongói azonnal
rávetették magukat a friss zsákmányra. Okkal. A fiatal memphis-i (Tennessee
állam) együttes még egy éve sem létezett, kiforrott metalcore zenéjük azonban a
legnagyobb nevek közé emelte őket saját közegükben rövid időn belül.
Mi kellett a gyors sikerhez? Mindenekelőtt három tehetséges, képzett
zenész, akik biztosan kezelik hangszerüket, valamint egy rutinos
hangmérnök-páros, akik a maximumot hozzák ki a dalokból az adott költségvetés
keretein belül. A zene tehát megadta a szilárd alapot az ütős szövegek számára.
Szó szerint 'ütős' szövegek ezek: az első, 'Scourge' ('korbács') című dal ember
és Isten örök ellenségét, a sátánt 'ostorozza'. A dalszövegek felépítésükben
nagyban emlékeztetnek a dávidi zsoltárokra, sok a konkrét bibliai idézet is
bennük. Többségük megvallás, illetve szellemi hadüzenet a sötétség erői ellen.
S hogy a szövegek célba is érjenek, arról az énekes Chris Stafford gondoskodik,
aki szívét-lelkét beleadva ordítja végig az albumot - leszámítva a kis számú
lírai részt. (Őt hallgatva könnyű elképzelni, mire gondolhatott Dávid, amikor
arról írt, hogyan 'kiáltott az Úrhoz'.)
Nem csoda hát, hogy sokan szinte lélegzet-visszafojtva vártuk a folytatást.
Vajon sikerül-e felülmúlniuk magukat hős fiainknak?
Mindenki megnyugtatására közölhetem: sikerült. Az új korong, a 'Wormwood',
ha lehet, még húzósabb anyagot tartalmaz elődjénél. Gyorsabb, keményebb, ám
egyszersmind kidolgozottabb, változatosabb is lett a zene. A lényeg, az üzenet
azonban maradt a régi.
A lemez egyik fénypontja a nyolcadik nóta, a 'Give Credit Where Credit Is
Due' lassú, méltóságteljes felvezetésével, visszafogott, csendes versszakaival.
Majd a dal végén Chris ismét kiereszti a hangját, hogy tudassa a világgal:
'Szent, Szent, Szent' az Úr, és csodálatosak az Ő munkái. A rajongók nagy
részének kedvence a második szám, a 'Latest Fad', amely mind zenéjével, mind
szövegével könnyedén magával ragadja a hallgatóságot. Zeneileg számtalan váltás
jellemzi, melyek egy központi, sodró lendületű téma köré épülnek fel. A szöveg
pedig az üres, képmutató vallásosságot ítéli el kemény szavakkal. Az utolsó,
címadó dal pedig meggyőzi a hallgatót, hogy Chris tud énekelni a 'hagyományos'
módon is, ha akar.
Sajnos, ez a - legalábbis a zenekar stílusához viszonyítva - könnyed
dicséret nemcsak az albumot zárja le, de egy fényesen ívelő karriert is. A
FewLeftStanding már csupán történelem, a zenekar hivatalosan feloszlott. Aki
tehát meg akar ismerkedni az együttessel, mindenképpen vegye meg a
'Wormwood'-ot. Ha szereti a harcos, tüzes, kemény zenét, nem fog csalódni. A
FewLeftStanding biztosan le fogja dönteni a lábairól.
--kristóf--
|
| www |
| www.fls-online.com |
|
| Diszkográfia |
|
1999 Regeneration Of Self
2001 Wormwood
|
|
| Szereposztás |
|
Christopher Stafford - ének
Jason Lancaster - gitár
Aaron Winter - basszusgitár
Jon Keegin - dob
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A holland válogatottból ismert Aaron Winter nem azonos a
FewLeftStading-ben játszóval. Mindazonáltal a zenekar tagjai amerikai létükre
szeretik az európai futballt, a 'soccer'-t.
|
|