borító

1.

Consume To Live

2.

Days Of Dearth

3.

Sanity's End

4.

Paradox

5.

Surface To Air

6.

Mother Earth

7.

Siege Of Baghdad

8.

Keep It With Mine

Vissza a lemezajánlókhoz

THRESHOLD
Wounded Land
1993 Giant Electric Pea / 2001 InsideOutMusic

A Threshold 1993-ban robbant be a köztudatba, legalábbis a prog-metalt kedvelők körében, ekkor jelent meg ugyanis a banda bemutatkozó albuma, a 'Wounded Land'. Akkoriban a grunge, a Seattle-sound számított menőnek, több komolynak tűnő metal-banda is odáig jutott, hogy beadta a derekát a trendnek, erre jön a Threshold, és fittyet hányva a divatnak és a kor elvárásának, előáll egy olyan lemezzel, ami hangzásvilágával a nyolcvanas éveket idézte fel, miközben maga a zene kortalan értékeket hordozott - nem véletlen, hogy az InsideOut 2001-ben újra kiadta a korongot.
A '80-as évek világa érhető tetten a dobok mesterkélt hangzásában, a bandatagok öltözködésében, a gitárszólókban, a magas hangú énekesben; a gazdagon kimunkált - ebből kifolyólag nem ritkán hosszú -, jól felépített dalok, a remek dallamok, a magas fokú hangszerkezelés, az intelligens szövegek, és a jó megszólalás pedig a kortalan értékek kategóriájába sorolhatók. A mai felálláshoz képest három eltérést fedezhetünk fel a zenekar akkori névsorában: a dobos, a basszusgitáros, és az énekes személye tért el a maitól. Az alapító basszusgitáros Jon Jeary itt még természetesen megtalálható volt a Threshold-ban, a zenélés mellett a szövegírás is az ő feladata volt főként. A dobos Tony Grinham korrektül üt, de számomra sehol sincs a játéka Johanne James-éhez, a mostani doboséhoz képest. Damian Wilson zseniálisan énekli végig a lemezt, sokkal jobban tetszik, mint a mostani frontember, Mac produkciója, de ami azt illeti, annál is jobban tetszik, amit Damian az 'Extinct Instinct'-en nyújtott később. Itt valahogy frissebbnek, élőbbnek, dinamikusabbnak hat az előadásmódja. A banda magjának számító másik három muzsikusról sem szabad megfeledkezni: a két gitáros, Nick Midson és Karl Groom remekül hozza a ritmusokat, a szólók pedig mindig is a Threshold erősségei közé tartoztak. Ezekért Karl mellett főként a billentyűs Richard West szokott felelni; zseniális, ahogy a billentyű és a gitár együtt mozog, de a különálló részek is nagyon jók. Karl a gitározáson túl a zeneszerzésből is alaposan kivette a részét, Jon Jeary és Nick Midson aktív közreműködésével. Ahogy szokás a bandánál, Karl Groom a produceri szerepet is magára vállalta, itt egyelőre még Richard West segítsége nélkül.
Az újrakiadott verzión hallható egy bónusz nóta is, mégpedig az az 'Intervention', ami eredetileg még a 'Wounded Land'-et megelőzően volt hallható egy válogatáson. További bónuszokat is kapunk a kiadótól: jegyzeteket, eredeti demo-felvételeket, korabeli fotókat, továbbá képernyővédőt. Rejtett bónuszként fölkerült a multimédiás részbe a 'Paradox' techno-remixe, ami talán poénként is felfogható, ám annyira nem találom viccesnek, mivel a 'Paradox'-ot minden idők legnagyobb Threshold-slágerének tartom, és véleményem szerint egyáltalán nem kellett volna ilyen módon csúfot űzni belőle. Ez legyen azonban a legnagyobb problémánk egy lemezzel.


--kristóf--

www
www.thresh.net

Diszkográfia

1993 Wounded Land

1994 Psychedelicatessen

1995 Livedelica

1997 Extinct Instinct

1998 Clone

1999 Decadent

2001 Hypothetical

2002 Critical Mass

2002 Concert In Paris

2003 Wireless

2004 Critical Energy

2004 Subsurface

2004 Replica

2006 Surface To Stage

2007 Dead Reckoning


Szereposztás

Damian Wilson - ének

Jon Jeary - basszusgitár, akusztikus gitár, vokál

Tony Grinham - dob

Nick Midson - gitár

Karl Groom - gitár, basszuspedálok

Richard West - billentyűs hangszerek


Érdekességképpen
A billentyűs Richard West ma Csehországban él családjával.