1. |
In The Beginning |
|
2. |
Lost Soldier |
|
3. |
Ancient Of Days |
|
4. |
Choose This Day |
|
5. |
Dreams |
|
6. |
Take Us Away |
|
7. |
Holy Is The Lord |
|
8. |
Alive! |
|
9. |
Eternal Destiny |
|
10. |
Behind Enemy Lines |
|
|
RECON
Behind Enemy Lines
1990 Intense Records / 2001 Magdalene Records
Az Intense Records a '80-as évek végén, ill. a '90-es évek első felében
számtalan nagyszerű zenekarnak adott otthont. Mit szóltok pl. egy ilyen
névsorhoz: Deliverance, Tourniquet, (korai) Mortification, Sacred Warrior,
Bloodgood, Ransom? A sort folytathatnám, és mindaddig nem is állhatok meg, amíg
el nem jutok a Recon nevéhez.
A Recon a később a Deliverance színeiben (is) maradandót alkotó gitáros,
George Ochoa zenekara volt, és sajnos csupán egyetlen nagylemezt ért meg. De
milyet! Néha a minőség pótolja a mennyiségbeli hiányosságokat; esetünkben is
valami ilyesmiről van szó. A 'Behind Enemy Lines' másfél évtizeddel a
megjelenését követően is nagy élményt jelent, pedig a stílusa abszolút nem
modern, annál inkább jellemzi megjelenésének idejét, ill. az azt megelőző
néhány évet. A bandára nagyban hatott a korai Queensryche zenéje, ezt nehéz nem
észrevenni. Az énekes Vett Roberts talán még Geoff Tate-nél is magasabb
tartományokban tölti el a lemez jelentős részét, és csak ritkán ereszkedik
lejjebb a magaslati területről, hangjában ezzel együtt is van erő. A zene
kevéssé progresszív, viszont jól megírt klasszikus heavy metal slágerekkel van
tele a lemez. Van, ahol kicsit lelassul a csapat, míg az album végén a címadó
erősen felpörög, igazi speed metal darab. Utóbbi nem véletlen, hiszen részben a
Deliverance agytrösztje, Jimmy Brown írta a nótát. A galopptémák szerelmesei
számára viszont az olyan nóták okozhatnak nagy örömöt, mint pl. a rögön a lemez
intróját követő 'Lost Soldier', a 'Dreams', vagy akár a 'Take Us Away'. Vannak
aztán kétlábdobos történetek, akusztikus gitárok, hatnyolcados reszelések, ami
csak kell, a 'Holy Is The Lord' című feldolgozásban pedig némi füttyszó ad
egyedi ízt a zenének. Mondjuk a gitárszólóktól nem kaptam mattot, de azért azok
is rendben vannak, akárcsak a hangzás, ami jól illik a lemez karakteréhez.
Az előbb azt mondtam, hogy a címadó nóta zárja a korongot, de ez nem
feltétlenül igaz, ugyanis a 'Behind Enemy Lines'-t 2001-ben újra kiadta a
Magdalene Records (áldassék a neve érte!), és rátett egy rakás bónuszt,
valamint külön track-ként feltüntette az eredetileg is hallható, de külön nem
jelzett outrót. A bónuszok között szerepel az eredeti nagylemezen nem szereplő
'Light The Fire' című nóta, amit a nagyérdemű korábban csupán a 'California
Metal' válogatáson hallhatott, illetve több dal alternatív verziója.
Jó, hogy voltak, akik gondoltak rá és tettek is róla, hogy ez a remekmű
fennmaradjon az utókor számára, és ne kelljen feltétlenül vagyonokat áldozni rá
az E-Bay-en, ha valaki szeretné beszerezni. Bár, ahogy elnézem, az új széria is
kifogyott, úgyhogy megérett a helyzet a következő újrakiadásra.
--kristóf--
|
| Diszkográfia |
|
1990 Behind Enemy Lines
|
|
| Szereposztás |
|
John Christianson - dob
Mike Grato - basszusgitár
George Ochoa - szóló-, ritmus-, & akusztikus gitár
Vett Roberts - ének
Eddie Starline - ritmusgitár
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A basszusgitáros Mike Grato is játszott a Deliverance-ben.
|
|