1. |
Autograph |
|
2. |
Colours |
|
3. |
N.Y.C. |
|
4. |
Hidden Man |
|
5. |
Amazing |
|
6. |
American Dream |
|
7. |
Benny & Sue |
|
8. |
City Streets |
|
9. |
Beggar In The Alleyway |
|
10. |
The Struggle |
|
|
RESURRECTION BAND
Colours
1980 Light Records / 2004 Retroactive Records
A chicagói Resurrection Band, avagy a Rez története meglehetősen régre nyúlik
vissza, hiszen a csapat a '70-es évek elején alakult. Az 1980-ban megjelent
'Colours' volt a banda harmadik nagylemeze, amit idén nagy örömömre újra
kiadott a Retrospective Records nevű kiadó. Az újrakiadáson a zene mellett
találhatunk egy multimédiás részt, ahol többek között találhatók eredeti fotók
a régi bakelites kiadásról, továbbá némi hasznos háttérinformáció az együttes
történelmével kapcsolatban.
Instrumentális intro vezeti be a lemezt illetve az 'Autograph' című nótát,
aztán Wendi veszi kézbe a mikrofont, és erőteljes hangjáé a főszerep a nyitó
dal hátralévő részében. Az 'Autograph' után jövő címadó 'Colours' a zenekar
egész pályájának egyik legjobb dala szerintem, ami a Rez gazdag életművének
ismeretében nagy szó. (Mellesleg akárcsak az 'Autograph', ez is Glenn Kaiser
szerzeménye. Glennt különben nem lehetett megkerülni ezen a lemezen, valamennyi
dal megírásából kivette a részét, és az előbbi kettő mellett a 'Hidden Man' is
teljes egészében az ő 'szüleménye'. Rajta kívül a zeneszerzésben főleg a bőgős
Jim Denton volt aktív, mellette a gitáros Stu Heiss is írt valamennyit, a
szövegekben pedig Jon Trott segített még a zenekar segítségére, aki ilyen
minőségben több Rez-album elkészítésében is közreműködött.) A 'N.Y.C.'
meglehetősen felpörgeti a tempót, amiből aztán a 'Hidden Man' amennyit
visszavesz, annyit hozzáad az érzelmi oldalhoz. Az 'Amazing' ismét pörgősebb
nóta, amiben újra Wendit hallhatjuk énekelni. Az 'American Dream'viszi tovább a
tempót, a különbség annyi, hogy itt már Glenn énekel. A 'Benny & Sue' még
mindig a gyors darabok közé tartozik, amiben talán a lemez átlagához képest is
tündököl a gitár. (Amúgy a mikrofonnál újra Wendit hallhatjuk.) A 'City
Streets' ugyan lassabb, ám ugyancsak lendületes nóta, amiben Glenn nemcsak
énekel, de gitárszólót is játszik (akárcsak az 'Autograph' intrójában, a
'Hidden Man'-ben, és az 'Amazing'-ben). A 'Beggar In The Alleyway' egy
építkezős dal - ismét Wendivel -, ami a végére teljesedik ki igazán. És a lemez
zárásaként jön az, ami akkor is sok mindenért kárpótolna minket, ha az addigi
tartalom esetleg nem lett volna jó - mint ahogy az volt -: Glenn cseppet sem
lírai, ám annál őszintébb önvallomása, a 'The Struggle'. Ha a 'Colours'-re azt
mondtam, hogy a Rez 'egész pályájának egyik legjobb dala szerintem', mindez
sokkal inkább megáll a 'The Struggle'-re; kevés dal érintett még meg ennyire,
mint ez.
A '70-es évek végének, '80-as évek legelejének rock-zenéjét kedvelők sokat
köszönhetnek a Retroactive Records kiadónak, hiszen a Rez azon kevés keresztény
banda közé tartozik, akik már abban az időben is világszínvonalú zenét tudtak
felmutatni. Jó, hogy így olyanoknak is lehetőségük nyílt az album
megismerésére, akik akkor talán még nem is éltek, de valami ilyesmit keresnek,
vagy csak egyszerűen kedvelik az időtálló, minőségi rock-zenét.
--kristóf--
|
| www |
| www.resurrectionband.com |
|
| Diszkográfia |
|
1978 Awaiting Your Reply
1979 Rainbow's End
1980 Colors
1981 Mommy Don't Love Daddy Anymore
1982 D.M.Z.
1984 Best Of Rez
1984 Live Bootleg
1984 Hostage
1985 Between Heaven And Hell
1988 Compact Favorites
1988 Silence Screams
1989 Innocent Blood
1991 Civil Rites
1992 Twenty Years
1993 Reach Of Love
1995 Lament
1995 The Light Years
1997 Ampendectomy
|
|
| Szereposztás |
|
Glenn Kaiser - ének, gitár
Wendi Kaiser - ének
Stu Heiss - gitár
Jim Denton - basszusgitár
John Herrin - dob
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A tíz nótából kettőt - 'Colours', ill. 'The Struggle' - a zenekar eljátszott a
'Twenty Years' című koncertlemez alapjául szolgáló fellépésén is.
|
|