1. |
In The Shadow |
|
2. |
Not Beneath |
|
3. |
Sorrow Banished |
|
4. |
Unseen Lo-Fi Hi-Fi |
|
5. |
Inhabit Lo-Fi Hi-Fi |
|
6. |
Breathing Murder |
|
7. |
Mind Distant Lo-Fi Hi-Fi |
|
8. |
Darkened |
|
9. |
Indwelling |
|
10. |
Departure / Dead Silence Lo-Fi Hi-Fi |
|
|
LIVING SACRIFICE
Inhabit
1994 R.E.X. Music / 2000 Solid State Records
A bemutatkozó lemezén slayeres thrash-metalt játszó Living Sacrifice némi
meglepetést okozott rajongóinak, amikor a következő, 'Nonexistent' címet viselő
korongon immár szigorúbb death metalt tálalt hallgatóságának. Az 'Inhabit'-en
aztán még tovább mentek ebbe az irányba, és létrehozták a keresztény death metal
(szerintem) mindmáig etalonjának számító albumot. Kaptak utána a kritikusoktól
hideget-meleget, de őszintén szólva a negatív véleményeket nem értem. Én
ugyanis még nem találtam hibát az albumban.
A 'Nonexistent'-hez képest változás, hogy D.J. a középmagas, nyers
sóhajtásra emlékeztető énekstílus helyett egyfajta rekedt, mély ordítással
közli mondanivalóját; úgy hangzik, mintha némi effekt is lenne a hangján. Másik
fontos változás, hogy a hangszerek nem egy jó minőségű demóra emlékeztető módon
szólalnak meg. A hangzásnak sajátos karaktere van, amely tökéletesen
illeszkedik a zenéhez. Sok kritikus lehúzta a lemez hangzását, de hogy miért,
azt tán csak ők tudják megmondani - esetleg az zavarja őket, hogy valaki a
hagyományos death metal formulától eltérő módon alkotott maradandót. A
ritmusgitárok rekedt hangja, a tamok száraz zörgése óriási pluszt visz a
megszólalásba. Egyedül a basszusgitárt hiányolom talán - inkább csak sejteni,
mint hallani, hogy ott van valahol alul. A lábdob és a pergő hangja - azon túl,
hogy egyediek, és a lemezre jellemzőek - olyan, amilyennek lenniük kell: tele
vannak energiával, de nem harsogják túl a többi hangszert. D.J. hangja a
kritikusai szerint monoton és unalmas - kezdek gyanakodni, hogy ők egy másik
lemezt hallgathattak, ugyanis számomra az énekes az egyik fénypontja (a sok
közül) a lemeznek. A szólógitár egy másik: a nyújtókar ilyetén gyakori
használata fokozza a zene egyediségét.
És hogy a fiúk mennyire komolyan vették, amit csináltak: a borítón
(legalábbis az eredeti verzióén, nekem az van meg) találunk egy rövid bibliai
tanulmányt a megtérésről, valamint magát a megtérés imáját. A szövegek
olyannyira biblikusak, hogy még az őket ihlető igehelyeket is megtaláljuk a
szövegkönyvben. Az első dal például a 91. zsoltár energikus feldolgozása. A
címadó 'Inhabit' pedig egy igazi imádó dal a zenekar stílusában előadva. A
közepén található instrumentális rész hangulata szavakkal nem leírható. Mintha
egy másik világba csöppennék a hallgatásakor. Ez egyébként többször előfordul a
lemezen, különösen a csendesebb szakaszokban, ahol az akusztikus gitár is
fontos szerepet játszik. A 'Nonexistent'-en is találhattunk efféle betéteket,
de ezúttal talán még hatásosabbak. A lassabb 'Not Beneath' és 'Mind Distant'
közepén, valamint az utolsó track második felében, az instrumentális 'Dead
Silence'-ben bukkanhatunk még lélegzetelállító finomabb momentumokra. A 'Dead
Silence'-et megelőző 'Departure' ellenben egy kíméletlen, szédítő menet. A
refrén különösen magával ragadó.
A többi dal is nagyon élvezetes, és szervesen illeszkedik az album
egészének hangulatába, mondanivalójába. Aki jó keresztény death metalt akar
hallani, az 'Inhabit'-ben nem fog csalódni.
--kristóf--
|
| www |
| www.livingsacrifice.com |
|
| Diszkográfia |
|
1991 Living Sacrifice
1992 Nonexistent
1994 Inhabit
1997 Reborn
2000 The Hammering Process
2002 Conceived In Fire
2005 In Memoriam
|
|
| Szereposztás |
|
D.J. - basszusgitár, ének
Bruce Fitzhugh - gitár
Lance Garvin - dob
Jason Truby - gitár
|
|
| Érdekességképpen
|
|
Producerként Joey Daub és Kurt Bachman, a legendás Believer két tagja segítette
az 'Inhabit' létrejöttét.
|
|