1. |
A Tension Of Souls |
|
2. |
Sanity's End |
|
3. |
Innocent |
|
4. |
Surface To Air |
|
5. |
Paradox |
|
|
THRESHOLD
Livedelica
1995 Giant Electric Pea
A Threshold az első két stúdióalbuma után koncertlemezzel jelentkezett. Majdnem
EP-t mondtam, hiszen mindössze öt nóta hallható a korongon, ám ne feledjük,
prog metalról van szó, ahol nem ritkák a hosszú epikus művek. Itt is így van, a
bő négy perces 'Innocent'-en kívül az összes dal hét perc fölötti hosszúsággal
büszkélkedhet, az összidő így meghaladja a negyven percet.
A koncertet a második nagylemezről, a 'Psychadelicatessen' származó
'Tension Of Souls' nyitja, amit végighallgatva az ember hallhatja, hogy élőben
is tudnak valamit a brit muzsikusok (azt mondjuk nem tudom, mennyit
'bütyköltek' a felvételen utólag, már ha egyáltalán). Érdekes módon a dal végét
követően lekeverték a közönségzajt, majd vissza, azaz szünet van a számok
között, nem folyik egybe a felvétel. Nem világos, miért volt erre szükség, elég
idegesítő szerintem - pedig amúgy jól szól a lemez, öröm hallgatni magukat a
dalokat. Na mindegy. A második nóta a 'Sanity's End' a debütalbumról, a
'Wounded Land'-ről. Mivel a dal a 'Critical Energy' című 2004-es koncertalbumra
is felkerült, elmondhatom, hogy mindhárom énekessel van belőle egy verzióm. A
'Sanity's End' mellesleg a leghosszabb szám a korongon, ennek megfelelően van
is módja a zenekarnak a variálásra benne, amit ki is használnak persze. El ne
felejtsem kiemelni az énekes Glynn Morgan-t, aki élőben is érzelmekkel
teljesen, magával ragadóan tud énekelni, öröm hallgatni. Nyilván mindez az
'Innocent'-ben, Glynn szerzeményében jön ki leginkább, ami ismét némileg
bosszantó rövid csend után kezdődik (kinek az ötlete volt ez?!). A gyönyörű
balladaként kezdődő, majd a lemez egyik legerőteljesebb dalává váló 'Surface To
Air'-t is érdekes Damien Wilson után Glynn tolmácsolásában hallani. Akárcsak a
lemezt záró slágert, a 'Paradox'-ot, ami a 'Sanity's End'-hez hasonlóan
mindhárom énekessel feldolgozásra került a Threshold története során. Bántott
is volna, ha a 'Paradox' lemarad a koncertről, mivel egyrészt az egyik
kedvencem a bandától, másrészt igazi koncertnóta.
A 'Livedelica'-t az InsideOut belepakolta a 'Psychadelicatessen'
újrakiadásába, úgyhogy ma is hozzáférhető. Érdemes beszerezni mindenkinek, aki
kedveli a brit bandát vagy akár úgy általában a dallamos prog-metalt. Még azon
Threshold-fanoknak is, akiknek megvan a 'Critical Energy', hiszen ezen a
koncerten még Glynn Morgan-t lehet hallani, és bizony érdemes is! Sokkal jobb
énekesnek tartom a mostaninál, Mac-nél, még ha az utóbbi időben őt is
megkedveltem azért.
--kristóf--
|
| www |
| www.thresh.net |
|
| Diszkográfia |
|
1993 Wounded Land
1994 Psychedelicatessen
1995 Livedelica
1997 Extinct Instinct
1998 Clone
1999 Decadent
2001 Hypothetical
2002 Critical Mass
2002 Concert In Paris
2003 Wireless
2004 Critical Energy
2004 Subsurface
2004 Replica
2006 Surface To Stage
2007 Dead Reckoning
|
|
| Szereposztás |
|
Glynn Morgan - ének
Karl Groom - gitár, vokál
Jon Jeary - basszusgitár, vokál
Richard West - billentyűs hangszerek, vokál
Nick Midson - gitár
Jay Micciche - dob
|
|
| Érdekességképpen
|
|
Az énekes Glynn Morgan és a dobos Jay Micciche később a Mindfeed-ben is együtt
játszott, a 'Ten Miles High' című albumra is felkerült Glynn itt is hallató
szerzeménye, az 'Innocent'.
|
|