1. |
Silence Screams Lo-Fi Hi-Fi |
|
2. |
You Got Me Rockin' |
|
3. |
Someone Sleeps Lo-Fi Hi-Fi |
|
4. |
Waitin' On Sundown |
|
5. |
Presence Of The Lord |
|
6. |
Light/Light Lo-Fi Hi-Fi |
|
7. |
Rain Dance |
|
8. |
Every Waking Hour |
|
9. |
Three Seconds |
|
10. |
You Get What You Choose Lo-Fi Hi-Fi |
|
|
REZ
Silence Screams
1988 Grrr Records
A 'Silence Screams' a keresztény rock pionírjainak abban a felszálló ágában
készült, amely a nyolcvanas évek közepének kevésbé jól elsült new wave-es
kísérletezgetését követte. A lemezen a Rez a metal határait súrolja, sőt
gyakran át is lépi korábban jól bevált bluesos hard rock-jával.
A nyitó és egyben címadó dal kétséget sem hagy afelől, hogy a banda
visszatért a gyökerekhez. Karcos riffjei, súlyos ritmusa, és Glenn Kaiser
kicsit rekedtes, ám erőteljes hangja már sejtetni engedik, hogy egy újabb
kemény koronghoz van szerencsénk. Nem is kell csalódnunk, hiszen a 'You Got Me
Rockin''-nal Wendi még tovább fokozza a hangulatot. A 'Someone Sleeps' aztán
kicsit talán visszafogottabb, ám a szövegek továbbra is fenntartják azt az
intenzitást, ami a korong elejét jellemezte. A 'Waitin' On Sundown' nekem
személy szerint nem mond annyit, ám az biztos, hogy visszazökkenti a hallgatót
a rendes kerékvágásba, különösen a refrénekben. A 'Presence Of The Lord',
melynek szerzője nem más, mint Eric Clapton, egy igazi ballada, ám ennek
közepén is találunk egy lendületesebb instrumentális betétet, amelyet ismét egy
kis nyugi követ a dal végéig. A 'Light/Light' esetében megfordul a sorrend:
gitárakkord-bontogatásra épülő, csendesebb bevezető után csap át a nóta egy
igazi, a Helloweent idéző speed metal számba, amelyet Wendi markáns hangja
tetőz be. A 'Rain Dance' ismét egy nyugisabb darab, amely megvillantja a gárda
blues iránti affinitását. Az 'Every Waking Hour' egy felejthető track, és a
'Three Seconds' sem tartozik a kedvenceim közé, de a záró 'You Get What You
Choose' a zenekar egyik legjobban sikerült alkotása.
A Rez egyik legnagyobb erőssége mindig is a szövegvilág volt. Ez ezúttal is
elmondható: a fő szövegíró Glenn Kaiser mellett a szokásosnak mondható vendég,
Jon Trott vette ki alaposabban a részét a munkából, amelynek eredményeként
ismét csupa olyan dal született, amelyek megmozgatják az ember agyát és szívét
egyaránt, és valóságos felfrissülést nyújtanak a rádióban kényszerűségből
hallható szemét- és szennyözön után.
Persze a zenészekről sem szabad megfeledkeznünk: Stu Heiss karakteres
szólói, Roy Montroy tekintélyt parancsoló bőgőjátéka, a vendégbillentyűs Percy
Bady teljesítménye is elismerést érdemel. A dobos John Herrin, mint mindig,
most is megbízhatóan hozza a szükségest, ám továbbra is hiányolom a fantáziát a
játékából.
A 'Silence Screams' révén a Rez bizonyította, hogy a nyolcvanas évek
második felében is számolni kell vele, és érdemes odafigyelni rá.
--kristóf--
|
| www |
| www.resurrectionband.com |
|
| Diszkográfia |
|
1978 Awaiting Your Reply
1979 Rainbow's End
1980 Colours
1981 Mommy Don't Love Daddy Anymore
1982 D.M.Z.
1984 Best Of Rez
1984 Live Bootleg
1984 Hostage
1985 Between Heaven And Hell
1988 Compact Favorites
1988 Silence Screams
1989 Innocent Blood
1991 Civil Rites
1992 Twenty Years
1993 Reach Of Love
1995 Lament
1995 The Light Years
1997 Ampendectomy
|
|
| Szereposztás |
|
Stu Heiss - gitár, billentyűs hangszerek
Glenn Kaiser - gitár, ének
Wendi Kaiser - ének
John Herrin - dob
Roy Montroy - basszusgitár, billentyűs hangszerek
|
|
| Érdekességképpen
|
|
Glenn Kaiser az apósa a The Blamed korábbi gitáros/énekesének, Matt Switaj-nek.
|
|