borító

1.

A Tension Of Souls

2.

Sanity's End

3.

Innocent

4.

Surface To Air

5.

Paradox

Vissza a lemezajánlókhoz

THRESHOLD
Livedelica
1995 Giant Electric Pea

A Threshold az első két stúdióalbuma után koncertlemezzel jelentkezett. Majdnem EP-t mondtam, hiszen mindössze öt nóta hallható a korongon, ám ne feledjük, prog metalról van szó, ahol nem ritkák a hosszú epikus művek. Itt is így van, a bő négy perces 'Innocent'-en kívül az összes dal hét perc fölötti hosszúsággal büszkélkedhet, az összidő így meghaladja a negyven percet.
A koncertet a második nagylemezről, a 'Psychadelicatessen' származó 'Tension Of Souls' nyitja, amit végighallgatva az ember hallhatja, hogy élőben is tudnak valamit a brit muzsikusok (azt mondjuk nem tudom, mennyit 'bütyköltek' a felvételen utólag, már ha egyáltalán). Érdekes módon a dal végét követően lekeverték a közönségzajt, majd vissza, azaz szünet van a számok között, nem folyik egybe a felvétel. Nem világos, miért volt erre szükség, elég idegesítő szerintem - pedig amúgy jól szól a lemez, öröm hallgatni magukat a dalokat. Na mindegy. A második nóta a 'Sanity's End' a debütalbumról, a 'Wounded Land'-ről. Mivel a dal a 'Critical Energy' című 2004-es koncertalbumra is felkerült, elmondhatom, hogy mindhárom énekessel van belőle egy verzióm. A 'Sanity's End' mellesleg a leghosszabb szám a korongon, ennek megfelelően van is módja a zenekarnak a variálásra benne, amit ki is használnak persze. El ne felejtsem kiemelni az énekes Glynn Morgan-t, aki élőben is érzelmekkel teljesen, magával ragadóan tud énekelni, öröm hallgatni. Nyilván mindez az 'Innocent'-ben, Glynn szerzeményében jön ki leginkább, ami ismét némileg bosszantó rövid csend után kezdődik (kinek az ötlete volt ez?!). A gyönyörű balladaként kezdődő, majd a lemez egyik legerőteljesebb dalává váló 'Surface To Air'-t is érdekes Damien Wilson után Glynn tolmácsolásában hallani. Akárcsak a lemezt záró slágert, a 'Paradox'-ot, ami a 'Sanity's End'-hez hasonlóan mindhárom énekessel feldolgozásra került a Threshold története során. Bántott is volna, ha a 'Paradox' lemarad a koncertről, mivel egyrészt az egyik kedvencem a bandától, másrészt igazi koncertnóta.
A 'Livedelica'-t az InsideOut belepakolta a 'Psychadelicatessen' újrakiadásába, úgyhogy ma is hozzáférhető. Érdemes beszerezni mindenkinek, aki kedveli a brit bandát vagy akár úgy általában a dallamos prog-metalt. Még azon Threshold-fanoknak is, akiknek megvan a 'Critical Energy', hiszen ezen a koncerten még Glynn Morgan-t lehet hallani, és bizony érdemes is! Sokkal jobb énekesnek tartom a mostaninál, Mac-nél, még ha az utóbbi időben őt is megkedveltem azért.


--kristóf--

www
www.thresh.net

Diszkográfia

1993 Wounded Land

1994 Psychedelicatessen

1995 Livedelica

1997 Extinct Instinct

1998 Clone

1999 Decadent

2001 Hypothetical

2002 Critical Mass

2002 Concert In Paris

2003 Wireless

2004 Critical Energy

2004 Subsurface

2004 Replica

2006 Surface To Stage

2007 Dead Reckoning


Szereposztás

Glynn Morgan - ének

Karl Groom - gitár, vokál

Jon Jeary - basszusgitár, vokál

Richard West - billentyűs hangszerek, vokál

Nick Midson - gitár

Jay Micciche - dob


Érdekességképpen
Az énekes Glynn Morgan és a dobos Jay Micciche később a Mindfeed-ben is együtt játszott, a 'Ten Miles High' című albumra is felkerült Glynn itt is hallató szerzeménye, az 'Innocent'.