1. |
Into The Dark |
|
2. |
Don't Push Love Away |
|
3. |
To The Tune Of 5,000 Screaming Children Lo-Fi Hi-Fi |
|
4. |
We're At The Top Of The World (To The Simple Two) |
|
5. |
Is Patience Still Waiting? Lo-Fi Hi-Fi |
|
6. |
Emotion Is Dead Pt.I |
|
7. |
If I Told You This Was Killing Me, Would You Stop? Lo-Fi Hi-Fi |
|
8. |
We're Nothing Without You |
|
9. |
Something Isn't Right Here Lo-Fi Hi-Fi |
|
10. |
Understand The Dream Is Over |
|
11. |
This Is Your Life |
|
12. |
You Always Say Goodnight, Goodnight |
|
13. |
Emotion Is Dead Pt.II |
|
|
THE JULIANA THEORY
Emotion Is Dead
2000 Tooth & Nail Records
(Zavarban érzem magamat. Már régóta tervezem, hogy az 'Emotion Is Dead'-ről
írjak, de valahogy soha nem éreztem magamat alkalmasnak rá. [Megjegyzem, most
sem, de most már muszáj, ha egyszer belekezdtem.] Egyszerűen nem érzem magam
képesnek arra, hogy egyáltalán közelítőleg visszaadjam azt az élményt, amit ez
a lemez nyújt. Ambivalens érzésekkel küzdök, hiszen egyrészt szeretném, hogy
minél halljanak erről a nagyszerű zenekarról, és konkrétan az 'Emotion Is
Dead'-ről, mivel örülnék, ha mások is részeseivé válnának az ÉLMÉNYnek.
Másfelől viszont nehéz egy ilyen klasszikusról úgy írni, hogy az ember ne
érezze nevetségesnek és szánalmasan alkalmatlannak magát. Na mindegy; lesz, ami
lesz.)
A zenekar első lemeze, az 'Understand This Is A Dream' már sejttetni
engedte a banda kaliberét, de úgy igazán ezen a korongon jött ki mindaz, ami a
fiúkban (elsősorban Brett Detarban) rejlett. A hangzás ezúttal jóval poposabb,
igazi rádióbarát anyagot tartalmaz a CD. A dallamok fantasztikusak. Az
énekharmóniák tovább fokozzák a hatásukat, elsősorban a refrénekben. A
hangszerelésben nagy szerep jutott az elektronikának, a szintetizátoroknak,
programoknak is; azért hála Istennek a gitár továbbra is dominál. Külön öröm,
hogy nem sajnálták az időt, hogy minden dalhoz megtalálják a legmegfelelőbb
effektet, hangszínt. Brett hangja még csiszoltabb, mint volt, tökéletesen
alkalmazkodva a zene és a szöveg hangulatához. Van, ahol még a múltjára
jellemzően jobban is megemeli a hangját, de nem kell félni (megnyugodni?
nézőpont kérdése), a zene sehol sem emlékeztet a hardcore-ra. Igazából gyors
dalokat is elvétve találunk: a 'To The Tune Of 5,000 Screaming Children' és az
'Understand The Dream Is Over' sorolható mindössze ebbe a kategóriába. Rajtuk
kívül meglepően energikus dal még a szintén rétestészta módjára megnyúlt című
'If I Told You This Was Killing Me, Would You Stop?'. (A dal szövegét
tisztelettel és szeretettel ajánlom őszintén figyelmébe mindazoknak az
ismerőseimnek és ismeretleneknek, akik szeretik meggondolatlanul járatni a
szájukat másokkal kapcsolatban össze-vissza.) A címadó track-ek
instrumentálisak, ám míg az első az egyik leghúzósabb nóta lassú,
méltóságteljes felvezetése, addig a másik az őt megelőző epikus ballada
lendületesebb lezárása. Egyszerű, mégis gyönyörű és megindító az akusztikus
'Something Isn't Right Here'. Vicces, de a Beach Boys jut eszembe róla. Egyik
legnagyobb kedvencem az ötödik szám, az 'Is Patience Still Waiting', amely
sokszor adott kilátástalannak tűnő helyzetben vigasztalást és erőt a
folytatáshoz. Igazi szívből jövő, szívhez szóló dal, a közepén hallható,
érzelmektől átitatott 'Come on!' kiáltásoktól végigfut az ember hátán a hideg.
Az azt megelőző 'We're At The Top Of The World' állítólag közönségkedvenc a
tengerentúlon. Az 'Into The Dark' versrészében található ritmusszerkezet is
megér egy... hmm... hát, ha misét nem is, egy meghallgatást mindenképpen. De
inkább többet...
Aki eddig nem kapott kedvet az 'Emotion Is Dead' meghallgatásához,
valószínűleg akkor sem kapna, ha könyveket írnék róla. Úgyhogy legyen elég
ennyi - hasznosabb időtöltés a CD hallgatása, mint további soraim olvasása
lenne.
--kristóf--
|
| www |
| www.thejulianatheory.com |
|
| Diszkográfia |
|
1998 The Juliana Theory/Dawson High Split
1999 Understand This Is a Dream
2000 The Juliana Theory/Onelinedrawing/Grey AM Three Way Split
2000 Emotion Is Dead
2001 Music From Another Room
2003 Love
2005 Deadbeat Sweetheartbeat
|
|
| Szereposztás |
|
Brett Detar - ének, gitár, billentyűs hangszerek, ütőhangszerek, programok, stb.
Chad Alan - basszusgitár, vokál, ütőhangszerek
Joshua Fiedler - gitár, vokál
Joshua Kosker - gitár, vokál, ütőhangszerek
Neil Hebrank - dob, ütőhangszerek, vokál
|
|
| Érdekességképpen
|
|
Brett Detar és Chad Alan korábban együtt játszott a Pensive-ben, majd Brett
viszonylag rövid időre csatlakozott a Zao-hoz, mielőtt belevágott volna
jelenlegi zenekara megalapításába, és a Zao éppen az ő közreműködésével
készítette el a szinte mindenki által legjobbnak tartott, korszakalkotó 'Where
Blood And Fire Bring Rest' című albumát.
|
|