1. |
Daylight Dies |
|
2. |
This Is Absolution |
|
3. |
The Arms Of Sorrow |
|
4. |
Unbroken |
|
5. |
My Curse |
|
6. |
For You |
|
7. |
Still Beats Your Name |
|
8. |
Eye Of The Storm |
|
9. |
Break The Silence |
|
10. |
Desperate Times |
|
11. |
Reject Yourself |
|
|
KILLSWITCH ENGAGE
As Daylight Dies
2006 Roadrunner Records
(A lent következőket még a lemez megjelenésének idején írtam eredetileg,
csak aztán akkor ide nem tettem fel a cikket. Most viszont de.)
Mit is érez az ember, amikor az egyik legnagyobb kedvence ad ki új lemezt?
Először is hosszú időn keresztül csak izgul, míg várnia kell, hogy meghallhassa
végre a dalszerzési, felvételi, keverési, masterelési folyamatok eredményét.
Kicsit talán félve is teszi be a lemezt - vagy tölti be az mp3-at, ki mit -,
hogy vajon nem túl nagyok-e az elvárásai a bandával szemben, vajon nem kell-e
csalódnia. Vagy épp ellenkezőleg, a legnagyobb magabiztossággal kezdi a
lejátszást, mert biztos benne az előző anyagok alapján, hogy kedvencei nem
fogják cserbenhagyni.
Egész addig, míg el nem kezdtem hallgatni az 'As Daylight Dies'-t, a
Killswitch Engage idei lemezét, a kettő között ugrált a hangulatom. Aztán az
első hangok inkább csalódást okoztak, mint önfeledt örömöt. Az első hangokat
úgy kell érteni, hogy az első dal hangjai. A címadó nóta nem fogott meg
különösebben, nem éreztem benne azt a spirituszt, ami az előző albumokat
jellemezte. Igaz, ebben az is közrejátszik, hogy ma már boldog-boldogtalan
ilyen zenét játszik, nehéz önálló gondolatokat felmutatni - és talán sikerült
is rátapintani a lényegre. Míg az KsE első lemeze egy erős metalos hardcore
anyag, addig a roadrunneres debüt, az 'Alive Or Just Breathing' egy akár
korszakalkotónak is nevezhető korong, de mindenképpen olyan, ami nem csak a
banda karrierjében hozott áttörést, hanem az egész metalcore műfaj etalonjának
számít. Ezután a 'The End Of Heartache' egy kevésbé arcbamászó, slágerosabb
történet, ráadásul énekest is cseréltek közben, ezzel együtt megint egy
kiemelkedő, mondhatni zseniális lemezt alkottak. Az 'As Daylight Dies'-zal épp
az az egyetlen problémám, hogy nem nagyon mond újat. Igaz, ez így sarkított
vélemény, hiszen szélsőségesebb lett az előző albumoknál, itt hallhatók a
társulat eddigi talán legbrutálisabb témái mellett az egyértelműen
legpoposabbak is. Aztán az is igaz, hogy itt mintha picit változatosabbak
lennének Howard Jones énektémái, mint a 'The End Of Heartache'-en voltak, az
meg kétségtelen, hogy Adam D szebben énekel a háttérben, mint korábban.
Még azonban mielőtt mindenki utálkozva elfordulna a bandától, gyorsan
hozzátenném az eddigiekhez, hogy mindez relatív. A KsE még most is mérföldekkel
a nagy többség előtt jár a műfajban, és ezt a lemezt is sokat hallgatom, mert
jó azért nagyon. Egyszerűen az általam zseniálisnak tartott elődökhöz képest
nem érzem annyira átütő erejűnek. Több nóta itt is hozza ugyan az általam a
múlt alapján elvárt szintet, ilyen pl. a záró 'Reject Yourself', a 'Break The
Silence', vagy a 'The Arms Of Sorrow'. És még mindig az egyik legnagyobb álmom,
hogy egyszer eljutok Killswitch Engage koncertre.
--kristóf--
|
| www |
| www.killswitchengage.com |
|
| Diszkográfia |
|
2000 Killswitch Engage
2002 Alive Or Just Breathing
2004 The End Of Heartache
2006 As Daylight Dies
|
|
| Szereposztás |
|
Howard Jones - ének
Adam Dutkiewicz - gitár, vokál
Joel Stroetzel - gitár
Mike D'Antonio - basszusgitár
Justin Foley - dob
|
|
| Érdekességképpen
|
|
Howard Jones régebben a Blood Has Been Shed nevű bandában énekelt.
|
|