1. |
Kick-Off |
|
2. |
Pressing On Lo-Fi Hi-Fi |
|
3. |
Sadie Hawkins Dance |
|
4. |
Down In Flames |
|
5. |
Maybe It's Maybeline |
|
6. |
Breakdown |
|
7. |
Those Words Are Not Enough Lo-Fi Hi-Fi |
|
8. |
For The Moments I Feel Faint |
|
9. |
Lion Wilson |
|
10. |
Lion-O |
|
11. |
What Have You Been Doing Lately? |
|
12. |
May The Horse Be With You |
|
13. |
My Way Or The Highway... Lo-Fi Hi-Fi |
|
14. |
Breakfast At Timpani's |
|
15. |
The Rest Is Up To You |
|
16. |
Failure To Excommunicate Lo-Fi Hi-Fi |
|
17. |
Less Is More |
|
|
RELIENT K
The Anatomy Of The Tongue In Cheek
2001 Gotee Records
Fogalmam sincs, miért, de a zenekart lépten-nyomon 'lepunkozzák'. Nyilvánvaló,
hogy aki szerint ez 'punk', az még életében nem hallott igazi punkzenét. A
Relient K-hez képest a Green Day és az MxPx igazi old schoolnak hat. Talán a
helyenként felbukkanó gyorsabb ritmusok, netán az egyszerű gitártémák tehetők
felelőssé a (szerintem egyértelműen) téves stílusmeghatározásért.
A Relient K sokkal inkább egyfajta gitárközpontú, slágeros popzenét
játszik, akár egy modern Beatles. Akárcsak a liverpooli gombafejűeknél, itt is
a fogós dallamok, a tiszta vokálok, és az egyszerű, közérthető zenei megoldások
dominálnak. Ez persze nem baj, sőt. A Relient K 17 jó dalt hozott össze a
CD-re, amelyek szerzője - egy dal kivételével - a frontember Matt Thiessen. A
'kakukktojás' a 'Those Words Are Not Enough', amelyet a másik gitáros, Matt
Hoopes írt, aki énekesként is jegyzi a nótát. A jó dalok érvényesülését
kristálytiszta, gazdag hangzás is segíti, amely sokat javult az előző korong
óta. Zeneileg jelentős eltérés a Beatleshez képest a keményebb megszólalás, a
jellemzően torzított gitárok, sok kvinteléssel. Találunk azonban
visszafogottabb, akusztikus balladákat, betéteket is, amelyeket némi vonós
aláfestés is színesít.
Ami növeli a lemez értékét a szememben, az a banda jókedve és humora. Nem a
tipikus, időnként erőltetettnek tűnő 'hű-de-jól-érzem-magam' hangulat jellemzi
a CD-t, hanem igazi, őszinte, fiatalos jókedv, és ötletes poénok. Mindjárt a
bevezető track-ben szembesülünk mindezzel, hiszen egy rövid intróról van szó,
amelyben a fiúk abbéli reményüket fejezik ki, hogy művük nem a kukában fogja
végezni. Találunk olyan szójátékokat, mint a 'May The Horse Be With You', amely
az angol 'horse' ('ló') illetve 'force' ('erő') szavak összecsengését
kihasználva a 'May the Force be with you!' ('Az Erő legyen veled!')
köszöntésből származik.
A többi poént nem akarom lelőni, így leírva úgysem az igaziak. Akadnak
azonban komolyabb dalok is a lemezen, de az öröm és a felszabadult jókedv
azokból sem hiányzik. És ami a lényeg: az Isten iránti szeretetet és hűséget
fejezik ki, továbbá erre buzdítanak másokat is.
Kedvenc dalt nehéz kijelölni a lemezen, elvégre az összes jó. Az előző
koronggal még nem tudtak meghódítani a fiúk, de az 'Anatomy' révén a
rajongójukká váltam, és bár kedvenc punk-bandám továbbra sem lesz a Relient
K-ből, a 'kedvenc fiúzenekarom' címre jó eséllyel pályázik.
--kristóf--
|
| www |
| www.relientk.com |
|
| Diszkográfia |
|
1998 All Work And No Play
2000 Relient K
2001 The Anatomy Of The Tongue In Cheek
2001 The Creepy EP
2003 Two Lefts Don't Make A Right But Three Do
2004 Mmhmm
2005 Apathetic EP
2007 Five Score & Seven Years Ago
|
|
| Szereposztás |
|
Matthew Thiessen - ének, gitár
Matthew Hoopes - gitár, vokál
Brian Pittman - basszusgitár
Dave Douglas - dob, vokál
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A DC Talk-os Toby McKeehan is segítséget nyújtott az album létrejöttéhez.
|
|