1. |
Local 1145 |
|
2. |
Black Smith Lo-Fi Hi-Fi |
|
3. |
The Annihilation |
|
4. |
Light Blue Collar Lo-Fi Hi-Fi |
|
5. |
Patiently Philadelphia |
|
6. |
100 Powell |
|
7. |
An Act Of My Own Volition |
|
8. |
Last Breath/First |
|
9. |
Catharsis |
|
10. |
Petty Larson Lo-Fi Hi-Fi |
|
11. |
For Shadows |
|
12. |
A Chase In The Crowd Lo-Fi Hi-Fi |
|
|
LUTI-KRISS
Throwing Myself
2001 Solid State Records
Jómagam azon szerencsések közé tartozom, akiknek lehetőségük volt élőben látni
a zenekart 2001 nyarán, európai koncertkörútjának egyik állomásán. De haladjunk
sorjában.
A 2000 végén, 2001 elején megjelent keresztény szigorú zenei albumok
közül az egyik, amely megragadta a figyelmemet, az általam addig nem hallott
atlantai Luti-Kriss első nagylemeze volt. Arról is a negyedik, 'Light Blue
Collar' című nóta keltette fel leginkább az érdeklődésemet. Az elején hallható
riffet joggal nevezhetjük megsemmisítő erejűnek még akkor is, ha az
'Annihilation' (magyarul 'megsemmisítés', 'megsemmisülés') címet az előző szám
viseli. A lendületes kezdés után Josh eltorzított hangja fokozza az
intenzitást. A végén valamelyest lelassul, de azért attól nem kell tartani,
hogy unalomba fulladna a produkció. Ennyit a kezdetekről. S most ugorjunk rövid
időre vissza a koncerthez.
Az ominózus fellépést megelőzően többekkel is beszéltem, akik már látták a
zenekart. Mindegyikük egybehangzóan állította, hogy hasonló élményben még nem
nagyon volt része, semmiképpen nem szabad kihagynom. Ezzel együtt is
megdöbbentett, amit láttam. Ennyire energikus, tüzes, fiatalos csapattal ritkán
találkozni. Sok sportolót megszégyenítenének színpadi teljesítményükkel, azt
hiszem. Különösen tetszett, amikor az első szám közepén az énekes már egy
reflektortartó állványról lógott fejjel lefelé. Aztán mikor bejelentette, hogy
a következő nóta a már említett 'Light Blue Collar' lesz, nagyon izgultam, hogy
az elragadtatás lehetőleg ne az elkövetkezendő három percen belül történjen
meg. Szavakkal nem leírható az élmény, amit a dal élő változata okozott. A sort
hosszan folytathatnám, de inkább ott venném fel a fonalat, hogy a show után
személyesen elbeszélgettem a banda tagjaival, akik nagyon kedvesek és
türelmesek voltak velem - de a többi rajongóval is - annak ellenére, hogy
fárasztó nap állt mögöttük.
Ilyen előzmények után nem lehet azt várni, hogy elfogulatlanul
nyilatkozzam az albumról. (De ez nem is baj, elvégre lemezajánlót nyilván
olyasmiről ír az ember, amit szeret.) Mentségemre szól, hogy másoktól is
pozitív véleményeket hallottam róla, tehát valószínűleg tényleg jó a lemez.
Legalábbis azok számára, akik valami igazán súlyos, de nem feltétlenül gyors
muzsikára vágynak.
A Luti-Kriss az Amerikában oly divatosnak tűnő metalcore vonalat színesíti,
annak is a kaotikusabb irányzatát. Forradalmároknak nem nevezném a fiúkat, de
azért azzal sem vádolhatjuk őket, hogy valakit másolnának. Megtalálták a saját
hangjukat, még ha az elemeiben emlékeztet is olyan csapatokéra, mint a Training
For Utopia, vagy mondjuk a Zao. A 'Throwing Myself' ígéretes anyag, megmutatja
a csapatban rejlő potenciált, de remélem, nem aknázta ki teljesen, maradt még
valami a folytatásra is. Kedvenc dalaim - a 'Light Blue Collar' mellett,
természetesen - a lassú, lírai (tényleg az!) 'A Chase In The Crowd', valamint a
szintén visszafogottabb 'Petty Larson'. Ja igen, és most jön a szokásos kérdés,
hogy: 'Jó-jó, de vajon miről énekelnek?' A talányos számcímek senkit ne
zavarjanak meg, a szövegek nélkülözik a kertelést, a kétértelműséget. Egyenes
beszéd az, amit hallhatunk bennük. Csak találomra ragadnék ki néhány sort: 'az
én Istenemnek: dicsőség', 'az életem már a Tiéd', 'a Te akaratod legyen meg'.
Egy szövegrészletet emelnék ki még külön: 'kezeimen keresztül nézek rád'. Azt
hiszem, ez igen tömören összefoglalja, hogyan is tekint Jézus az emberekre,
mekkora az Ő szeretete irántunk, aki hagyta, hogy átszúrják kezét-lábát, és
keresztre feszítsék értünk.
A Luti-Kriss tagjai nem is feledkeznek el róla, hogy hálájukat kifejezzék
Megváltójuknak - zenéjükkel újabb okot adva a rajongóknak arra, hogy
hasonlóképpen tegyenek.
--kristóf--
|
| www |
| www.hxc.com/normajean |
|
| Diszkográfia |
|
1999 Travail/Luti-Kriss Split
2000 5ep
2001 Throwing Myself
2002 Me Without You/Norma Jean Split
2002 Bless The Martyr And Kiss The Child
|
|
| Szereposztás |
|
Josh - ének
Daniel - dob
Scottie - gitár
Derr - gitár
Doolittle - basszusgitár
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A Luti-Kriss egy hasonló nevű atlantai rapper miatt nevet kényszerült
változtatni, és most Norma Jean néven nyomul.
|
|