1. |
Today Forever: Better Values |
|
2. |
Grace Will Fall: Freedom |
|
3. |
Kashee Opeiah: On, Endless Ocean! Oh Poor Me! |
|
4. |
Norma Jean: Blueprints For Future Homes |
|
5. |
Descend To Rise: What A Picture Meant To Me |
|
6. |
More Than Ever: The Tragedy |
|
7. |
Life In Your Way: Light In Mine |
|
8. |
He Is Legend: Dixie Wolf (The Seducion Of...) |
|
9. |
Dead Poetic: Self Destruct & Die |
|
10. |
Rebelhead: Corrupted Chaos |
|
11. |
Becoming The Archetype: The Epigone |
|
12. |
Pantokrator: Nephilim |
|
13. |
Saphena: Sie |
|
14. |
Opposition Of One: My Imagination |
|
15. |
Call To Preserve: Force Of Change |
|
16. |
Lengsel: A Little Less To Heal |
|
17. |
Bury My Sins: Follow The Patron |
|
18. |
Bloodlined Calligraphy: Last Goodbye |
|
19. |
Never Back Down: No Matter What You Try |
|
20. |
War Of Ages: Strength Within |
|
21. |
Falling Cycle: Rose Adore |
|
|
VÁLOGATÁS
Songs To Set Hearts On Fire 2
2007 Guideline Records / Whirlwind Records / Century Media
Pár éve adott ki 'Songs To Set Hearts On Fire' címmel válogatás CD-t a német
Guideline Records, ennek a lemeznek jött ki a folytatása idén immár két további
kiadó, a Whirlwind Records és a Century Media bevonásával.
A második részt a német, kasseli illetőségű Today Forever nyitja, a
'The New Pathetic' című lemezről származó nótával. A banda sokat fejlődött a
kezdetek óta, ami ez a dal is mutat, hiszen jól fel van építve, a tuskó
HC-részek közé némi dallamosság - de nem nyál! - is került, a Comeback Kid
hatása is letagadhatatlan.
Ezután a Grace Will Fall következik, jó kis rock 'n' rollos
hardcore-ral, az Amulet, a JR Ewing, vagy az Endstand rajongói mindenképpen
figyeljenek oda a svéd csapatra.
A chemnitzi, korábban SlidePulseDown néven ismert Kashee Opeiah
egész más felfogásban folytatja, brutális, zajos, kaotikus HC-vel megy az
érzékenyebb lelkületű hallgatók idegeire.
A Kashee Opeiah hatásai között biztosan fellelhető a Norma Jean, ám
érdekes módon a tanítómesterek itt igen visszafogottak a tanítványokhoz képest,
a 'Blueprints For Future Homes' egész fülbemászó dal, távol van a NJ
debütalbumának, a 'Bless The Martyr Kiss The Child'-nak a világától.
A német Descend To Rise az első zenekar talán, amit egyértelműen
'metalcore'-ként definiálnék, mindenképpen a válogatás javára írható, hogy már
az ötödik tracknél járunk, és most először kellett leírnom ezt a szót, és
szerencsére még a DTR se játszik sablonos zenét.
A stuttgarti More Than Ever is metalos HC-t játszik, dallamos ének
nélkül, lendületesen.
A Life In Your Way dala, a 'Light In Mine' még nem az idei
korongról, a 'Waking Giants'-ről származik, hanem az előzőről, az 'Ignite And
Rebuild'-ről. Dallamos, érzelmes hardcore, a korai Hopesfallra és a késői
Underoathra emlékeztetve.
A He Is Legend tavalyi lemeze megosztotta a hallgatókat, több
negatív véleménnyel találkoztam, mint pozitívval. Érdekes, mert nekem
kimondottan tetszik a zenekar dögös, mocskos, rock 'n' rollos hangvétele az
egyedi énekhanggal megfűszerezve. A 'Dixie Wolf (The Seduction Of...)' is jó
dal imho, és reprezentatív is.
