1. |
Exposed |
|
2. |
Somatography |
|
3. |
Eat The Unicorn |
|
4. |
Forever |
|
5. |
Virtual Isolation |
|
6. |
The Whispering |
|
7. |
Lake Of Despond |
|
8. |
Clear |
|
9. |
Life Flow |
|
10. |
Part Of The Chaos |
|
11. |
Segue |
|
|
THRESHOLD
Extinct Instinct
1997 Giant Electric Pea / 2004 InsideOutMusic
Két igen jól sikerült album, egy koncertlemez, két énekes, még több dobos -
kábé ez volt a Threshold mérlege az 'Extinct Instinct'-et megelőzően, és erre
mi történik? A második albumon és a koncertlemezen éneklő Glynn Morgan kiszáll,
amiből logikusan következett volna, hogy jön a harmadik énekes. A brit
prog-metal egység azonban felborította a logikát: a harmadik énekes helyett az
első jött, újra. (Utána egyébként tényleg jött aztán a harmadik is.)
Az 'Extinct Instinct'-et a bemutatkozó albumon hallható Damien Wilson
énekelte fel ugyanis, mielőtt még a banda megtalálta volna Glynn állandó
helyettesét Andrew McDermott, azaz Mac személyében. Új dobost azonban
üdvözölhettünk a zenekarban, igaz, ő se sokáig maradt együtt a többiekkel, nem
sokkal később már a mai napig a Threshold-ot erősítő Johanne James váltotta.
Személy szerint nagyon szeretem Glynn Morgan gazdag hangját, de Damien
teljesítménye is igen meggyőző volt a 'Wounded Land'-en, úgyhogy nagyon nem
bánkódtam a váltás miatt. Damien ezúttal is jól énekel, bár bevallom, nekem az
első lemezen nyújtott produkciója valahogy színesebbnek, frissebbnek hatott,
itt mintha valahogy fáradtabb lenne. De lehet, hogy az egészet csak beképzelem
magamnak, mindenesetre nagy jelentősége amúgy sincs a dolognak, mivel a fiú itt
is nagyon kellemesen dalol.
A zene is kevésbé fogott meg, mint a többi albumon, véleményem szerint az
'Extinct Instinct' a Threshold legkevésbé fogós lemeze. Úgy értem, nem túl sok
téma ragad meg a fejemben a hallgatása után, ellentétben más albumokkal. Ezzel
együtt hallgatás közben, főleg ha oda is figyelek, ez a korong is nagy élményt
jelent, a muzsikusok nem sajnálták a fáradságot, most is rendesen kidolgozták
az anyagot, a részletekre is nagyon érdemes odafülelni. A balladák is nagyon
szépek, a 'Forever' és a 'Clear' egyaránt a CD legjobb dalai közé sorolható, és
az újrakiadásra bónuszként felkerült 'Mansion' is szép. A metalosabb nóták
közül a legnagyobb sláger egyértelműen a 'Virtual Isolation' - ezt először a
2004-es koncertalbumon hallottam Mac tolmácsolásában, jó volt utána az eredeti
verziót is megismerni Damiennel a mikrofonnál.
A Threshold mindegyik lemeze egy gyöngyszem az igényesen kidolgozott,
dallamos metal és hard rock rajongók számára, ez igaz az 'Extinct Instinct'-re
is - talán messziről nem tűnik olyan csillogónak, mint némelyik másik album, ám
alaposabban megvizsgálva rájön az ember, hogy valójában nem értéktelenebb. Jó,
hogy az InsideOut újra kiadta, még ha sok extrát nem is pakolt rá.
--kristóf--
|
| www |
| www.thresh.net |
|
| Diszkográfia |
|
1993 Wounded Land
1994 Psychedelicatessen
1995 Livedelica
1997 Extinct Instinct
1998 Clone
1999 Decadent
2001 Hypothetical
2002 Critical Mass
2002 Concert In Paris
2003 Wireless
2004 Critical Energy
2004 Subsurface
2004 Replica
2006 Surface To Stage
2007 Dead Reckoning
|
|
| Szereposztás |
|
Karl Groom - gitár, vokál
Richard West - billentyűs hangszerek, vokál
Jon Jeary - basszusgitár, akusztikus gitár, vokál
Nick Midson - gitár
Damien Wilson - ének
Mark Heaney - dob
|
|
| Érdekességképpen
|
|
Az album egyes részein Damien hangja nem kevesebb, mint 64(!) 'szólamban'
hallható, hogy teltebb legyen a hangzás.
|
|