1. |
Gates Of Cair Paravel (Introduction) |
|
2. |
Living Water Lo-Fi Hi-Fi |
|
3. |
Shelter Through The Pain |
|
4. |
The Mission |
|
5. |
What You Give Is What You Get |
|
6. |
The Lost Son Lo-Fi Hi-Fi |
|
7. |
Long Live The King Lo-Fi Hi-Fi |
|
8. |
Dangerous Game Lo-Fi Hi-Fi |
|
9. |
Star Over Bethlehem |
|
10. |
Shadowlands (Outro) |
|
|
NARNIA
Long Live The King
1999 Nuclear Blast
A svéd Narnia meglepetésszerűen tört be a dallamos metal piacra 'Awakening'
című korongjával, amelyet olyan gyorsan jelentettek meg, hogy még dobost sem
volt ideje találni a csapatnak. Sőt, gyakorlatilag csapatról sem beszélhettünk,
hiszen Carljohan Grimmark gitáros és Christian (akkor még) Liljegren énekes
alkották a Narniát. A 'Long Live The King'-et így már csak azért is nagyobb
várakozás előzte meg, mivel sokan kíváncsiak voltunk rá, milyen muzsikusok
egészítik ki a duót, illetve mit tudnak hozzátenni a banda zenéjéhez.
A korong bíztatóan indul, hiszen egy remek intrót kreáltak az elejére,
amely egy uralkodó bevonulásának képeit jeleníti meg zenében. Aztán a 'Living
Water' első másodperceiből kiderül, hogy egy jó képességű dobost is találtak
Carjohanék. Maga a dal is energikus, a Narnia repertoárjának tempósabb
darabjai közé tartozik, a gitárszóló és a barokkos gitár-csemballó duó a
közepén is megér néhány visszahallgatást (ráadásul alatta kétlábdob!). A
'Shelter Through The Pain' ugyan lassabb, ám szintén nagyon jó dal lírai
versszakokkal és erőteljesebb refrénnel. A 'The Mission' ismét egy mérsékelt
tempójú darab, ráadásul akadozóbb is az előzőnél, és nagyon kéne utána valami
jól eltalált pörgősebb nóta. A probléma csak az, hogy nem jön. Ehelyett pont a
lemez szvsz leggyengébb száma következik. A 'The Lost Son' aztán lendületével
végre olyan, mintha ablakot nyitottunk volna egy elhasznált levegőjű szobában;
nemcsak dinamizmusa, de színvonala is alkalmassá teszi, hogy visszahozza az
életet az elgémberedett albumba. A címadó 'Long Live The King' is lassú és
picit töredezett, ám megmutatja Carljohant egy új oldaláról is, hiszen a
szólója ezúttal nem a sebességre, sokkal inkább az 'érzésre' épül. A 'Dangerous
Game' a korong leggyorsabb dala, amelyben a billentyűs Martin Claésson ismét
lehetőséget kap a tündöklésre. A 'Star Over Bethlehem' címéből sejthetően Jézus
születéséről, eljöveteléről beszél, nem kimondottan kapkodó modorban. Magyarán
még egy lassú szám a végére. Itt nincs gond a folyamatossággal, inkább a
hosszúságra panaszkodnék (egy picit rövidebbre vehették volna a végét),
különben tényleg jó a dal. A 'Shadowlands', akárcsak a bevezető 'Gates Of Cair
Paravel', egy instrumentális, hangulatában pár évszázadot visszamutató track.
A mérleg számokban kifejezve: nyolc 'valódi' dal, ebből négy lassú. Azt
kell mondjam, az 'Awakening' után sokan többet vártunk a Narniától. Nem mintha
a 'Long Live The King' rossz lenne, ám a zenészek SOKKAL ügyesebbek annál, mint
amit ezen a CD-n hallhatunk tőlük. Egyszerűen kevés az igazán jól megírt dal,
amelyen alkalmuk lenne úgy igazán megcsillogtatni a tehetségüket, tudásukat.
Ráadásul sok a lassú nóta, és nagyon akadozik a lemez, nem elég folyamatos.
Persze a mérleg másik serpenyőjében mindig ott vannak Carljohan szólói,
Christian kellemes, képzett baritonja, a zenészek technikája, illetve az a
lelkesedés és eltökéltség, amellyel a banda kiáll meggyőződése és hite mellett.
--kristóf--
|
| www |
| www.narniaworld.com |
|
| Diszkográfia |
|
1998 Awakening
1999 Long Live The King
2001 Desert Land
2003 The Great Fall
2006 Enter The Gate
|
|
| Szereposztás |
|
Christian Liljegren - ének
Carljohan Grimmark - gitár
Jakob Persson - basszusgitár
Andreas Johansson - dob
Martin Claésson - billentyűs hangszerek
|
|
| Érdekességképpen
|
|
Christian időközben nevet változtatott, immár Christian Rivelnek hívják.
|
|