A Dead Poetic utolsó albuma, a 'Vices' nem tartozik a kedvenceim
közé, de nem rossz dal a 'Self Destruct & Die', bár tény, hogy nagyon elüt az
eddigiektől a maga viszonylag rádióbarát, dallamcentrikus, lassacskás
hangvételével.
A finn Rebelhead viszont rögtön fel is ráz minket, a 'Corrupted
Chaos' igazi bunkóparaszt redneck metal, amilyen az egész lemez, a 'Fightback'.
A Becoming The Archetype azonnal az egyik kedvenc Solid State-es
együttesem lett, mihelyt meghallgattam a 'Terminate Damnation' című
debütalbumot. A lemezt Európában kiadta a Century Media is, így kerülhetett a
válogatásra a többi Solid State-es bandához hasonlóan a BTA. A 'The Epigone'
talán az egyik legjobb nóta a nagyon erős lemezről, jó kis komplex brutálmetál,
némi blues-zal megbolondítva.
A svéd Pantokrator új lemezére igen kíváncsi voltam már, úgyhogy
örültem, hogy egy nóta felkerült róla a válogatásra, még ha csak demoverzióban
is. Tempós, lendületes, brutális szerzemény a 'Nephilim', alkalmas arra, hogy
meghozza az ember kedvét a teljes 'Aurum' meghallgatásához.
A chemnitzi Saphena is metalban utazik, de modernebb, inkább a
súlyra, mintsem a sebességre, lendületre építő ágát képviseli a stílusnak, nem
kevés Meshuggah-hatást is felvillantva helyenként. Különlegessége, hogy németül
énekelnek benne.
A Guideline Records főnökének a bandája, az Opposition Of One a
következő, a 'My Imagination' a zenekar talán legjobb száma, Hatebreed-féle
bunkóhardkór.
Hasonló vonalon folytatja a floridai Call To Preserve, az eredetileg
a Strike First Records által kiadott 'Unsinkable' a GSR Records révén jutott el
az európai közönséghez.
A norvég, Extol-tagokból álló Lengsel szinte hallgathatatlan második
albumáról egy aránylag befogadhatóbban induló, de aztán kellően elboruló darab,
az 'A Little Less To Heal' került ide, teljesen jól példázva, mire is
számíthatunk a lemez meghallgatása esetén.
Ezután eljutunk végre a tipikus mai metalcore-hoz a német Bury My
Sins tálalásában. Amennyire tipikus a zene, annyira jó ez a dal.
A női énekessel felálló amcsi Bloodlined Calligraphy legutóbbi
albumáról, a jól sikerült 'Ypsilanti'-ről egy gyors, rövid, de velős, súlyos,
metalos nóta talált utat a válogatásra.
A német Never Back Down súlyos, kissé zajos hardcore-ja révén
pozitívan indított nálam, korábban ugyanis még nem hallottam a csapatról, de ez
a dal nem rossz, még ha nem is korszakalkotó.
A War Of Ages második albuma, a 'Pride Of The Wicked' sokkal jobban
sikerült az elsőnél, a 'Strength Within' is egész jó nóta. Metalos hardcore
heavy metalos gitárszólóval, kábé ez a War Of Ages receptje.
A záró track a Falling Cycle-től származik, vagyis régebbi darab,
hiszen a banda már feloszlott egy ideje. Ezzel együtt ez a fajta metalos
hardcore ma talán még népszerűbb, mint volt a Falling Cycle működése idején,
úgyhogy egyáltalán nem lóg ki a sorból.
Érdekes lett a válogatás, sokféle zenét lehet hallani rajta
hardcore/metal/rock vonalon, az első CD-hez képest ég és föld a különbség,
természetesen a második javára. Kár, hogy a norvég Silence The Foe lemaradt
róla, annak mindenképpen itt lett volna még a helye. Na nem baj, majd talán
legközelebb.
--kristóf--
|
|