1. |
Consume To Live |
|
2. |
Days Of Dearth |
|
3. |
Sanity's End |
|
4. |
Paradox |
|
5. |
Surface To Air |
|
6. |
Mother Earth |
|
7. |
Siege Of Baghdad |
|
8. |
Keep It With Mine |
|
|
THRESHOLD
Wounded Land
1993 Giant Electric Pea / 2001 InsideOutMusic
A Threshold 1993-ban robbant be a köztudatba, legalábbis a prog-metalt kedvelők
körében, ekkor jelent meg ugyanis a banda bemutatkozó albuma, a 'Wounded Land'.
Akkoriban a grunge, a Seattle-sound számított menőnek, több komolynak tűnő
metal-banda is odáig jutott, hogy beadta a derekát a trendnek, erre jön a
Threshold, és fittyet hányva a divatnak és a kor elvárásának, előáll egy olyan
lemezzel, ami hangzásvilágával a nyolcvanas éveket idézte fel, miközben maga a
zene kortalan értékeket hordozott - nem véletlen, hogy az InsideOut 2001-ben
újra kiadta a korongot.
A '80-as évek világa érhető tetten a dobok mesterkélt hangzásában, a
bandatagok öltözködésében, a gitárszólókban, a magas hangú énekesben; a
gazdagon kimunkált - ebből kifolyólag nem ritkán hosszú -, jól felépített
dalok, a remek dallamok, a magas fokú hangszerkezelés, az intelligens szövegek,
és a jó megszólalás pedig a kortalan értékek kategóriájába sorolhatók. A mai
felálláshoz képest három eltérést fedezhetünk fel a zenekar akkori névsorában:
a dobos, a basszusgitáros, és az énekes személye tért el a maitól. Az alapító
basszusgitáros Jon Jeary itt még természetesen megtalálható volt a
Threshold-ban, a zenélés mellett a szövegírás is az ő feladata volt főként. A
dobos Tony Grinham korrektül üt, de számomra sehol sincs a játéka Johanne
James-éhez, a mostani doboséhoz képest. Damian Wilson zseniálisan énekli végig
a lemezt, sokkal jobban tetszik, mint a mostani frontember, Mac produkciója, de
ami azt illeti, annál is jobban tetszik, amit Damian az 'Extinct Instinct'-en
nyújtott később. Itt valahogy frissebbnek, élőbbnek, dinamikusabbnak hat az
előadásmódja. A banda magjának számító másik három muzsikusról sem szabad
megfeledkezni: a két gitáros, Nick Midson és Karl Groom remekül hozza a
ritmusokat, a szólók pedig mindig is a Threshold erősségei közé tartoztak.
Ezekért Karl mellett főként a billentyűs Richard West szokott felelni;
zseniális, ahogy a billentyű és a gitár együtt mozog, de a különálló részek is
nagyon jók. Karl a gitározáson túl a zeneszerzésből is alaposan kivette a
részét, Jon Jeary és Nick Midson aktív közreműködésével. Ahogy szokás a
bandánál, Karl Groom a produceri szerepet is magára vállalta, itt egyelőre még
Richard West segítsége nélkül.
Az újrakiadott verzión hallható egy bónusz nóta is, mégpedig az az
'Intervention', ami eredetileg még a 'Wounded Land'-et megelőzően volt hallható
egy válogatáson. További bónuszokat is kapunk a kiadótól: jegyzeteket, eredeti
demo-felvételeket, korabeli fotókat, továbbá képernyővédőt. Rejtett bónuszként
fölkerült a multimédiás részbe a 'Paradox' techno-remixe, ami talán poénként is
felfogható, ám annyira nem találom viccesnek, mivel a 'Paradox'-ot minden idők
legnagyobb Threshold-slágerének tartom, és véleményem szerint egyáltalán nem
kellett volna ilyen módon csúfot űzni belőle. Ez legyen azonban a legnagyobb
problémánk egy lemezzel.
--kristóf--
|
| www |
| www.thresh.net |
|
| Diszkográfia |
|
1993 Wounded Land
1994 Psychedelicatessen
1995 Livedelica
1997 Extinct Instinct
1998 Clone
1999 Decadent
2001 Hypothetical
2002 Critical Mass
2002 Concert In Paris
2003 Wireless
2004 Critical Energy
2004 Subsurface
2004 Replica
2006 Surface To Stage
2007 Dead Reckoning
|
|
| Szereposztás |
|
Damian Wilson - ének
Jon Jeary - basszusgitár, akusztikus gitár, vokál
Tony Grinham - dob
Nick Midson - gitár
Karl Groom - gitár, basszuspedálok
Richard West - billentyűs hangszerek
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A billentyűs Richard West ma Csehországban él családjával.
|
|