1. |
Freaks |
|
2. |
Angels |
|
3. |
The Latent Gene |
|
4. |
Lovelorn |
|
5. |
Change |
|
6. |
Life's Too Good |
|
7. |
Goodbye Mother Earth |
|
8. |
Voyager II |
|
9. |
Sunrise On Mars |
|
|
THRESHOLD
Clone
1998 GEP
A 'Clone' időrendben az 'Extinct Instinct' és a 'Hypothetical', azaz a
szerintem legkevésbé és leginkább fogós album között helyezkedik el a Threshold
diszkográfiájában. Elöljáróban még annyit érdemes tudni, hogy az 'Extinct
Instinct' erejéig visszatérő Damien Wilson utódját sikerült megtalálni a két
lemez megjelenése között, így a 'Clone'-on az azóta is a Threshold-ot erősítő
'Mac', vagyis Andrew McDermott énekel.
A 'Freaks' révén ugyancsak keményen indul ez az album, ami természetesen
nem panasz akar lenni. Különösebb variálásokra nem kerül sor benne, viszont
tisztességes, kidolgozott metal nóta. Az 'Angels' egész más, van ugyan húzása,
ám jóval összetettebb és dallamosabb is egyszerre. A harmadik perc végén induló
groove-os téma az utána jövő szólópárbajjal pl. igazi telitalálat, de a dal
többi része is nagyon jó, nem véletlen, hogy a 'Critical Energy' című
koncertlemezen is előveszi a banda. Akárcsak a 'The Latent Gene'-t, és a
döntést ebben az esetben is abszolút megértem. A dal kerek nyolc perc hosszú,
de végig jó, amiben persze az is szerepet játszik, hogy megint egy összetettebb
dallal van dolgunk. A 'Lovelorn' lassabb az eddigieknél, és valahogy nem is
igazán illeszkedik az eddig hallottakhoz, mert ugyan a refrénekben hozza az
eddigi keménységet, de nem igazán fogós, ilyen szempontból inkább az 'Extinct
Instinct' felé húz. A 'Change' valamivel fogósabb, de ugyanúgy 'balladisztikus'
tempójú, noha a gitárok azért odateszik magukat, úgyhogy nem valódi lírai
ballada. A 'Life's Too Good' ritmikus, lendületes szerzemény, de nem igazán
'thresholdos'. A 'Goodbye Mother Earth' annál inkább, miközben új színt is hoz
be a már ismert elemek mellé. Jó dal, ízig-vérig progresszív metal! A 'Voyager
II' lassabb, elszállósabb dal (ilyen címmel ez mondjuk nem is meglepő), szép. A
'Sunrise On Mars' azonban még szebb, még emelkedettebb, még líraibb így az
album végére.
Az biztos, hogy a Threshold a cím ellenére nem önmagát ismétli a
'Clone'-on, a lemez egyértelműen előremutat (ezzel együtt a 'Hypothetical'
azért nem következtethető ki belőle szabályszerűen). Persze nem hinném, hogy az
első három albumot kedvelők között sok olyan akadna, aki a 'Clone'-nal nem
tudna mit kezdeni, hiszen a színvonal maradt, az új énekes és az egyéb
változások nem mentek a rovására.
--kristóf--
|
| www |
| www.thresh.net |
|
| Diszkográfia |
|
1993 Wounded Land
1994 Psychedelicatessen
1995 Livedelica
1997 Extinct Instinct
1998 Clone
1999 Decadent
2001 Hypothetical
2002 Critical Mass
2002 Concert In Paris
2003 Wireless
2004 Critical Energy
2004 Subsurface
2004 Replica
2006 Surface To Stage
2007 Dead Reckoning
|
|
| Szereposztás |
|
Andrew 'Mac' McDermott - ének
Karl Groom - gitár
Nick Midson - gitár
Richard West - billentyűs hangszerek
Jon Jeary - basszusgitár
Mark Heaney - dob
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A lemezt, amint az a zenekar esetében már megszokott, a 'Threshold-közeli' Thin
Ice stúdióban vették fel, a produceri teendőket - szintén szokás szerint - a
gitáros Karl Groom és a billentyűs Richard West végezte.
|
|